اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای جامع ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان خارجی اجازهa می‌دهد تا از طریق مهاجرت تجاری اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. صاحبان استارت آپ‌های نوآورانه یا شرکت‌های خارجی تاسیس شده ممکن است بتوانند از این برنامه برای نقل مکان دائمی به کانادا همراه با سایر شرکای موسس (حداکثر ۵ شریک) استفاده نمایند، مشروط بر این‌که از سایر الزامات برنامه برخوردار باشند. در اینجا به اطلاعات کاملی در رابطه با برنامه، از جمله جزئیاتی که معمولا در جا‌های دیگر یافت نمی‌شوند، دست خواهید یافت. ما همچنین نکات مفیدی را برای شما قرار داده‌ایم تا بتوانید در این برنامه موفق باشید.

با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با پیچ و خم این مسیر آشنا کرده و جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت خدمات اخذ ویزای استارتاپ کانادا و مشاوره رایگان میتوانید با مجموعه تماس حاصل فرمایید.

Canada Startup Visa Comprehensive Guide

مزایای ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

اخذ ویزای استارت آپ کانادا مزایای بسیاری از جمله دسترسی به بازار کانادا و فرصت همکاری با کارآفرینان محلی را به همراه دارد. با این ویزا، شما این شانس را خواهید داشت که خود را به عنوان یک کارآفرین در کانادا تثبیت کنید و یک تجارت موفق را ایجاد نمایید. علاوه‌بر این، می‌توانید وضعیت اقامت دائم در کانادا را دریافت کرده و به خدماتی که برای همه شهروندان در دسترس است، مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و… دسترسی داشته باشید.

ویزای استارتاپ کانادا مزایای مالی نیز به‌دنبال دارد. شما ممکن است واجد شرایط دریافت بودجه از منابع دولتی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا سرمایه‌گذاران فرشته باشید. علاوه‌بر این، می‌توانید از مخاطبین یا شبکه‌های تجاری موجودی را که قبلا در کشور خود ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید. در نهایت، شما می‌توانید از اعتبارات مالیاتی یا سایر مشوق‌های موجود از طریق دولت کانادا برای کسب‌وکار‌های نوپا بهره‌مند شوید.

کارآفرینان کاندیداهای برتر برای برنامه ویزای استارت آپ کانادا هستند و در اینجا ۵ دلیل وجود دارند:

۱. روابط عمومی مستقیم (اقامت دائم)

بدون شک، مزیت کلیدی که به‌طور انحصاری برای کارآفرینان در دسترس است، توانایی تضمین اقامت دائم به‌طور مستقیم است. برخلاف برنامه‌های مهاجرتی سنتی، نیازی به دریافت TRV ) ویزای موقت سفر) یا مجوز کار نیست. زمان پردازش ارائه شده توسط برنامه روابط عمومی مستقیم برای چنین افرادی بسیار سودمند است. برای کسانی که با طرح ویزای سرمایه‌گذاری کانادا آشنایی ندارند، شرایط لازم برای این برنامه در مقایسه با سایر برنامه‌های مهاجرتی بسیار ملایم است.

برای واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای استارتاپ کانادا، به دیپلم دبیرستان یا معادل آن برای آموزش، سطح مهارت CLB۵ به زبان انگلیسی یا فرانسوی، سابقه کیفری تمیز، یک امتحان پزشکی و یک ‌ایده نوآورانه که ‌امیدوار‌کننده باشد نیاز خواهید داشت

۲. سریع‌ترین چارچوب زمانی فرآیند برای روابط عمومی

برای اقامت دائم کانادا نیازی به سال‌ها منتظر ماندن نیست. متقاضیان واجد شرایط مهاجرت تجاری به‌طور باورنکردنی از زمان رسیدگی مقامات اداره مهاجرت کانادا برخوردار هستند. به‌طور متوسط، حداکثر زمان مورد نیاز برای دریافت روابط عمومی برای افرادی که به‌دنبال ویزای سرمایه‌گذار کانادا هستند در حدود ۳۱ ماه خواهد بود. باتوجه به این‌که سایر برنامه‌های مهاجرتی بین ۴۸ تا ۶۰ ماه طول می‌کشد، مزیت آن واضح است. این بدون شک سریع‌ترین برنامه روابط عمومی موجود در حال حاضر بوده و به بسیاری از کارآفرینان کانادایی کمک کرده تا در کشور جدید خود موفق شوند.

