عمومیکسب و کار ایرانی

اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن چیست؟

از میان روش‌های فراوان بازاریابی، بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ به دلیل هدف گرفتن کاربران تلفن‌های همراه یکی از مؤثرترین تکنیک‌های بازاریابی محسوب می‌شود. امروزه با افزایش ساعاتی که مردم از موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه موبایل توانسته هم‌نشین اوقات مرده کاربرانش باشد، استفاده از موبایل از تلویزیون و حتی کامپیوتر نیز پیشی گرفته است. از میان تمام ویژگی‌هایی که یک موبایل می‌تواند در اختیار کاربرانش قرار دهد، اعم از شبکه‌های اجتماعی و وب گردی، کار با اپلیکیشن‌ها نیز طرفداران زیادی دارند و همین مسئله آن‌ها را به یک محیط مناسب برای بازاریابی محصولات/ خدمات تبدیل کرده و طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

مفهوم بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ به چه معناست؟

اگر بخواهیم بازاریابی اپلیکیشن را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم بازاریابی اپلیکیشن فرآیند ایجاد کمپین‌های بازاریابی برای دستیابی به مشتریان در هر مرحله از قیف بازاریابی است تا بتوانند با اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.

بازاریابی اپلیکیشن فرآیند درگیر کردن کاربران اپلیکیشن در کل تجربه خود با اپلیکیشن شما است؛

  • اپلیکیشن شما را کشف کنند.
  • آن را دانلود کنند.
  • کار با اپلیکیشن شما را فرابگیرند.
  • و در نهایت نسبت به اپلیکیشن شما وفادار مانده و با آن تعاملی دائمی برقرار کنند.

کاربردی‌ترین روش‌های بازاریابی اپلیکیشن چیست؟

برای طراحی یک اپلیکیشن مارکتینگ کاربردی که بازدهی خوبی نیز داشته باشد می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. در مورد مشتریان هدف تحقیق کنید

به این ترتیب می‌توانید اپلیکیشنی متناسب با سلیقه و خواست ایشان طراحی کنید. اپلیکیشنی که برای آن‌ها جذاب باشد و علاوه بر اینکه مخاطب هدف را به کار با خود جذب می‌کند، آن‌ها را به خرید محصول نیز تشویق کند.

  1. در مورد رقیبان تحقیق کنید

کسب اطلاعات در مورد رقیب به شما در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف، ایجاد تمایز بین کسب و کار خود با سایر رقبا، پیدا کردن چالش‌های پیش رو و بهبود پروسه‌ها کمک خواهد کرد.

  1. یک لندینگ پیج خوب طراحی کنید

ساخت یک لندینگ پیج خوب، خلاقانه و سورپرایز کننده همانطور که برای سئو و بهینه سازی سایت دارای اهمیت است، می‌تواند باعث جذب بیشتر مخاطبان شود. عناصر مهمی که بیشتر باید به آن‌ها توجه شود عبارت‌اند از:

  • نام اپلیکیشن
  • ویژگی‌ها
  • درخواست برای اقدام واضح (call to action)
  • ویدئوی تبلیغاتی
  1. اپلیکیشن خود را در گوگل پلی و بازارهای ایرانی قرار دهید

این کار یکی از فرایندهای بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های موبایلی است برای اینکه اپلیکیشنتان در فهرست نتایج گوگل پلی رتبه بهتری بگیرد. کافی است از مشتریان بخواهید به اپلیکیشن شما رأی دهند. هرچه رأی بیشتر و بهتری به دست آورده باشید بدون شک جایگاه بهتری در فهرست نتایج گوگل پلی و مارکت خواهید داشت و بیشتر در معرض دید مشتریان قرار خواهید گرفت.

