اقتصادیکسب و کار ایرانی

آموزش رایگان افزایش میزان پاداش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

دیگر لازم نیست برای استخراج طلا و الماس شروع به کندن سنگ‌های معدن کنیم؛ چراکه در حال حاضر می‌توانیم این کار را به راحتی و با حرکت دادن دست‌ها و چند کلیک ساده انجام دهیم. در دنیای امروزی یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازار رمزارزها، استخراج ارز دیجیتال است. روشی که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند بسیار سودمند باشد. استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال به فرایند تایید تراکنش شبکه‌هایی گفته می‌شود که با تولید سکه جدید همراه است و با سخت افزارهای خاصی انجام داده می‌شود. یک استخراج کننده یا ماینر (Miner) باید با اصلاح‌های مهم در این زمینه و روش‌های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال آشنا باشد.

ماینینگ (Mining) یا استخراج ارز دیجیتال

وسیله‌ای جادویی برای واقعی کردن دنیای مجازی است و ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال، کسب سود در دنیای واقعی را به ارمغان می‌آورد. در واقع تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در بسته‌های داده جمع آوری می‌شوند که به آن بلاک می‌گویند. پردازش این بلاک‌ها در زمان درست، اهمیت زیادی برای صحت انجام فرایند تراکنش‌ها دارد و به دلیل اینکه هیچ یک از نهادهای مرکزی نمی‌توانند فرایند انجام تراکنش‌ها را به درستی انجام دهند، این مسئولیت بر عهده کامپیوترها گذاشته می‌شود که به این کار در اصطلاح استخراج می‌گویند.

استخراج کنندگان یا ماینرها کامپیوترهای خود را در اختیار شبکه‌ها قرار می‌دهند تا پردازش شبکه انجام شود و هنگامی که بلاک داده به درستی ماین می‌شود، ماینرها پاداش و کارمزد تراکنش بلاک را دریافت می‌کنند. در حقیقت به تولید و ثبت معامله ارزهای دیجیتال توسط استخراج کنندگان و یا به اصطلاح ماینرها، فرایند استخراج ارز دیجیتال و یا ماینینگ اتفاق می‌افتد. به بیانی دیگر هنگامی که یک معامله ارز دیجیتال توسط دو شخص صورت می‌گیرد، این تراکنش به عنوان یک معامله ثبت نشده تلقی می‌شود.

ماینرها از میان معاملات موجود باید تعدادی را انتخاب کرده و عملیات کشف رمز را آغاز کنند. به ازای هر تراکنشی که ماینرها بتوانند در بلاک‌های بلاک چین به ثبت برسانند، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. پس از کشف رمز و تایید آن‌ها توسط سایر استخراج کنندگان در شبکه تراکنش، بلاک موجود در بلاک چین به ثبت می‌رسد که انجام این فرایند را در اصطلاح ماینینگ (mining) می‌نامند.

اصطلاح‌های مهم برای استخراج ارزهای دیجیتال

در فرایند استخراج ارز دیجیتال اصطلاح‌هایی هستند که به کار برده می‌شوند و افرادی که می‌خواهند استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز کنند، باید با این مفاهیم آشنا شوند. در ادامه با این اصطلاح‌ها آشنا می‌شویم:

آشنایی با مفهوم ماینر در استخراج ارز دیجیتال

با پیدایش و گسترش ارزهای دیجیتال، افراد مختلفی از سراسر دنیا توانستند با ابزارهای مختلف مانند کامپیوترها و رایانه‌های رومیزی و پلتفرم‌های مختلف مانند اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنند. در بیانی ساده می‌توان گفت به تمامی افرادی که سیستم خود را در اختیار شبکه بلاک چین قرار می‌دهند، ماینر می‌گویند و در حقیقت تمامی نودها ماینر هستند. ماینرها همان صاحبان دستگاه‌های سخت افزاری هستند که با نظر خود و با کمک دستگاه ماینر، مسائل پیچیده را حل می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود تا ماینرها امتیاز و پاداش اتصال یک بلاک به انتهای بلاک چین را کسب کنند و یا اینکه با به اشتراک گذاری قدرت هش دستگاه ماینر، بتوانند شانس خود را در استخر استخراج کنندگان برای دریافت سود افزایش دهند.

آشنایی با مفهوم استخر استخراج کنندگان

آشنایی با مفهوم مزرعه استخراج ارزهای دیجیتال

در استخراج ارز دیجیتال هش واحد اندازه گیری برای کارایی یک دستگاه ماینر است و میزان سرعتی که سیستم ماینر قادر به حل هش شده و پاداش دریافت می‌کند را نشان می‌دهد. در ، بلاک‌های ناشی از تراکنش‌های پذیرش شده، قبل از اضافه شدن به بلاک چین، باید هش شوند که به فرایند هش شدن بلاک‌های تایید شده، هشینگ گفته می‌شود.

روش‌های مختلف استخراج ارزدیجیتال

انتخاب بسیاری از افرادی است که می‌خواهند انجام معاملات پرسود را آغاز کنند؛ اما در این میان افراد زیادی نیز هستند که استخراج ارز دیجیتال را ترجیح می‌دهند. انجام فرایند استخراج ارز دیجیتال از طریق چند روش امکان پذیر است که هرکدام از این روش‌ها محدودیت‌ها و مزیت‌هایی دارند و استخراج کنندگان می‌توانند یکی از این روش‌ها را برای استخراج انتخاب کنند. در ادامه با هریک از این روش‌ها آشنا می‌شویم:

روش استخراج ابری (Cloud Mining)

یکی از پرطرفدارترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال، استخراج از طریق روش ابری است که از این طریق می‌توانید بدون زحمت به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید. در روش کلود ماینینگ، ماینرها پول مشخصی به یک فرد یا یک تشکیلات عظیم می‌پردازند و به این ترتیب دستگاه استخراج رمزارز که تحت عنوان ریگ (rig) شناخته می‌شود را اجاره می‌کنند.

