اقتصادیکسب و کار ایرانی

مزایای کارواش اتوماتیک روبوواش چیست؟

کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش عادی  دارای سابقه چندان طولانی نیستند و چند سالی است که وارد کشور ما شده است .

در کارواش اتوماتیک شستشوی خودرو بدون دخالت دست و با سرعت بیشتری در یک پروسه کاملا اتوماتیک صورت می گیرد. جهت اطلاع بیشتر از دستگاه بخار کارواش کلیک کنید.

برای خرید کارواش اتوماتیک مقاله زیر را بخوانید، کارواش های تمام اتوماتیک با کاهش نیروی انسانی، افزایش سرعت و بهبود کیفیت کار، توانسته اند جایگزین روش های سنتی گردند.

تفاوت کارواش اتوماتیک با عادی در چیست؟

زمان شستشوی خودروی شما در کارواش اتوماتیک و عادی متفاوت است . در حالیکه شستن خودرو در کاوراش اتوماتیک توسط دستگاه ها 5 تا 10 دقیقه طول می کشد, مدت زمان شستشو در کارواش عادی بسیار طولانی تر و از 30 تا 40 دقیقه متفاوت است . بنابراین از لحاظ صرفه جویی در وقت می توان گفت کارواش اتوماتیک نسبت به کارواش عادی برتری دارد و شما به راحتی می توانید در مدت 5 تا 10 دقیقه خودروی خودتان را بشویید.

شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک بسیار دقیق تر و تمیزتر صورت می گیرد و تمام قسمت های ماشین شست و شو خواهد شد.

در کارواش اتوماتیک خشک کردن خودرو در یک پروسه سریع و بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه های دمنده پر قدرت انجام می شود که تمام لکه های روی بدنه و شیشه های خودرو را پاک کرده  و خودرو را برق می اندازد.

نکته مهم: برای اطلاعات تکمیلی درباره کارواش اتوماتیک عبارت “فروش اقساطی کارواش اتوماتیک” را جستجو کنید و روی سایت استیم پاور کلیک کنید.

مزیت کارواش اتوماتیک

مصرف آب در کارواش‌های اتوماتیک بخار، نسبت به سایر روش‌ها، بسیار به‌صرفه‌تر است. جایگزین شدن بخار به جای آب، دلیل کم مصرف بودن این دستگاه است.این دستگاه می‌تواند مصرف آب را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. همچنین مصرف حامل برق و گاز با راه‌اندازی کارواش‌های تمام خودکار به حداقل می‌رسد.

افرادی که تجربه راه‌اندازی و کار در کارواش‌های سنتی را دارند می‌دانند که سرعت پایین، مشکلات کمبود فضا و مشکلات کمبود نیروی انسانی کارآمد از جمله اصلی ترین موانع برای پیشرفت در این نوع کسب و کار است. کارواش اتوماتیک تعداد پرسنل بسیار کمتری لازم دارد. کارواش اتوماتیک فضایی به اندازه یک سوم کارواش سنتی لازم دارد. درآمد کارواش اتوماتیک حدود 3 برابر کارواش سنتی است.

طرز کار کارواش اتوماتیک بخار

عملیات شستشو در کارواش های اتوماتیک شامل بخش های مختلف زیر می باشد. مانند :

  • زیرشویی
  • پیش شستشو
  • پاشش مواد شوینده کارواش و فوم،
  • بخارشویی
  • آبکشی نهایی
  • خشک کن

با توجه به مدل و نوع دستگاه کارواش اتوماتیک تعدادی از این بخش ها ممکن است وجود داشته باشد. نازل های پاشش آب و فوم تقریباً در تمام مدل های بهترین کارواش اتوماتیک هستند. بستگی به کیفیت و ویژگی دستگاه دارد.

