فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

نحوه انتخاب فرش مسجد از سجاده فرش کاشان، ویژگی های فرش مسجد

نحوه انتخاب فرش مسجد از سجاده فرش کاشان، ویژگی های فرش مسجد: بانیان خیر و یا متولیان مساجد برای نو کردن فرش مساجد، همواره به دنبال این هستند که بهترین انتخاب را برای خرید فرش مسجد داشته باشند. رسیدگی به ظاهر مسجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار موثر است. علاوه بر برگزاری فریضه نماز، برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف مثل عزاداری ماه محرم و صفر نیز در مساجد و تکایا انجام می شود و این مراسم اهمیت رسیدگی به فضای مسجد را بیشتر می کند.

در گذشته برای مساجد با متراژهای پایین از سجاده فرش دستبافت استفاده می شد اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سجاده فرش ماشینی و با توجه به ارزان تر بودن فرش ماشینی، به اولویت اول مسجدی ها تبدیل شد.

این روزها با توجه به تغییر سبک زندگی، همه نیازها را به راحتی می توان با خرید اینترنتی انجام داد. بنابراین شما می توانید به راحتی خرید اینترنتی فرش مسجد را با صرف چند دقیقه زمان انجام بدهید.

نکات خرید فرش مسجد و ویژگی های انتخاب آن چیست؟

انتخاب جنس سجاده فرش مرغوب

برای تولید فرش سجاده ای از نخ های مختلفی استفاده می شود. از جمله نخ ویرجین، بی سی اف، پلی استر و اکرولیک. مرغوب ترین نخ برای سجاده فرش، نخ صد در صد اکرولیک است.

سجاده فرش های اکرولیک چند ویژگی مهم دارند که آنها را محبوب کرده و به اولویت انتخاب خریداران تبدیل کرده است:

– در برابر نور مقاوم هستند و ثبات رنگ دارند.

– نخ اکرولیک نرم و لطیف است.

– در صورت هیت ست شدن، بدون پرز و ایجاد حساسیت است.

– الیاف طبیعی قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت نخ اکرولیک نسبت به نخ های طبیعی ارزان تر است.

– نخ اکرولیک نسبت به بیدزدگی و همچنین مواد شوینده مختلف بسیار مقاوم است.

– در صورت لکه شدن به راحتی شسته می شوند.

– در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.

مجموع این دلایل باعث شده تا سجاده فرش های اکرولیک برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد بهترین گزینه باشند.

انتخاب رنگ مناسب برای فرش مسجد

به طور کلی برای خرید اینترنتی فرش مسجد می توانیم سه گروه رنگ بندی را انتخاب کنیم. رنگ های گرم مثل لاکی، نارنجی، قرمز و رنگ های سرد مثل آبی، سبز و یا رنگ های خنثی.

انتخاب رنگ برای فرش سجاده کاملا به سلیقه متولیان بستگی دارد.

اگر فضای مسجد بزرگ است و معمولا تعداد نمازگزاران زیاد است، بهتر است از رنگ های تیره و چرکتاب استفاده شود تا طی زمان با پاخوردن از زیبایی و درخشندگی سجاده فرش کم نشود.

همچنین رنگ های تیره فضای بزرگ را کوچک تر نشان می دهند.

برای فرش مسجد در فضاهای کوچک، بهتر است از رنگ های روشن مثل کرم، سبز و آبی استفاده کنید. چون فرش روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد.

خوب است توجه کنید که رنگ چیدمان فضای مسجد با رنگ فرش همخوانی داشته باشد. به رنگ پرده مسجد، پشتی مسجد، منبر، جامهری و سایر وسایل چیده شده در مسجد هم دقت کنید.

طرح و نقشه فرش مسجد

از آنجا که نمازگزاران در زمان عبادت لازم است تمرکز داشته باشند و محو نقشه فرش نشوند، بهتر است برای سجاده فرش مسجد از طرح های ساده و خلوت استفاده کنید.

طرح سجاده فرش معمولا شبیه محراب است که دارای دو ستون در دو طرف نمازگزار می باشد. طرح های شلوغ برای حسینیه ها، تکایا، امامزاده ها و دیگر اماکن متبرکه مناسب هستند.

طرح هایی مثل سجاده فرش معراج، فرش مسجد یاسین، گنبد، مجلل، متین و عرفان از معروف ترین طرح های سجاده فرش کاشان هستند که برای خرید اینترنتی فرش مسجد انتخاب خوبی هستند. همچنین یکی از معروف ترین طرح های فرش سجاده ای ، طرح ریزماهی است که بسیار معروف و محبوب است.

نقشه های سجاده فرش باید به گونه ای طراحی شده باشند که به راحتی بتوان قبله را تشخیص داد.

مزایای استفاده از سجاده فرش برای مسجد چیست؟

1 – اگر مساجد از فرش سجاده ای استفاده کنند، تشخیص قبله برای نمازگزاران بسیار آسان می شود.

2– به دلیل داشتن طرح مشابه و یکدست سجاده فرش ها، فضای مسجد منظم شده و زیبایی خاصی خواهند داشت.

3 – طرح محرابی و ساده فرش سجاده ای، حالتی معنوی و عرفانی به نمازگزاران خواهد داد.

4 – سجاده فرش قابلیت این را دارد که کل فضای مسجد را بپوشاند و هیچ فضایی را خالی نگذارد. حتی محل های پرت و ناقواره را هم می توان با فرش سجاده ای پوشاند.

5 – سجاده فرش را با هر ابعاد و اندازه ای می توان تولید کرد. بنابراین اگر فضای مسجد یا حسینیه مدنظر شما پرت دارد یا ناقواره است، می تواند خیالتان کاملا راحت باشد که کل فضا پوشانده می شود.

6- اگر یک قسمت از فرش مسجد آسیب ببیند و نیاز به رفو داشته باشد و یا کثیف شده و نیاز به شستشو داشته باشد، به راحتی می توان

آن بخش را برداشت و بعد از ترمیم یا شستشو به مسجد بازگرداند. در صورتی که اگر فرش 12 متری یا فرش یکپارچه پهن باشد، حمل و نقل آن بسیار سخت و زمان بر خواهد بود.

7- تعویض سجاده فرش بعد از آسیب دیدن نسبت به فرش ماشینی بسیار مقرون به صرفه تر است. اگر فرش 12 متری یا 9 متری آسیب ببیند باید به طور کلی آن را تعویض کرد. اما برای سجاده فرش فقط همان سجاده فرش اصلاح یا تعویض خواهد شد.

8 – تنوع طرح سجاده فرش بسیار زیاد است. همچنین رنگ بندی های متنوع فرش سجاده ای دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

9 – با توجه به رنگ بندی سایر المان های موجود در مسجد می توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

10 – نصب و جای گذاری سجاده فرش مسجد بسیار آسان و راحت تر از فرش ماشینی است. حمل و نقل آن نیز بسیار راحت است. رول های فرش به راحتی پهن و جمع می شوند.

سخن پایانی درباره نحوه انتخاب فرش مسجد از سجاده فرش کاشان

امیدواریم مطالب مفیدی که درباره خرید اینترنتی فرش مسجد با شما در میان گذاشته شد بتواند اطلاع راه گشای خرید شما باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان به سایت سجاده فرش به آدر اینترنتی https://sajadecarpet.com مراجعه کنید یا با شماره تماس 09133617256 تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: سجاده کارپت