فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

فرش نمازخانه ای ( سجاده فرش – فرش مسجد ) از سجاده کارپت کاشان

فرش نمازخانه ای ( سجاده فرش – فرش مسجد ) از سجاده کارپت کاشان: تاریخچه ای از فرش محرابی در صنایع فرش ماشینی کاشان در ایران به دلیل تجربه بالا و تاریخچه طولانی، در سراسر کشور شناخته شده‌اند. کارخانه‌های تولید فرش مسجد و فرش سجاده ای در شهرهای مختلف ایران وجود دارند و شهرهایی مانند: تهران، مشهد، تبریز، کاشان، یزد، اصفهان و کرمان بیشترین تعداد خریدها را در بر می‌گیرند. علاوه بر این، کارخانه های کوچکی در سراسر کشور برای بافت فرش سجاده ای وجود دارند.

شهرهای کاشان و مشهد دارای بیشترین تعداد کارخانه بافت فرش مسجدی هستند که با نام فرش سجاده‌ کارپت شناخته می‌شوند. این فرش‌ها مشتریان خاص خود را دارند و به همین دلیل نمایشگاه‌های اختصاصی در سراسر کشور ندارند. کاشان به لحاظ جغرافیایی و تعداد شهرک‌های صنعتی در بافت قالی‌های مختلف، مهمترین تولیدکننده و صادرکننده فرش سجاده مسجد به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است. بیشترین صادرات فرش سجاده به عراق از شهرستان کاشان صورت می‌گیرد.

در سراسر سال متولیان اماکن مذهبی برای خرید فرش مسجد از نقاط مختلف کشور به کاشان سفر می کنند و ترجیح می دهند از درب کارخانه خرید کنند. شما می توانید نمونه عکس فرش نمازخانه ای پینترست و ویدیوهای مرتبط با فرش سجاده ای را به صورت مستقیم از یوتیوب مشاهده کنید.

خرید فرش برای مسجد با بهترین قیمت از سجاده کارپت کاشان

هیئت امنای مساجد، متولیان و خیرین زمانی که قصد خرید سجاده فرش برای مسجد دارند، بسیار مسئولیت خطیر و سنگینی دارند.

این وظیفه به این دلیل است که آنها نماینده مردم برای خرید و تهیه فرش هستند و کمک ها و بودجه ای که با کمک نمازگزاران و مومنی و به سختی جمع آوری شده است را باید به بهترین شکل ممکن خرج کنند تا کوتاهی نکرده باشند.

خرید سجاده فرش با بهترین قیمت و کیفیت بالا

برای خرید فرش سجاده‌ای با کیفیت و قیمت مناسب، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • خرید مستقیم از کارخانه: بهترین راهکار اقتصادی برای تهیه فرش مسجد ارزان، خرید مستقیم از کارخانه تولیدکننده است. با تماس با کارخانه و مذاکره با آن‌ها می‌توانید به قیمت مناسبی دست یابید و با مراجعه به کارخانه، نمونه‌های محصولات را از نزدیک لمس و بررسی کنید.

مذاکره در فروشگاه‌ها یا نمایشگاه‌های فرش محرابی: می‌توانید در فروشگاه‌ها به مذاکره بپردازید تا با قیمت عمده محصول را بخرید. قبل از خرید، بهتر است قیمت‌ها را در چند فروشگاه مقایسه کنید و با حداقل سود، فرش طرح سجاده را بخرید. این کار را به صورت آنلاین نیز می توانید انجام دهید.

  • استفاده از تخفیف‌های فرش مسجد: در زمان‌هایی که فروش ویژه یا تخفیف‌های فصلی برگزار می‌شود، می‌توانید فرش سجاده‌ای با قیمت مناسب تهیه کنید.

سفارش سجاده فرش از کارخانه سجاده کارپت کاشان

برای سفارش فرش سجاده ای با کیفیت و قیمت مناسب، می‌توانید به کارخانه های تولیدکننده مراجعه کنید. مراحل خرید شامل موارد زیر است:

  • مشاوره و مشخص کردن طرح
  • طراحی و تأیید طرح
  • تعیین جزئیات فنی مثل جنس الیاف، رنگ، شانه و تراکم فرش سجاده ای
  • تولید و نصب فرش

در نهایت، کارخانه محراب نقش فرش مسجد  را به محل مورد نظر شما ارسال می‌کند. برای تعیین دقیق اندازه‌ و ابعاد فضای مسجد، میتوانید پلن ساده‌ای از مکان مذهبی را بر روی کاغذ رسم کنید و یا از نرم‌افزارهای نقشه‌کشی مانند اتوکد استفاده کنید.

بهترین فرش نماز برای مسجد

همانطور که شاهدیم، روز به روز تکنولوژی پیشرفت کرده و صنعت فرش ماشینی هم از این رشد دور نیست و در حال توسعه است. بنابراین بهتر است اماکن مذهبی از نسل جدید فرش های نماز که سجاده فرش های محرابی هستند استقبال کنند چون از هر نظر این فرشهای ماشینی عالی هستند.

مزایای خرید فرش سجاده ای می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نظم و هماهنگی بالا: فرش مسجد محرابی به واسطه طراحی منحصربه فرد و خاصی که دارد، شکوه و عظمت خاصی را هنگام برپایی نماز جماعت به وجود می‌آورد. درواقع هر فرش محرابی مخصوص یک شخص نمازگزار بوده که با این چینش هماهنگی و نظم بین صف‌ها و هر شخص حفظ خواهد شد.
  • نرم و با استحکام بالا: فرش‌های مسجدی برای نماز معمولا با نخ صد در صد اکرولیک تولید می شوند که بسیار نرم و مقاوم هستند. توصیه ما این است که از بین الیاف مختلف، نخ اکریلیک را انتخاب کنید، چرا که از نرمی خاصی برخوردارند. با گذشت زمان این فرشها کوبیده نشده و عمر بسیار طولانی دارند.
  • تولید رولی و طولی فرش سجاده ای: رولی بودن یا متری بوده فرش مسجد باعث حمل و نقل راحت، سبکی، آسانی در شستشو، ترمیم و رفو است.
  • قیمت مناسب: فرش های رولی برای مسجد نسبت به فرش های ماشینی بزرگ سایز و یکپارچه قیمت بسیار مناسب تری دارند.

برای سفارش فرش مسجد با تنوعی از طرح و رنگ می توانید با سجاده کارپت کاشان در ارتباط باشید. مشاورین متخصص این مجموعه در هر لحظه آماده پاسخگویی به شما هستند.

منبع: فرش نمازخانه ای سجاده کارپت (https://sajadecarpet.com/sajade-carpet-price)

شماره تماس: 09133617256 آقای مهندس سلمانی (مدیر فروش سجاده کارپت)