به این منظور به موارد زیر توجه کنید:

  • عنوان؛ باید خوانا بوده و گویای نوع کاربری اپلیکیشن باشد
  • توضیحات؛ از کلیدواژه‌ها استفاده کنید و بگویید چه نیازهایی را رفع می‌کند
  • آیکون؛ فقط بر یک عنصر تمرکز کنید. این عنصر باید عصاره‌ای از اپلیکیشن شما باشد
  • اسکرین‌شات؛ چند اسکرین‌شات از مهم‌ترین عملکردها و کاربردهای اپلیکیشن خود تهیه کنید
  • به وسیله شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن بازاریابی خود را تبلیغ کنید
  • با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مشتریان بالقوه خود دست پیدا کنید و تعداد دانلود اپلیکیشن را افزایش دهید.

اهمیت اپ مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن

در سال 2019، 200 میلیارد  دانلود اپلیکیشن وجود داشته و به طور متوسط ​​آمریکایی‌­های بزرگسال  2ساعت و 55 دقیقه در روز را در تلفن‌‌های هوشمند خود می‌گذرانند. اپلیکیشن‌‌ها به بخش قابل توجهی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت‌ها می‌خواهند از بازاریابی اپلیکیشن و اپلیکیشن مارکتینگ برای  ارتقا وفاداری و شناخت برندشان استفاده کنند.

برند‌ ها در حال یافتن روش‌های جدید و هیجان انگیزی برای جذب مخاطبان و جامعه هدف خود با بازاریابی اپلیکیشن‌ها هستنند. این مساله فرصتی برای رشد مخاطبان، ارتقا وفاداری مشتریان و افزایش فروش است. این راهنما شامل همه مواردی است که شما باید در مورد ساخت یک اپلیکیشن تجاری و نحوه شروع این کار بدانید.

استفاده از اپلیکیشن‌ مارکتینگ برای ارتقا کسب‌و‌کار

این نوع اپلیکیشن‌ها با هدف تبلیغ یک برند و ارتقا تجربه مشتری ساخته شده‌اند. برای این نوع اپ مارکتینگ تکرار طرح، آرم، شعار‌ها و هویت کلی مرتبط با آن برند مهم است. با این حال تکرار نباید مزاحم تجربه کاربر باشد.

هنگام ساخت یک اپلیکیشن برند ‌دار باید در نظر داشته باشید که چه چیزی مشتری‌های شما را به سمت استفاده از این اپلیکیشن سوق می‌دهد، یک اپلیکیشن برند چه ارزشی می‌تواند برای تجربه کاربری آن‌ها ایجادکند و چه عواملی انگیزه آن‌ها را برای بازگشت به اپلیکیشن شما ایجاد می‌کند. سه روش مختلف وجود دارد که برند‌ها می‌توانند از اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده کنند.

1.      ارائه راهی برای دسترسی به خدمات برند از طریق تلفن همراه

برند‌هایی مانند نشریات خبری و سرگرمی می‌توانند از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای ارائه محتوای خود به روشی متناسب با ترجیحات کاربر استفاده کنند. هر نشریه مهمی اپلیکیشن خاص خود را دارد که خوانندگان را قادر می‌سازد بدون نیاز به صفحه وب تلفن همراه به محتوای روی گوشی یا تبلت خود دسترسی داشته‌ باشد. این امر همچنین به ناشر امکان کنترل بیشتر تجربه کاربر را می‌دهد.

به عنوان مثال، اپلیکیشن نیویورک تایمز از ویژگی‌هایی مانند داستان‌های برتر برای ارائه محبوب ترین محتوای خود بعلاوه یک گزینه شخصی‌سازی شده برای شما، برای ارتقا تجربه کاربری استفاده می‌کند.

2.      ارائه خدمات ویژه مخاطبان برای شناخت برند

اپلیکیشن‌های برند دار علاوه بر کسب درآمد می‌توانند بر وفاداری به برند و یافتن جایگاه برند متمرکز شوند. اضافه کردن برخی ویژگی‌های رایگان در کنار سایر ویژگی‌ها می‌تواند به وفاداری کاربران اپلیکیشن شما اضافه کند.