۳. تعدادی از گزینه‌های استانی

تا زمانی که سایر شرایط را برآورده سازید، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را در هر کجای ایجاد کنید، که استان کبک تنها استثنا است. آیا ‌ایده کسب‌وکار ‌امیدوارکننده‌ای در صنعت فناوری دارید؟ قطعا انتاریو مکان مناسبی برای جابه‌جایی پس از اطمینان از درخواست ویزای کارآفرینی کانادا خواهد بود. آیا خانواده شما از مناظر عالی لذت می‌برند؟

بهتر است بدانید بریتیش کلمبیا مناظر خیره‌کننده‌ای داشته و تنها یک پرواز با آسیا فاصله دارد و اگر انگیزه زندگی در یک شهر کوچک با هزینه‌های عملیاتی تجاری کم سابقه را دارید، نوا اسکوشیا را در نظر بگیرید. ویزای استارتاپ کانادا برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به‌دلیل تطبیق‌پذیری آن، شما را به مکان خاصی محدود نمی‌کند.

۴. یک کسب‌وکار، متقاضیان متعدد

در صورتی که کسب‌وکار شما توسط چندین نفر اداره می‌شود، برنامه ویزای استارت آپ کانادا، انتقال به خارج از کشور را آسان می‌کند. با اجازه دادن به حداکثر ۵ اتباع خارجی برای درخواست به عنوان مالک این نهاد، نیازی نیست نگران تغییر ساختار یا ایجاد تغییرات در نحوه مدیریت کسب‌وکار خود باشید. نکته مهم این است که هر متقاضی حداقل ۱۰٪ حق رای در تمام سهام موجود در تجارت را داشته باشد.

۵. تامین مالی و راهنمایی از یک منبع قابل اعتماد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از کسب اقامت در کانادا باید به‌طور کامل سرمایه کسب‌وکار خود را تامین کنند. می‌توانید اطمینان داشته باشید که ویزای استارت‌ آپ کانادا به‌دلیل ارائه نرم‌ افزار و کمک‌های بسیار مورد نیاز در این زمینه شناخته شده است.

به عنوان یک متقاضی، شما این فرصت را دارید که حمایت ارزشمندی را برای کسب‌وکار خود به دست‌آورید. شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز، سرمایه‌گذاران فرشته و مراکز رشد تجاری به‌راحتی در دسترس بوده و مشتاق کار با افرادی هستند که ‌ایده‌هایشان می‌تواند اقتصاد محلی را تقویت سازد. مقامات مهاجرت کانادا مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران واجد شرایط را برای مشارکت با متقاضیان انتخاب می‌کنند و به ایجاد پشتیبانی چندلایه در قالب سندیکاسیون و فرآیند بررسی همتایان مورد اعتماد کمک می‌نمایند.

در زیر لیستی از الزامات تعیین شده توسط مقامات مهاجرتی کانادا برای کارآفرینانی که مایل به درخواست اقامت دائم در کانادا تحت برنامه SUV هستند، آمده است:

اتباع خارجی باید یک نامه پشتیبانی یا تعهد سرمایه‌گذاری از یکی از سازمان‌های تعیین شده در کانادا را دریافت کنند. هر تبعه خارجی باید از حداقل ۱۰ درصد از سهام استارت آپ برخوردار باشد. اتباع خارجی و سازمان تعیین شده آن‌ها باید مشترکا بیش از ۵۰٪ از کل سهام در سرمایه‌گذاری راه‌اندازی را داشته باشند. هر متقاضی باید حداقل به مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB ۵ دست یابد و هر متقاضی می‌بایست سرمایه‌ای کافی برای اقامت در کانادا (حداقل بین ۱۲۹۶۰ تا ۳۴۲۹۹ دلار) بسته به تعداد اعضای خانواده را ارائه دهد.

همچنین برای موفقیت در این برنامه و دریافت ویزای استارتاپ کانادا، کارآفرینان باید آماده باشند تا معیار‌های اساسی زیر را نیز رعایت کنند:

  • مالکیت یک کسب‌وکار نوآورانه یا موفق که درآمدی مقیاس‌پذیر و پایدار ایجاد می‌کند یا اعتبار بازار قوی دارد.
  • از دانش بسیار تخصصی یا تجربه منحصربه‌فرد در زمینه کاری خود یا تجربه مدیریتی قوی برخوردار باشید و سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی را کسب نمایید.

نحوه دریافت نامه پشتیبانی برای برنامه استارتاپ ویزای کانادا

دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان مشخص شده کانادایی بسیار سخت است، زیرا استارت آپ شما باید نشان دهد که اعتبار قوی یا درآمد قابل مقیاس‌پذیری دارد. اگر از ‌ایده‌ای نوآورانه، مهارت‌های مرتبط و سرمایه برای اجرای آن برخوردار هستید، ممکن است بخواهید با مشاوران کسب‌وکار تخصصی برای توسعه، آزمایش و اعتبارسنجی ‌ایده قبل از درخواست تایید از یک سازمان تعیین شده، همکاری کنید.

