فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

طراحی ست اداری با کمترین قیمت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌، پیشرفت و گسترش شرکت‌ها، مدرن شدن دنیای امروزه و فعالیت وسیع سازمان‌ها و شرکت‌ها و در پی آن رقابت شدید شرکت‌ها با هم، به عنوان یک مدیر سازمان باید بتوانید برای سازمان خود هویت خاصی را رقم بزنید. در واقع یک سازمان یا یک شرکت برای مطرح کردن برند خود یا در واقع نشان دادن اعتبار خود نیاز دارد که به عوامل ظاهری خود چون ست اداری و طراحی منحصر به فرد آن توجه کنند. ست اداری به طور خلاصه به مجموعه اوراقی گفته می‌شود که بسته به کاربرد مختلف آن شامل پاکت نامه اداری، کارت ویزیت و یا شامل سربرگ‌ها می‌شوند.

در قدم اول برای اینکه برند و هویت شما موجب ماندگاری در ذهن مشتریان خود بشود، انتخاب رنگ چشمگیر است که ذهن مشتریان شما با دیدن آن رنگ به سمت برند شما برود. یک ست اداری با کیفیت بالا موجب ماندگاری فعالیت شما می‌شود. هرچه قدر در طراحی ست اداری اصول آن رعایت شود می‌تواند تاثیر بسزایی در تبلیغ سازمان شما داشته باشد و بالعکس رعایت نکردن اصول آن این امکان را به شما می‌دهد، مشتریان دیدگاهی منفی نسبت به سازمان شما داشته باشند. در ادامه به این می‌پردازیم که با رعایت کردن کدام اصول طراحی به موفقیت برسیم و طراحی ست اداری خود را به چه کسی بسپاریم.

اصول طراحی ست اداری

همانطور که اشاره کردیم ست اداری شامل اجزای فراوانی است به این صورت که اگر بخواهیم تعدادی از موارد آن را ذکر کنیم شامل بسته بندی محصولات، کاتالوگ، بروشور، پاکت cD، پاک A4وA5، کارت ویزیت، تقویم و استند، اسناد ارتباط داخلی، پوستر، قبوض، پوشه، سر برگ A4وA5 و طراحی لوگو است. در حوضه تجاری با توجه به شناخت همکاران خود و شیوه تبلیغ برند به مشتریان خود، باید صرف نظر از اینکه کسب و کارتان کوچک است یا بزرگ به طراحی یک ست اداری بپردازید که ماهیت کسب و کارتان را به زیبا ترین شکل نشان دهد. ست اداری شامل کلیه فعالیت‌های درونی و بیرونی یک سازمان یا شرکت است که این اسناد شما به طور غیر رسمی یا اداری و رسمی به دست مشتریان خود می‌رسد.

از این رو در طراحی ست اداری خود یک سری اصول را باید رعایت کنید. به عنوان مثال برای طراحی ست اداری نیازمند یک لوگو قوی هستید که هسته اولیه و مرکزی  شکل گیری تبلیغ سازمان شما است، و طراحی ست اداری شما از آن نشات می‌گیرد. همانطور که اول مقاله ذکر کردیم رنگی که برای طراحی ست اداری خود در نظر می‌گیرید نشات گرفته از طراحی لوگو شماست. به عبارتی رنگ انتخابی شما به اندازهای باید چشم گیر باشد که در ذهن مخاطب بشیند.

چاپ ست اداری در جنس‌های مختلفی چون کاغذ تحریر ۸۰ گرم، کتان و… است که معمولا از تحریر استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید برای منحصر به فرد کردن ست اداری خود از کاغذ کتان استفاده نمایید. ستی که طراحی می‌کنید باید در همه اقلام هماهنگی داشته باشد به عنوان مثال نشان دادن تطابق رنگ و لوگو امری راحت باشد.  فرآیندهایی چون برجستگی، استفاده از رنگ‌هایی چون نقره ای، طلایی و قالب‌های خاص، چاپ دورو و… در زیبایی طراحی ست اداری شما نقش بسزایی دارد.