3.      ارتقا تجربه مشتری خود با یک بازاریابی اپلیکیشن مناسب

شرکت‌هایی هستند که از اپلیکیشن‌های برند دار برای ارائه خدمات برتر به مشتریان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، دارندگان کفش‌ های هوشمند نایک  می‌توانند کفش ورزشی خود را برای تجزیه و تحلیل عملکرد بهتر، با اپلیکیشن این شرکت همگام سازی کنند. مثال دیگر اپلیکیشن هر رستورانی است که کاربران را قادر می‌سازد از طریق اپلیکیشن این برند، سفارش دهند.

اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن

امروزه مشتریان انتظار دارند یک اپلیکیشن کاملا در دسترس و با استفاده آسان داشته باشند تا نیازشان را تسهیل کند. با نادیده ‌گرفتن این انتظارات، خطر از دست‌ دادن کسب‌ و ‌کارتان به نفع یک رقیب را دارید. علاوه براین که می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن در این رقابت باقی بمانید، در اینجا مهمترین مزایا برای کسب و کار شما از ایجاد یک اپلیکیشن برند دار آورده شده است. به مجموعه این اقدامات که سبب دیده شدن بیشتر شما و فروش محصول و خدمات شما می گردد، اپلیکیشن مارکتینگ یا بازاریابی اپلیکیشن گویند.

وفاداری به برند و شناخت آن

با استفاده از مزایای داشتن یک اپلیکیشن که به برند شما اختصاص داده شده، قادرخواهید بود شناخت طولانی مدتی از برند خود ایجاد کنید. ممکن است یک مسافر اسنپ، هر روز از اپلیکیشن استفاده نکند، لیکن هر روز اپلیکیشن و سایر خدمات آن  را روی گوشی موبایل خود می‌بیند. شما  همچنین می‌توانید از اپلیکیشن خود برای ارائه پیشنهادات تبلیغاتی  به  وفادارترین مشتریان خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اپلیکیشن مک دونالد تخفیف هایی مانند نوشیدنی یک دلاری و ساندویچ یک دلاری را در منوی خود ارائه می‌دهد که منجر به افزایش 20 تا 40 درصدی استفاده روزانه از این اپلیکیشن شده است. همه این ها مثال هایی از بازاریابی اپلیکیشن مناسب در جهت وفاداری به برند هستند.

اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارتباط با شرکت شما و اعتماد به برند شما را برای کاربران آسان‌­تر می‌کنند. این مساله می‌تواند برای استاندارد‌‌های عملکرد شما عالی باشد. طبق صفحه بازاریابی تجارت الکترونیکی یوتپو، 95.5 درصد از مصرف کنندگان اگر برندی را دوست داشته باشند احتمالاً در اپلیکیشن وفاداری آن ثبت نام می‌کنند، در حالی که 36.5 درصد از خریداران در نتیجه وفاداری به برند، هزینه بیشتری برای محصولات خود خرج می‌کنند.

افزایش فروش

به منظور سهولت خرید برای کاربران خود می‌توانید از یک اپلیکیشن برند استفاده کنید. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد تا کار کاربران خود را ساده کرده و تجربه حسی بیشتری را به آنها ارائه دهید. علاوه براین، سهولت استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه در فروش می‌تواند روی مشتریان تأثیر بسزایی داشته باشد. طبق مطالعه سایت Think with Google  بیست و شش درصد از مصرف کنندگان قبل از استفاده از موتور جستجو به دنبال محصول یا خدماتی در یک اپلیکیشن برنددار بودند. یعنی  برند شما قبل از شرکت دارای رتبه برتر در گوگل مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

مخاطبان خود را بسازید

توسعه یک اپلیکیشن  برند دار فرصت‌های بیشتری برای ایجاد مخاطبان  هم فراهم می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از ASO (بهینه سازی اپ استور) برای رتبه‌بندی بالاتر در اپ استور استفاده کنید و کاربران اصلی را به اپلیکیشن خود بیاورید. همچنین می‌توانید با تبلیغات پولی، کاربران جدیدی را به مخاطبان هدف خود سوق دهید،  به این ترتیب کاربران به سمت نصب اپلیکیشن شما هدایت می‌شوند.

