اقتصادیکسب و کار ایرانی

شرایط وام سند ملکی بانک سپه

بسیاری از مشتریان بانک ها با وجود اینکه شرایط دریافت وام و تسهیلات را دارند به دلیل اینکه نمی توانند ضامنین مورد نیاز بانک را تامین کنند پس از مدتها دوندگی از دریافت وام انصراف می دهند . این افراد از طریق وام با سند ملکی ، سند را در رهن بانک ها قرار داهند و وام خود را دریافت کنند.

Bank Sepeh property loan conditions

شرایط دریافت وام بانکی با سند ملکی

یکی از دغدغه‌های بانک‌ها در زمان دادن تسهیلات و وام به مشتریان خود، تعهد آنها به بازپرداخت وام براساس اقساط ماهانه است. خیلی مواقع مشتریان بانکی اقساط را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کنند و این تبدیل به یک چالش برای شبکه بانکی شده است. همین دلیل هم باعث شده تا بانک‌ها برای گرفتن ضمانت و وثیقه‌های لازم سختگیری‌های زیادی انجام بدهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل و سود مبلغ وام آسوده باشد. از چک و سفته ضمانت بگیرید، تا ضامن‌ حقوق‌بگیر رسمی.

خیلی وقت‌ها وام‌گیرندگان نیاز فوری و ضروری به گرفتن وام دارند. وام فوری با سند خانه جزو آن وام‌هایی است که بدون مشکل و دردسرهای مرسوم گرفتن وام در اختیار متقاضیانش قرار می‌گیرد. در واقع سند ملک و خانه شما تا زمان پرداخت آخرین قسط وام به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار می‌گیرد. پس اگر متقاضی دریافت وام با سند منزل هستید، کافی است سند خانه یا ملک را پیش بانک بگذارید و وام بگیرید. مزیت گرفتن وام فوری با سند ملکی هم این است که چون ارزش ملک معمولا بالاست، مشکلی برای گرفتن وام تا بالاترین سقف ممکن ندارید.

نحوه دریافت وام با سند منزل

هر کدام از بانک‌ها برای دریافت وام با سند ملکی شرایط جداگانه و خاصی دارند. پس یادتان باشد شرایط گرفتن وام با سند خانه در هر بانک یا بانکی دیگر متفاوت است و باید آن را رعایت کنید. البته گرفتن وام با سند کار سختی نیست. تنها کافی است با کامل کردن مدارک مورد نیاز و فرم‌های داخل شعبه طی کمتر از چند روز کاری وام خود را بگیرید. رهن گذاشتن سند ملکی، هزینه کارشناس و مخارج دیگر این کار هم بر عهده متقاضی است. مبلغ وام به طور دقیق معلوم نبوده و بستگی به نوع وام و بانک ارائه دهنده تسهیلات دارد، اما سود وام فوری با سند ملکی معمولا 18 درصد محاسبه می‌شود.

وام با سند خانه را از کدام بانک‌ها بخواهیم؟

بانک‌های مختلفی اقدام به دادن وام با سند ملکی می‌کنند که در این مطلب بانک اول آنها را با هم بررسی می کنیم:

بانک مسکن:

بانک مسکن تخصصی ترین بانک در زمینه پرداخت انواع وام با ترهین سند ملکی در ایران است.

بانک ملی

بانک ملی همان وام فوری خرید کالا را که معمولا با ضامن رسمی می‌دهد، با وثیقه سند خانه هم در اختیار متقاضیان وام فوری می‌گذارد. سقف وام با سند ملکی بانک ملی 50 میلیون تومان بوده و مخصوص خرید کالاست و برای گرفتن وام نیاز به فاکتور خرید کالا هم دارید.

بانک صادرات

وام فوری با سند ملکی بانک صادرات به متقاضیان این وام تا سقف 200 میلیون تومان می‌پردازد. سود وام 18 درصد و بازپرداخت سه ساله دارد. برای گرفتن این وام هم دو راه پیش رو دارید؛ اول جور کردن دو ضامن رسمی، و دوم گذاشتن سند در رهن بانک.

بانک ملت

تسهیلات وام فوری با سند خانه را بانک ملت هم  به وام‌گیرندگان می‌دهد. پرداخت وام 200 میلیونی با بازپرداخت 5ساله به مالک سند ملکی یا بستگان درجه اول او داده می‌شود.

بانک رسالت

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت وام با سند در است. کافی است وارد اینترنت بانک رسالت شوید و تقاضای گرفتن وام را ثبت کنید. بعد از موافقت بانک هم یک وام 60 میلیونی با بازپرداخت حداکثر 5 ساله به شما می‌دهند. ضمانت این وام هم با سند ملکی خواهد بود و نیاز به وثیقه دیگری ندارید.

بانک سامان

بانک سامان هم تسهیلات خوبی با ترهین سند ملکی و تا سقف 700 میلیون تومان به مبانک سپه یکی از بانک‌های دولتی کشور است که وام‌های گوناگونی را با شرایط مختلف اعطا می‌کند. طرح‌های تسهیلاتی متنوع، نگین، وام طرح کار آسان و تسهیلات باران از جمله این وام‌ها هستند. در این مقاله درباره انواع وام‌های بانک سپه صحبت می‌کنیم و شرایط دریافت تسهیلات بانک سپه را توضیح می‌دهیم.