انواع کارواش اتوماتیک:

کارواش اتوماتیک دروازه ای

ساختار کارواش اتوماتیک دروازه ای به گونه ای است که ابتدا خودرو در محل تعیین شده قرار می گیرد و تمام اجزای کارواش اتوماتیک بر روی یک ساختار دروازه ای بر روی ریل حرکت می کند و به شستشوی خودرو می پردازد. در صورتی که فضای مورد نیاز برای راه اندازی کارواش کم باشد و تعداد خودرو هایی که در طول روز شستشو داده می شوند زیاد نباشد، بهتر است از کارواش ریلی (دروازه ای) که کوچک تر بوده و تعداد کمتری خودرو را در روز شستشو می دهد استفاده کرد. در این دستگاه هر ماشین جداگانه شستشو می شود و فاصله ای در مراحل شستشو وجود نخواهد داشت.

کارواش اتوماتیک تونلی

در کارواش اتوماتیک تونلی بر خلاف کارواش دروازه ای تمام اجزای کارواش به صورت جدا از هم و پشت سر هم بر روی یک قالب تونلی قرار گرفته اند و خودرو بر روی ریل از میان این اجزا به صورت اتوماتیک حرکت داده می شود. با توجه به فضای کارواش، در صورتی که محدودیتی برای اندازه دستگاه نباشد و تعداد ماشینی که قرار است در روز شستشو شود بالا است، بهره گیری از کارواش تونلی گزینه مناسبی می باشد. به همین ترتیب چند خودرو به طور همزمان شستشو شده و سرعت نظافت بالا می رود. مزیت این مکانیزم امکان شستشوی تعداد بیشتری خودرو در طول یک روز می باشد.

نکته: برای اطلاع از به سایت استیم پاور حتما سر بزنید.

 

استیم پاور بهترین طراح و سازنده کارواش اتوماتیک در ایران

شرکت استیم پاور عرضه کننده طیف وسیعی از کالاهای متنوع در کارواش است که برای تمامی کارواش ها، از جمله کارواش بخار، کارواش سنتی (آبی)، کارواش اتوماتیک، کارواش نانو قابل استفاده می باشد.

استیم پاور دارای گواهینامه های معتبر بین المللی بوده و محصولاتی با کیفیت بالا را در ازای قیمت مناسب ارائه می دهد. تمامی محصولات استیم پاور دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش، به همراه یک سال بیمه کارفرمایی ایران و استاندارد اتحادیه اروپا می باشد.

چرا دستگاه کارواش اتوماتیک لیزری تاچ‌لس روبوواش:

  • چون بدون نیاز به دست خودروی شما را شستشو می‌دهد، تمیز می‌کند و خشک می‌کند
  • روبوواش پرسنل کمتری نیاز دارد
  • از خساراتی که در هنگام شستشوی با دست به خودرو وارد می‌شود جلوگیری می‌کند
  • تعداد زیادی از وسایل نقلیه را به سرعت و با هزینه اقتصادی شستشو می دهد.
  • با استفاده از کنترل از راه دور و دستورالعمل‌های عمومی به راحتی قابل استفاده است
  • شستشوی راحت بدون نیاز به خارج شدن از خودرو

مقایسه هزینه‌های کارواش سنتی و کارواش مدرن روبوواش

  • زمان لازم برای انجام تمامی مراحل‌شستشو یک خودرو   حداقل 1 ساعت
  • هزینه دریافتی  برای انجام تمامی مراحل‌شستشو و انعام  حداکثر 100 هزارتومان
  • فضای لازم برای یک کارواش سنتی معمولی و متوسط  حداقل 250 متر
  • تعداد جایگاه شستشوی قابل احداث در فضای مورد نظر  حداکثر 6 جایگاه

پرسنل مورد نیاز (کارگر، صندوقدار، سرکارگر و …)کمبود وقت و هم چنین انتظارهای طولانی در صف‌های کارواش، از جمله مهم‌ترین مشکلات افراد با کارواش‌های سنتی بوده و هست. همین امر موجب به وجود آمدن سری جدیدی از کارواش‌ها به نام کارواش اتوماتیک شده است که می‌تواند پاسخ بسیاری مناسبی برای رفع این مشکل‌ها باشد.