یک مورد از اصول دیگر در طراحی ست اداری فونتی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. فونتی که استفاده می‌کنید نباید حالت فانتزی داشته باشد یا در طراحی سربرگ‌ ها نباید از فونتی استفاده کنید که سایز آن بزرگتر از 10 باشد. در طراحی ست اداری باید به این نکته توجه کرد که در پس زمینه  ست اداری خود از رنگ سفید استفاده کنید چرا که در صورت استفاده از رنگ‌های دیگر هنگام فکس کردن یا کپی کردن دچار مشکل می‌شوید. این نکته هم باید در نظر بگیریم که زمینه سفید به ساده بود طراحی ست اداری کمک شایانی می‌کند.

در طراحی ست اداری که یک نوع طراحی گرافیکی به حساب می آید باید در نظر داشته باشیم که زیبایی در سادگی است. به عبارتی از شلوغ کردن ست اداری بپرهیزید. یک طراح ست اداری باید در نظر بگیرد که سادگی در سایز طراحی را چگونه حفظ کند. در نهایت پیاده کردن تمامی اصول در طراحی است که با یک چاپ حرفه‌ای صورت می‌گیرد. که این امر با یک چاپ ست اداری اختصاصی انجام می‌گیرد. مجموعه تبلیغاتی طرح طلایی خدمات طراحی ست اداری را به شیوه مثال زدنی و با کیفیتی بالا انجام می‌دهد.

مزیت و کاربرد ست اداری

هنگامی که قرار است اقدام به طراحی یک ست اداری کنیم باید به جزئیات زیادی توجه کنیم. همانطور که گفتیم ست‌های اداری به عنوان روش برقراری تماس با مشتریان و نشان دادن برند خود است. از جمله مزیت‌های طراحی ست اداری که  می‌توانیم به آن اشاره کنیم انتقال اطلاعات در قالب‌های رسمی و غیر رسمی‌، دسترسی آسان به سازمان‌ها، رشد و بالا بردن ماهیت کاری، اعتماد دادن به مشتریان، امنیت، معرفی سازمان، جذابیت و کارایی سازمان، مقبولیت، نشان دادن حرفه‌ای بودن عملکرد سازمان، بازاریابی، رقابت با سازمان‌های دیگر و… است.

 بنابراین با توجه به فراوانی کاربرد طراحی ست اداری، داشتن یک ست اداری متناسب و کاربردی می‌تواند نقش بسزایی در تعامل شرکت‌ها با هم دیگر داشته باشد یا ور نشان دادن کارایی و کیفیت بالا و ماهیت خود به مشتریان تاثیر فراوانی داشته باشد. و در نهایت استفاده از ست اداری چشم گیر در موفقیت شما ضروری است.

نرم افزار طراحی ست اداری

برای طراحی ست اداری نیازمند نرم افزاری هستیم که بهترین خروجی را از آن دریافت کنیم. یک طراح ست اداری در ابتدا باید با یک نرم افزار با  کارایی بالا آشنا باشد. یک نرم افزار طراحی ست اداری باید در مرحله اول قیمت کمی داشته باشد در ادامه امکانات زیادی داشته باشد، کارکردن با آن آسان باشد، از نسخه‌هایی چون اندروید، وب و … پشتیبانی کند، در دستگاه‌های متفاوت امکان نصب آن باشد و در آخر دسترسی آسان به نرم افزار داشته باشیم. در ادامه اگر بخواهیم چند نمونه نرم افزار طراحی ست اداری به شما معرفی کنیم، نرم افزارهایی چون کانوا، فتوشاپ، گیمپ و زارا دیزاینر از جمله نرم افزارهای پر قدرت در طراحی ست اداری هستند. و در نهایت اگر به دنبال طراحی ست اداری با کیفیت بالا هستید می‌توانید با خیال راحت طراحیتان را به مجموعه طرح طلایی بسپارید.

منبع: مجموعه تبلیغاتی طرح طلایی https://tarhetalaee.com/