وام طرح کار آسان بانک سپه چیست؟

یکی از انواع وام‌های بانک سپه، وام طرح کار آسان است. این وام برای کسانی مناسب است که درگاه پرداخت و پایانه خرید بانک سپه دارند و حسابشان هم به این پایانه‌ها متصل است. اگر شما هم پایانه خرید بانک سپه دارید، می‌توانید در مدت زمان ۲ تا ۶ ماه امتیاز کسب کنید و پس از رسیدن به میانگین حساب مشخص، می‌توانید از بانک سپه ۱۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان وام بگیرید.

دوره بازپرداخت طرح کار آسان بانک سپه ۱۲ تا ۳۶ ماه است و برای دریافت این وام باید حساب جاری و کوتاه‌مدت داشته باشید. سود وام کار آسان ۲۳ درصد است و برای ثبت‌نام این وام باید ۲۰۰ هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی پرداخت کنید.

طرح تسهیلات نگین آتیه بانک سپه

در بین وام‌‌های بانک سپه، طرح نگین آتیه یا مهر اقتصاد سابق متقاضی زیادی دارد. حداکثر مبلغ این وام ۵ میلیارد تومان و حداقل آن ۲ میلیون تومان است. بانک سپه برای وام نگین آتیه ۸ درصد سود درنظر گرفته است.

برای دریافت این وام باید سپرده کوتاه‌مدت عادی باز کنید و سپرده شما نزد بانک حفظ می‌شود. سود سپرده ۱ درصد است و پول شما باید بین ۲ تا ۱۲ ماه در بانک بماند. نکته مهم اینکه سپرده شما تا زمان تسویه کامل پیش بانک می‌ماند و در نهایت ۶۰ ماه وقت دارید تا اقساط را به طور کامل پرداخت کنید. اگر می‌خواهید وام نگین آتیه بگیرید، باید ۴ ماه بعد از سپرده‌گذاری اقدام کنید و حداکثر بعد از ۸ ماه پول به حساب شما واریز می‌شود.

وام طرح نگین مهر

وام نگین مهر بانک سپه ۵۰ میلیون تومانی است و با افتتاح حساب پس‌انداز و ایجاد گردش حساب به شما اعطا می‌شود. سود وام ۲ درصد است و جزو وام‌های قرض‌الحسنه دسته‌بندی می‌شود. کارمزد وام نگین مهر به ماندگاری سپرده بستگی دارد و بین ۲ تا ۴ درصد مشخص می‌شود.

برای دریافت وام نگین مهر باید ضامن رسمی داشته باشید و حداقل ۵۰۰ هزار تومان موجودی در حساب شما باشد. مدت زمان خواب سپرده در طرح نگین مهر حداقل ۳ ماه است و بین ۳ تا ۸ ماه برای ایجاد میانگین حساب فرصت دارید. در نهایت، ۳۶ ماه فرصت دارید که قسط‌های وام را پرداخت کنید.

معرفی وام نگین میثاق بانک سپه

با ثبت‌نام در طرح نگین میثاق بانک سپه می‌توانید بین ۲ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. سود این تسهیلات ۵ تا ۱۸ درصد است و برای دریافت آن به ضامن رسمی احتیاج دارید. طبق آخرین اطلاعات از انواع وام‌های بانک سپه، با حساب قرض‌الحسنه می‌توانید وام نگین میثاق را بگیرید و ۱ ماه هم باید سرمایه خودتان را در بانک نگه دارید.

نکته مهم اینکه وام نگین میثاق بانک سپه انواع مختلف دارد و در دو نوع وام قرض‌الحسنه و وام مرابحه تعریف می‌شود. اگر وام قرض‌الحسنه بگیرید، نرخ اعتبار آن ۴ تا ۱۰ درصد است و ۴ درصد هم نرخ کارمزد به آن تعلق می‌گیرد.

وام مرابحه با نرخ اعتبار ۴ تا ۴۵ درصد داده می‌شود و کارمزد آن ۵ تا ۱۸ درصد است. همچنین، شما می‌توانید طبق ضوابط اعتباری بانک، برای ضمانت وثیقه ارائه کنید. بعد از واریز مبلغ وام، ۶۰ ماه فرصت دارید که اقساط وام را تسویه کنید. بهتر است بدانید که هزینه‌های جانبی وام ۱۰۰ هزار تومان است که شامل تشکیل پرونده و اعتبارسنجی می‌شود. نکته آخر اینکه، طرح تسهیلاتی نگین میثاق برای سرمایه‌گذارها، شرکت‌ها و نهادها متفاوت است. مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل می‌توانند کارکنان را برای دریافت تسهیلات نگین میثاق بانک سپه معرفی کنند.

وام بهین کارت سپه

در لیست وام‌های بانک سپه، وام بهین کارت به خرید کالا اختصاص دارد. با استفاده از بهین کارت سپه می‌توانید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک سپه کالاهای مورد نیازتان را خریداری کنید.