این اجاره برای مدت زمانی مشخص انجام می‌شود و در طی این زمان تمامی درآمدهای ریگ از هزینه نگهداری و هزینه برق کسر شده و باقی مبلغ به کیف پول رمزارز ماینرها انتقال پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که ماینرها با این کار دستگاه‌های آن‌ها را اجاره نمی‌کنند، بلکه هزینه‌ای برای هش ریت دستگاه می‌پردازند. راجع به ارز دیجیتال بیت کوین در این سایت  nv shdj https://donyaye-arzdigital.com/بیشتر بدانید.

درآمد ماینرها از طریق استفاده از روش استخراج ابری بر اساس مقدار هش ریت اجاره داده شده تعیین می‌شود و از طریق سود حاصل از نیروی هشی که می‌پردازند، سهم پرداخت خود را به دست می‌آورند. ماینرها برای استخراج پولی رمزارزها از طریق کلود ماینینگ، ابتدا باید یک میزبان یا همان هاست برای استخراج ابری آنلاین پیدا کنند.

سپس باید برنامه‌های استخراجی که این میزبان‌ها ارائه می‌کنند را بررسی نمایند. حدود 4 الی 5 پلن متفاوت وجود خواهد داشت که با توجه به قیمت، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین طبقه بندی می‌شوند. البته برخی از میزبان‌ها ممکن است امکان ساخت سفارشی پلن را نیز در اختیار ماینرها قرار دهند.

پس از انتخاب پلن مناسب، تراکنش پرداخت اجاره به میزبان انجام می‌شود و پس از آن، کد کیف پول رمزارز ثبت و نخستین گام برای استخراج کریپتوکارنسی‌ها برداشته می‌شود. هریک از پلن‌ها تاریخ انقضا و هزینه‌های متفاوتی دارند و این روش برای ماینرهایی که پول کافی برای خرید ریگ استخراج ندارند، این امکان را فراهم می‌کند تا به استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها مشغول شوند.

استخراج ارز دیجیتال از طریق سی پی یو (CPU)

یکی از اولین روش‌های استخراج ارز دیجیتال، استخراج از طریق سی پی یو کامپیوتر شخصی است. در استخراج از طریق CPU، ماینر با استفاده از سیستم شخصی کامپیوتر یا لپ تاپ و از طریق واحد پردازش مرکزی به عنوان ابزار استخراج، اقدام به ماینینگ می‌کند. در زمان‌های گذشته از این روش به عنوان روشی عملی یاد می‌شد؛ اما در دنیای امروزی افراد و ماینرهای کمتری این روش را به عنوان متدی برای استخراج رمزارزها به کار می‌برند که چند دلیل عمده دارد. اول اینکه استخراج کریپتوکارنسی‌ها از طریق CPU سرعت بسیار پایینی دارد و ممکن است ماینرها چندین ماه کوچکترین درآمدی از استخراج کسب نکنند.

نکته دوم این است که استخراج از طریق CPU یا همان واحد پردازش مرکزی مقرون‌به‌صرفه نیست؛ به دلیل اینکه ماینرها در ازای پرداخت هزینه‌های سنگین برق و تجهیزات خنک کننده، تنها می‌توانند مقدار اندکی سود کسب کنند. البته لازم به ذکر است، در صورتی که شخصی تعداد زیادی کامپیوتر شخصی یا همان فارم ماینینگ داشته و در کنار این دارای منبع انرژی الکتریسیته رایگان و یا ارزان قیمت هم باشد، می‌توان گفت هزینه‌ها اندکی کاهش پیدا کرده و این روش به‌صرفه‌تر خواهد شد.

از آنجایی که شروع به استخراج کریپتوکارنسی‌ها با استفاده از این روش در ابتدای راه آسان است، همه روزه ماینرهای زیاد و تازه‌کاری به این روش جذب می‌شوند و اهمیتی به جزئیات نمی‌دهند. این موضوع درست است که می‌توان تنها با یک کامپیوتر رومیزی و چند برنامه برای ماینینگ، فرایند استخراج را انجام داد، اما این کار توصیه زیادی نمی‌شود؛ چراکه لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی ظرف چند ساعت داغ کرده و ممکن است آسیب ببیند.

استخراج ارز دیجیتال از طریق جی پی یو (GPU)

استخراج ارز دیجیتال با بازی

کاربران می‌توانند با انجام و برخی بازی‌های محبوب ارزهای دیجیتال کسب کنند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

روزبه‌روز در حال تغییر است و به همین دلیل تریدرهای زیادی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند. انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای استخراج یکی از چالش‌های مهمی است که ماینرها با آن روبه‌رو هستند و باید دقت زیادی داشته باشند. استخراج کنندگان رمزارزهای دیجیتال اگر در هنگام انتخاب ارز عملکرد مناسبی داشته باشند، می‌توانند به مرور زمان درآمد خود را از فرایند استخراج افزایش دهند. در ادامه با برخی از بهترین ارزهایی که برای استخراج مناسب هستند آشنا شده و ویژگی هریک را شرح می‌دهیم.