پیوند‌های عمیق همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پس از نصب  برنامه توسط کاربران، آن‌ها را به صفحات خاصی در اپلیکیشن خود هدایت کنید.

برای بهینه سازی تجربه کاربری، داده جمع آوری کنید

داشتن یک اپلیکیشن  برند دار شما را  قادر  می‌سازد  داده‌های مهمی را جمع‌آوری کنید که به رفتار کاربر و چگونگی بهینه‌سازی تجربه کاربری آن‌ها  می‌پردازد. این امر  به  شما  این  امکان  را هم  می‌دهد که مخاطبانی مطرح را هدف قرار دهید و جامعه مخاطبان خود را با کاربرانی با ارزش بسازید.

جمع آوری داده‌ها یک روش عالی برای شخصی‌سازی تجربه مشتری شما هم هست. این مرحله، مرحله مهمی است زیرا 66 درصد از کاربران هنگامی که کارت خریدشان  را به چند کانال متصل نیست تجربه‌ای  نا امیدکننده دارند. شخصی‌سازی همچنین می‌تواند به ایجاد وفاداری به برند تجاری، افزایش تعامل، افزایش LTV (ارزش مادام­العمر) و ROAS (بازگشت هزینه تبلیغات) کمک کند.

علاوه بر نظارت بر رفتار کاربر، باید در نظر داشته باشید که فرم‌های بازخورد و پرسشنامه  را نیز باید در اختیار مشتریان خود قرار دهید. اگر به کاربران پاداش تکمیل این فرم‌ها با پیشنهادات تبلیغاتی اعطا شود، این کار می تواند یک سناریوی برد-برد در بازاریابی اپلیکیشن شما باشد.

درآمدزایی

چندین مدل کسب درآمدزایی وجود دارد که می‌توانند در اپلیکیشن برند شما پیاده ‌سازی شوند. مدل‌ های محبوب شامل قرار دادن تبلیغات در لحظات مناسب در طول استفاده کاربر، ارائه خریدهای درون اپلیکیشنی و خدمات اشتراک هستند. این مساله به ماهیت اپلیکیشن شما و میزان نیاز شما و استراتژی اپلیکیشن مارکتینگ شما برای کسب درآمد از اپلیکیشن برند دارتان بستگی دارد.

چالش‌های رایج هنگام توسعه یک اپلیکیشن برند دار

کنترل کیفیت برای اپلیکیشن‌های برند دار بسیار حیاتی است زیرا این محصول به عنوان پسوند تصویر برند شما عمل می‌کند. چندین چالش وجود دارد که باید در طول روند توسعه یک اپلیکیشن برند دار و به اشتراک گذاری آن با مشتریان خود در نظر بگیرید. در اینجا دو مرحله اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

قابل دسترسی بودن

نحوه تبلیغ اپلیکیشن و بازاریابی اپلیکیشن شما به ماهیت برند شما بستگی دارد، اما مهم است که قبل از راه اندازی بدانید چگونه می‌خواهید به مخاطبان خود دست یابید. به عنوان مثال، بسیار مهم است که دستیابی به اپلیکیشن برنددار خود را به صورت آنلاین و در اپ استور آسان کنید. این امر مستلزم این است که اپلیکیشن خود را در سایر کانال‌ های رسانه‌ای خود مانند وب سایت رسمی خود تبلیغ کنید. ارائه تخفیف یا پیشنهاد تبلیغاتی مشابه برای نصب اپلیکیشن شما به کاربران می‌تواند راهی عالی برای جذب وفادارترین مشتریان شما باشد.

عملکرد

شما باید اطمینان  حاصل کنید که  اپلیکیشن  شما  به  تجربه  کاربر ارزش افزوده می‌دهد و باعث  نا امیدی مشتریان شما نمی‌شود. تجربه نا امیدکننده مشتری به ضرر وجهه برند شما خواهد بود و حتی در صورت برطرف کردن علت مشکل و خرابی، به سختی جبران می‌گردد.