سود وام ۱۸ درصد است و با دریافت بهین کارت ۵۰ میلیون تومان به شما داده می‌شود. داشتن حساب قرض‌الحسنه و پرداخت هزینه‌های اعتبارسنجی و تشکیل پرونده از جمله شرایط دریافت وام بهین کارت هستند. نکته آخر اینکه حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است و به ضامن رسمی احتیاج دارد.

بررسی تسهیلات باران بانک سپه

تسهیلات باران بانک سپه با افتتاح حساب و براساس میانگین حساب به متقاضیان داده می‌شود و سقف آن ۵۰ میلیون تومان است. سود این وام ۱۸ درصد تعریف شده است و برای دریافت آن به ضامن رسمی احتیاج دارید.

حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده ۲ تا ۶ ماهه از شرایط دریافت تسهیلات باران هستند. در حال حاضر، بانک سپه روند تسهیلات باران را متوقف کرده است، ولی در سال‌های پیش این وام با زمان بازپرداخت ۲۴ و ۳۶ ماهه به مشتری‌ها اعطا می‌شد. اطلاعات بیشتر در زمینه تسهیلات باران را می‌توانید در وب‌سایت بانک سپه یا نزدیک‌ترین شعبه این بانک کسب کنید.

تسهیلات قلب سفید بانک سپه چیست؟

تسهیلات قلب سفید برای پرستارها و افراد شاغل در حوزه درمان است و در چهار سطح تعریف می‌شود. تسهیلات سطح سفید ۵ میلیون تومان است. در سطح آبی مبلغ ۱۵ میلیون تومان وام ارائه می‌شود و در سطح سرمه‌ای هم می‌توانید ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید. نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و سرمایه شما باید حداقل ۲ ماه در بانک بماند.

اگر سرمایه شما بیشتر از ۲ ماه در بانک بماند، امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد. بعد از زمان خواب سپرده، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان از بانک سپه وام بگیرید و ۳۶ ماه هم برای بازپرداخت آن فرصت دارید.

اگر شماره نظام پرستاری دارید یا در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کار می‌کنید، می‌توانید برای دریافت تسهیلات قلب سفید اقدام کنید. بعد از افتتاح حساب در بانک سپه، می‌توانید از سپرده بلندمدت خود برداشت داشته باشید.

فراموش نکنید که اگر حسابتان را ببندید، امکان پرداخت تسهیلات وجود ندارد و دیگر نمی‌توانید برای دریافت وام قلب سفید اقدام کنید. نکته مهم اینکه برای دریافت وام قلب سفید باید به شعبه افتتاح حساب مراجعه کنید. حساب بانکی شما و ضامن اعتبارسنجی می‌شود و اگر نتیجه مثبت باشد، می‌توانید وام بگیرید.

معرفی و بررسی تسهیلات طرح سرافرازان

بازنشسته‌ها و مستمری بگیران نیروهای مسلح ساکن در شهرستان‌ها می‌توانند از تسهیلات طرح سرافرازان بانک سپه استفاده کنند. مبلغ وام دو برابر میانگین دو ماهه حساب کوتاه‌مدت و ۳ برابر میانگین حساب قرض‌الحسنه است. طبق اطلاعات و آمارهای موجود از انواع وام‌های بانک سپه، حداکثر مبلغ وام سرافرازان ۱۰ میلیون تومان است و ۳۶ ماه مهلت بازپرداخت دارد.

برای ثبت‌نام در این طرح باید ضامن بازنشسته نیروهای مسلح داشته باشید. اگر قبلا از تسهیلات کارت اعتباری مرابحه استفاده کردید، نمی‌توانید مجددا برای این طرح اقدام کنید. نکته مهم اینکه در طرح سرافرازان مانعی برای دریافت وام از دیگر بانک‌ها وجود ندارد. یعنی اگر از بقیه بانک‌ها وام گرفته باشید و میزان آن بیشتر از ۵ میلیون تومان نباشد، می‌توانید برای تسهیلات طرح سرافرازان اقدام کنید.

وام بدون ضامن بانک سپه

این وام به زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش بهزیستی داده می‌شود. همچنین، کسانی که صاحب کسب‌وکار خانگی هستند، می‌توانند با توجه به شرایطشان وام بدون ضامن بانک سپه را بگیرند. این وام بدون وثیقه و ضامن است و بازپرداخت طولانی مدتی دارد.

شرایط دریافت وام از بانک سپه چیست؟

شرایط وام‌های بانک سپه هم مثل بقیه بانک‌ها است. برای دریافت وام نباید به بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. بنابراین، اگر از قبل وام گرفتید و اقساط شما باقی‌مانده است، اول باید اقساط قبلی را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بانک سپه

بعد از بررسی شرایط وام‌های بانک سپه و انتخاب تسهیلات مناسب، با داشتن مدارک زیر می‌توانید به بانک مراجعه کنید و درخواست وام را ثبت کنید:

  • مدارک شناسایی متقاضی و ضامن شامل شناسنامه و کارت ملی
  • چک معتبر
  • فرم درخواست وام
  • افتتاح حساب سپرده.