کسب و کار ایرانی

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مجموعه ای از فعالیت هایی است که در زمینه طراحی و کدنویسی وب سایت، تهیه استراتژی محتوا، ایجاد محتوا و لینک سازی خارجی برای داشتن جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل و جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام می شود.آن را به قسمت Do اضافه کنید.

به عبارت دیگر؛ ما باید به رضایت کاربر از محصولی که در گوگل پیدا می شود توجه کنیم.

عوامل زیادی بر سئوی وب سایت و تعیین جایگاه آن در نتایج جستجو تأثیر می گذارد، از کلمات استفاده شده در متن و محتوا گرفته تا لینک های دریافتی از سایر وب سایت ها و همچنین طراحی و قرارگیری وب سایت (از لحاظ فنی) برای موتورهای جستجو. بر بهینه سازی سئو وب سایت ما تأثیر می گذارد. همچنین با شرکت در دوره آموزش صفر تا صد سئو میتوانید به درک خوبی از سئو برسید.

همه این عوامل زمانی ارزشمند و مفید هستند که با هدف بزرگتر بهبود تجربه کاربر ترکیب شوند.

چرا سئو برای ما مهم است؟

هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما این فقط تعداد زیاد جستجوها نیست که سئو را مهم می کند.

با ظهور و فراگیر شدن تلفن های همراه، جستجوهای اینترنتی به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، خرید محصول یا یافتن نزدیکترین نانوایی تبدیل شده است. پس از جستجو، نتایج نشان داده شده به کاربر نقش مهمی در فرآیند شناسایی و تصمیم گیری ایفا می کند.

با سرمایه گذاری در سئو می توانیم در زمان مناسب به مخاطبان اطلاع رسانی کنیم. زمانی که به محصول یا خدماتی نیاز دارد و به دنبال پاسخ مناسب است، به دوست مورد اعتماد خود گوگل مراجعه می کند.

اعتماد کاربران برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل می کند. حقیقت این است که ما به نتایج جستجوی گوگل خود بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات به ما می رسد (بنر، اس ام اس، ایمیل و غیره) اعتماد داریم.

کسب و کارهای سنتی بر این باورند که یک وب سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ کافی است.

فروشگاه پوشاکی را تصور کنید که برندهای درجه یک جهانی را با قیمت های پایین ارائه می دهد، اما در شهری کم جمعیت، در زیرزمین یک خیابان متروک یا در یک خیابان فرعی در یک منطقه مسکونی واقع شده است. چگونه فروش این فروشگاه به کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد بستگی دارد؟ او نمی تواند از تمام قدرت های خود استفاده کند.

همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه فیزیکی بر تعداد بازدید و فروش تاثیر می گذارد، یافتن یک وب سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن با عبارات مهم نیز مهم است و ما به یک چیز نیاز داریم که مهم باشد. این

چرا سایت ها به سئو نیاز دارند؟

افرادی که تازه وارد سئو شده اند معمولا با سوالات منطقی مواجه می شوند که درک اهمیت سئو و نیاز گوگل به آن را دشوار می کند. سوالاتی مانند:

آیا گوگل از هوش مصنوعی استفاده نمی کند؟ استخدام هزاران مهندس نخبه و سالها تلاش برای بهبود الگوریتم ها و ارائه بهترین پاسخ به کاربر؟ پس چرا هنوز قادر به شناسایی محتوای ارزشمند نیست؟ چرا باید از استانداردهای سئوی وب سایت خود برای کسب موقعیت پیروی کنیم؟

این را فراموش نکنیم. هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست، بلکه رتبه بندی آنها برای نشان دادن کاربر بسیار مهم است.

صفحه اول نتایج جستجو تا 10 سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد، هر سایت بالاتری شانس بیشتری برای جذب کاربر و افزایش بازدید دارد. در نتیجه؛

مهمترین مرحله سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو رقابتی است که در آن موفقیت زمان بر، پیچیده و مستمر است. راه ها و روش های زیادی برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می توانند تاثیر مثبتی در این روند داشته باشند، اما در صورت استفاده درست و برای هدفی خاص، اثربخشی لازم را دارند. برای موفقیت در سئو سایت به 3 مهارت اساسی نیاز داریم که عبارتند از:

سئو چیست؟
سئو چیست؟

1- سئو فنی

قبل از شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک پلت فرم قوی و یک سایت استاندارد نیاز داریم

استاندارد کردن کد سایت شما؛ رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری; طرحواره ای برای روبات ها برای درک بهتر ماهیت صفحه؛ سرعت سایت خود را بهینه کنید. ما آن را نمایش صحیح در موبایل و دنبال کردن مواردی مانند سئو فنی می نامیم.

2- بازاریابی محتوا

موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است. البته این فقط به معنای محتوای متنی نیست، بلکه تصاویر، ویدیوها، صداها و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می کنیم به طور موثر به نیازهای کاربران و تا چه حد گوگل کیفیت محتوای ما را درک می کند، پاسخ می دهد.

فعالیت هایی مانند شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، تجزیه و تحلیل رقبا، تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و رتبه بندی موضوعات، ایجاد لینک های داخلی و … را می توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.

3- لینک

فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی، حضور در انجمن های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ تبلیغات در رسانه های پرمخاطب و … را سئو خارج از صفحه می گویند. فعالیت هایی که خارج از سایت ما انجام می شود مستقیماً بر موقعیت و رتبه ما تأثیر می گذارد.

در زمینه های مربوط به سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه گذاری، حقوق و دادگاه، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت انسان (پول شما، زندگی شما). محتوای با کیفیت و بهینه سازی فنی کافی نیست. عامل دیگری به نام اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) در اینجا مهم خواهد بود. در واقع اینکه چه کسی محتوا را منتشر کرده است حتی مهمتر از کیفیت محتوا است.

شرکت های خدماتی؛ در سایر زمینه ها مانند فروشگاه های آنلاین یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه بهترین محتوا به طور منظم می تواند ما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند، اما برای کسب رتبه اول و رقابت با مکان های قدیمی شما به لینک های خارجی نیاز داریم.

4- استراتژی سئو

استراتژی یعنی تصمیم بگیرید که چه کاری انجام ندهید! قبل از طراحی وب سایت، تولید محتوا یا حتی صرف هزینه برای بهبود اعتبار وب سایت خود، باید بدانیم هدف اصلی ما از سرمایه گذاری در سئو چیست.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کاری متفاوت است، به عنوان مثال برای فروشگاه های آنلاین رشد فروش و جذب مشتریان جدید مهم ترین معیار موفقیت است، اما برای شرکت های تجاری تعداد تماس های تلفنی با تیم مشاور در روز. از سوی دیگر، برای مجلات آنلاین یا وب سایت های خبری که منبع درآمد مهمی هستند، میزان بازدید روزانه و زمان صرف شده توسط کاربران در وب سایت، مهمترین شاخص عملکرد است.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.