چگونه عملکرد بازاریابی اپلیکیشن را اندازه‌گیری کنیم؟

برای اینکه عملکرد اپلیکیشن مارکتینگ خود را بسنجید و ببینید اپلیکیشنی که طراحی کرده‌اید چقدر در رسیدن به اهداف خود (جذب مشتری) مؤثر و قوی عمل کرده است. به این منظور از شاخص KPI بهره بگیرید KPI .از حروف اول عبارت Key Performance Indicator  به معنی «شاخص‌های کلیدی عملکرد» گرفته شده است.

برای استفاده از KPI باید میزان دستیابی به هدف را در دوره‌های زمانی مشخص اندازه بگیرید و سپس مقدار هر دوره را با دوره قبل مقایسه کنید. فرض کنید روش بازاریابی اپلیکیشن را در فصل پاییز شروع کرده‌اید، در این صورت تعداد جذب مشتری (هدف) در سه ماه قبل (تابستان) را با تعداد جذب مشتری در سه ماه پاییز مقایسه کنید تا میزان اثرگذاری اپلیکیشن در بازاریابی مشخص شود.

استراتژی‌های برتر بازاریابی اپلیکیشن موبایل چیست؟

برای افزایش میزان موفقیت بازاریابی اپلیکیشن موبایلی که طراحی می‌کنید، استراتژی‌های زیر پیشنهاد می‌شوند:

بر KPI تمرکز کنید

با توجه به تعداد جذب مشتری در بازه‌های زمانی گذشته، یک هدف برای بازه زمانی بعدی با استفاده از اپلیکیشن مارکتینگ تعریف کنید.

از منابع مناسب برای اپلیکیشن خود استفاده کنید

اکثر مواقع، بازاریاب‌ها تبلیغات موبایلی را دست ‌کم می‌گیرند و بودجه کمی به آن اختصاص می‌دهند. در حالی که در عصر موبایل، اکثر مردم بیشتر از اینکه پای لپ‌تاپ‌هایشان باشند، مطالعه کنند و حتی تلویزیون تماشا کنند در حال کار کردن با موبایلشان هستند. بنابراین مهم‌ترین قدم برای موفقیت، اختصاص بودجه مناسب و درخور برای بازاریابی اپلیکیشنی است.

اگر این کار با استفاده از منابع مناسب و به بهترین وجه انجام شود، در نهایت یک اپلیکیشن باکیفیت و پرکاربرد به دست مشتریان خواهد رسید که اوقات خوشی را هنگام استفاده از آن تجربه خواهند کرد. همین امر می‌تواند KPI شما را تا حد قابل‌توجهی بالا برده و بازدهی کارتان افزایش یابد.

اسیر دستور گرفتن از چند نفر نشوید

در بسیاری از شرکت‌ها، حوزه کارهای موبایلی کاملاً مجزا و مشخص شده نیست. همین عاملی می‌شود برای اینکه چند دپارتمان کار شما را زیرمجموعه خودشان بدانند و اینجاست که دستورالعمل‌های مختلف از دپارتمان‌های مختلف به سوی شما سرازیر خواهد شد.

بهتر است تمام این افراد را در یک تیم واحد جمع کنید و یک جلسه با هم داشته باشید تا مجبور نشوید از گروه‌های مختلف دستورات متناقض بگیرید و در آخر ندانید چه کار کنید.

با یک متخصص بازاریابی موبایلی شریک شوید

بد نیست در جلسات اپلیکیشن مارکتینگ خود از یک فرد متخصص بازاریابی موبایل نیز دعوت کنید. دپارتمان بازاریابی متفاوت از بازاریابی موبایلی است؛ از این نظر که زمین جنگ و سلاح‌های آن با انواع دیگر بازاریابی متفاوت است. حتی بازاریاب‌های دیجیتال نیز گاهی در مواجهه با شرایط موبایل خوب عمل نمی‌کنند. به همین خاطر بهتر است از یک متخصص در امور بازاریابی موبایلی کمک بگیرید.