برای دریافت نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده، می‌توانید مراحل کلیدی زیر را دنبال کنید:

  • مرحله ۱: Pitch Deck (مفهوم تجاری) یا یک طرح تجاری خود را آماده کنید
  • مرحله ۲: درخواست خود را برای بررسی و ارزیابی به یک سازمان تعیین‌ شده ارسال نمایید
  • مرحله ۳: با یک سازمان تعیین شده مصاحبه کنید
  • مرحله ۴: قراردادی با سازمان تعیین‌ شده امضا کنید
  • مرحله ۵: هزینه‌های سازمان تعیین‌ شده را بپردازید
  • مرحله ۶: نامه پشتیبانی را از سازمان‌های تعیین شده دریافت کنید
  • مرحله ۷: درخواست خود را برای اقامت دائم و اجازه کار ارسال نمایید

زمان پردازش برای برنامه ویزای استارت آپ کانادا چقدر است؟

زمان‌های پردازش SUV می‌تواند بسته به حجم کاری IRCC متفاوت باشد. دستورالعمل‌های کلی بیان می‌کنند که دوره انتظار برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد درخواست می‌تواند بین ۳ سال تا ۵ سال باشد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای استارتاپی کانادا

  • رزومه مفصل (CV)داوطلب
  • پیش‌نویس پیشنهاد تجاری
  • کپی پاسپورت یا سند قانونی سفر
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت ازدواج)
  • سوابق ترخیص پلیس از کشور مبدا و محل اقامت
  • اثبات وجوه: صورت‌ حساب بانکی اخیر که حداقل شش ماه را پوشش می‌دهد.
  • معرفی نامه بانکی
  • نتایج آزمون زبان (آیلتس CLB سطح ۵ یا NCLC سطح ۵)
  • تاییدیه معاینه پزشکی از یک موسسه بهداشتی
  • نامه پشتیبانی از یک نهاد تعیین شده در کانادا

تمام مدارک باید به‌صورت قانونی به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده و از کشور مربوطه گواهی شده باشند. اگر اداره مهاجرت بخواهد اطلاعات بیشتری داشته باشد، ممکن است مدارک بیشتری را درخواست کند. تمامی این مدارک در دریافت ویزای استارتاپ کانادا مهم هستند.

هزینه‌ های ویزای استارتاپ کانادا

هزینه‌های برنامه استارت آپ کانادا بسته به عوامل مختلف بین ۱۶۵۷۳۰ دلار کانادا تا ۳۰۰۰۰۰ دلار متغیر است. برنامه ویزای استارت آپ کانادا برای کارآفرینانی که به سرمایه برای کسب‌وکار خود دسترسی ندارند مناسب نیست. همه هزینه‌های زیر تخمینی تقریبی به دلار آمریکا است، از جمله هزینه‌هایی که توسط ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌های مختلف پشتیبانی برنامه SUV دریافت می‌شوند به شرح زیر هستند.

هزینه‌های دریافت شده توسط سازمان‌های تعیین شده

  • انکوباتور‌ها: بالغ بر ۴۰۰۰۰ دلار برای هر شرکت.
  • سرمایه‌گذاران فرشته: ۳۵۰۰۰ دلار به ازای هر شرکت.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر: ۵۰۰۰۰ دلار به ازای هر شرکت

هزینه‌های قانونی

  • هزینه‌های حرفه‌ای (وکلا): تقریبا بیش از ۲۰۰۰۰ دلار برای هر متقاض
  • هزینه‌های دولتی
  • هزینه درخواست SUV به شرح زیر است:
  • روابط عمومی: متقاضی اصلی – ۱۵۴۰ دلار
  • روابط عمومی: همسر – ۱۰۴۰ دلار
  • روابط عمومی: فرزند وابسته – ۱۵۰ دلار
  • هزینه‌های اجرایی کسب‌وکار

این هزینه‌ها به ماهیت تجارت و صنعت بستگی دارد. با این حال، آماده باشید که حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار به ازای هر متقاضی برای تامین هزینه‌های عملیاتی سرمایه‌گذاری راه‌اندازی خود را در زمانی که منتظر اقامت دائم هستید کنار بگذارید.

اطلاعات جامع در مورد خرید و فروش دلار کانادا

کانادا جزء کشورهای مهاجرپذیر است و هرساله افراد زیادی برای سفر یا اقامت به کانادا می روند. این کشور دارای تاریخ پر فراز و نشیبی است که بر روی پدیده‌های مختلف مانند پول این سرزمین تأثیر گذاشته است. البته باید بدانید که امروزه کشور کانادا به ثبات نسبی اقتصادی دست یافته است و همین امر باعث بالا رفتن ارزش ارز این کشور شده است. اگر شما هم به تازگی قصد سفر به کانادا را دارید، قطعا نیاز به تبدیل ارز خواهید داشت و شما میتوانید برای خرید و فروش دلار کانادا به سایت ما مرجعه کنید و از مشاوران ما کمک بگیرید.