تجربه را بازاریابی کنید نه اپلیکیشن را

ممکن است در این مسیر از هدف خود دور شوید! مثلاً یک بازی با هدف آموزش کار با نرم افزار خود طراحی کرده‌اید برای اینکه مشتریان با انجام این بازی به خرید محصول موردنظر مشتاق شده و در نهایت فروش محصولتان افزایش یابد. اما ممکن است در مسیر طراحی اپلیکیشن با هدف بازاریابی آن نرم افزار، هدف اصلی فراموش شود و به حدی اسیر اپلیکیشن شوید که در نهایت برای اپلیکیشن بازاریابی کنید.

فراموش نکنید که هدف از طراحی اپلیکیشن، بازاریابی برای محصولات شرکت است نه خود اپلیکیشن. اگر مشاهده کردید که افراد زیادی به اپلیکیشن شما روی خوش نشان می‌دهند و آن را سرگرم‌کننده می‌دانند؛ اما هیچ اثر قابل‌توجهی بر روی فروش محصول نهایی نداشته است، یعنی اسیر اپلیکیشن شده و بازاریابی را فراموش کرده‌اید. پس بهتر است کمی به عقب برگشته و مشکلات را اصلاح کنید.

چگونه کاربران را در اپلیکیشن حفظ کنیم؟

حتی اگر دانلودهایتان افزایش پیدا کند و در گوگل پلی رتبه خوبی کسب کنید، تا وقتی‌که کاربران وفاداری نداشته باشید موفقیت حاصل نشده است.

با اینکه تعداد دانلودها مهم است؛ اما شما وقت زیادی برای طراحی اپلیکیشن و رساندن آن به دست کاربران کشیده‌اید؛ نباید اجازه دهید نیمه‌کاره آن را رها کنند. کاربر وفادار کاربری است که بعد از دانلود اپلیکیشن، تا انتهای آنچه هدف ما از طراحی اپ بوده می‌رود و آن را به برگشت سرمایه تبدیل می‌کند.

این در حالی است که بسیاری از کاربران بعد از دانلود یک اپلیکیشن، بیش از یکی دو بار از آن استفاده نمی‌کنند. بنابراین باید کارکرد کاربران را مانیتور کنید و اگر کاربر وفادار جذب نمی‌کنید، مشکل را پیدا کنید. این مشکل می‌تواند در عملکرد یا طراحی ظاهری اپلیکیشن نهفته باشد.

سه نمونه از اپلیکیشن‌های تجاری موفق در سطح بین‌المللی و بازاریابی اپلیکیشن آن ها

یادگیری از موفق ترین اپلیکیشن های تجاری و روش های اپلیکیشن مارکتینگ آن ها راهی هوشمندانه برای ایده پردازی برای محصولتان است. در اینجا برخی از شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌ها وجود دارد که آشنایی با آن‌ها باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش تجربه مشتری به روش‌های منحصر به فرد می‌شوند.

1.نایک

نایک یک استراتژی اپلیکیشن مارکتینگ را توسعه داده است که مبتنی بر داشتن اپلیکیشن‌های متعدد برای مقاصد مختلف است.

Nike : یک فروشگاه شخصی برای کاربران تلفن همراه است. علاوه بر دسترسی به فروشگاه نایک، کاربران می ‌توانند برای تجربه‌های منحصر به فرد، پرداخت سریع و ارسال رایگان دعوت‌نامه دریافت کنند.

Nike SNKS: اسنیکر رلیز فروشگاه کفش ورزشی اختصاصی این برند است. این اپلیکیشن شامل داستان‌هایی در پشت محصولات محبوب، اطلاعیه های مربوط به نمونه‌های آینده و توانایی رزرو کفش‌های ورزشی نایک قبل از انتشار است.

 :Nike Training Clubاین اپلیکیشن برنامه‌های ورزشی تمرین در خانه رایگان را ارائه می‌دهد. این برنامه شامل تمرینات مناسب برای فضا‌های کوچک، روتین‌هایی برای خانواده‌ها و راهنمایی‌هایی در باب تغذیه و سلامتی است

 :Nike Run Clubاین اپلیکیشن برای کمک به جامعه مخاطبین دونده این برند طراحی شده است و دارای ردیابیGPS ، هدایت صوتی و چالش‌های مسافتی  قابل  تنظیم است. همچنین کاربران می‌توانند برای اهداف خاص خود اپلیکیشن مربی‌گری سفارشی دریافت کنند.

 :Nike Athlete Studioاین اپلیکیشن بستری انحصاری برای ورزشکاران و اینفلوئنسر‌ها است و برای ضبط و به اشتراک گذاری داستان‌ها با نایک و تبلیغ برندهای شخصی استفاده می شود.

Nike Adapt: این اپلیکیشن برای کاربران با کفش اداپت است ومی‌توان از آن برای تنظیم دقیق کفش، تغییر چراغ های کفش کاربر و جابجایی بین مجموعه‌های قبلی استفاده کرد.

این امر باعث شده تا این برند ورزشی بتواند اپلیکیشن خرید خود را از اپلیکیشن‌های اختصاص داده شده به آموزش شخصی جدا کند. اپلیکیشن مارکتینگ شرکت نایک در کل سبب شد تا 170 میلیون کاربر از اپلیکیشن‌های نایک استفاده کنند.

2. شرکت کوکاکولا

این برند هم دارای چندین اپلیکیشن برند دار برای اهداف مختلف است. این برند شامل یک اپلیکیشن موسیقی، استدیو کوک و یک اپلیکیشن تجاری متمرکز به نام myCoke است. کاربرانی که اپلیکیشن Coca-Cola®  پرچمدار  این  برند را  نصب می‌کنند می‌توانند از جوایز بهره مند شده و بازی کنند. این اپلیکیشن از ویژگی اسکن برخوردار است، بنابراین کاربرانی که کالای کوکاکولا را خریداری کرده‌اند می‌توانند خرید خود را ثبت کرده و جوایزی دریافت کنند. این جوایز شامل تشویقات مبتنی بر مکان در تئاتر‌ها و رستوران‌های اطراف است.

3. شرکت والت دیزنی

دیزنی علاوه بر خدمات استریم موبایل این شرکت، اپلیکیشن‌هایی را برای بازی‌های موبایل کودکان و اپلیکیشن‌های سفری را برای تفریحگاه‌ های دیزنی لند ارائه می‌دهد. اپلیکیشن My Disney Experience  برنامه ‌ریزی سفر به دیزنی لند را برای کاربران با ویژگی‌هایی مانند زمان انتظار برای سوار شدن در زمان واقعی،  ساعت کار پارک،  سلام احوال پرسی با افراد و زمان نمایش رژه، آسان‌تر می‌کند. در ایده اپ مارکتینگ دیزنی همچنین دارای قابلیت فعال ‌سازی نقشه GPS  برای کشف استراحتگاه جهانی والت دیزنی و قابلیت به اشتراک گذاشتن برنامه ها با خانواده و دوستان است.

جمع بندی

فکر می‌کنم ضرورت وجود موبایل در روش‌های بازاریابی دیجیتال کاملاً برای همه شفاف باشد. اثری که اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند بر تبلیغ برند، برگشت سرمایه و افزایش ترافیک فروشگاه داشته باشند غیر قابل انکار است.

بهترین بازاریاب‌های اپلیکیشن مارکتینگ کسانی‌اند که وقت، سرمایه و تلاش کافی برای کارشان گذاشته‌اند و در نهایت یک محصول باکیفیت که معرف سایر محصولات شرکت است به مشتریان معرفی کرده‌اند.

تیترهای مطلب پنهان کردن تیترها