با کمی جستجو در بازارهای جهانی و داخلی متوجه برندهای مختلفی از کارواش اتوماتیک می‌شویم. اما ویژگی‌های بهترین چیست؟ ما در این مقاله سعی داریم با معرفی ویژگی‌های مختلف و حیاتی یک کارواش اتوماتیک به شما در انتخاب بهترین کارواش اتوماتیک کمک کنیم.

تاریخچه کارواش اتوماتیک

شاید تصور کنید کاوراش اتوماتیک در سال‌های اخیر به بازار معرفی شده است، اما خوب است بدانید اولین کارواش اتوماتیک و البته ساده‌ترین مدل آن در سال ۱۸۰۰ اختراع شده است.

به دلیل استقبال مردم از این نوع کارواش و هم‌چنین افزایش مالکیت خودرو، متخصصین تلاش بسیاری در زمینه ارتقا کارواش اتوماتیک انجام داده و بعد از مدت کوتاهی با استفاده از المان‌هایی مانند فرچه، کف پاش، صابون‌های ملایم، ریل‌های قدرتمند و … انواع مختلف و پیشرفته‌ای از کارواش اتوماتیک را به بازار ارائه دادند.

کارواش لیزری یا تاچ لس

بعد از گذشت مدتی از عرضه کارواش‌های برسی و فرچه‌ای به بازار مصرف، شکایت‌های بسیاری از این محصول به دلیل صدمه زدن برس‌ها به سطح ماشین توسط افراد مختلف ارائه شد. همین امر باعث شد تا ایده کارواش‌های لیزری و تاچ لس برای ساخت بهترین کارواش اتوماتیک در ذهن متخصصین این صنعت شکل بگیرد.

 

شرکت استیم پاور تنها تولیدکننده کارواش اتوماتیک لیزری در ایران است. کارواش رباتیک لیزری معروف به روبوواش در سریع ترین زمان (۶ دقیقه) ماشین رو تمیز می شوره و کاملا خشک می کنه و برق می اندازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کلیک کنید.

کارواش رباتیک لیزری استیم پاور بهترین کارواش اتوماتیک

وقتی صحبت از بهترین کارواش اتوماتیک می‌شود، بدون شک کارواش لیزری اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌آید.

این نوع کارواش بدون هیچ تماسی و تنها با استفاده از جت‌های قوی آب و مواد شوینده، تمام آلودگی روی بدنه ماشین را به بهترین شکل ممکن پاک می‌کند؛ به همین جهت گزینه بسیار مناسبی برای خودروهایی با بدنه واکس خورده و دارای پوشش‌های حساس به حساب آمده و احتمال رسیدن آسیب به بدنه را به میزان بسیار زیادی کم می‌کند.

چرا کارواش رباتیک تاچ لس بهترین کارواش اتوماتیک است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است به طور دقیق‌تر به بررسی ویژگی‌ها و مزایای کارواش اتوماتیک بپردازیم.

  • کارواش لیزری به دلیل نداشتن تماس مستقیم با بدنه ماشین، از ایجاد هر گونه خط و خش جلوگیری بر روی بدنه و از بین رفتن واکس بدنه جلوگیری می‌کند.
  • بعد از گذشت زمان و از تضعیف بافت برس‌های کارواش اتوماتیـک فرچه‌ای، ممکنه است به قسمت‌های حساس ماشین و حتی آینه ماشین، آسیب برسد، این در حالی است که کارواش لیزری این احتمال را جای ممکن کم کرده و انتخاب ایمن‌تری به حساب می‌آید.
  • یکی از بزرگترین مشکلات کارواش سنتی، استفاده زیاد از آب است، این در حالی است که سیستم پیشرفته و مدرن کارواش اتوماتیـک لیزری، مصرف آب را به بهینه‌ترین حالت خود انجام می‌دهد.
  • با استفاده از کارواش اتوماتیـک زمان شستشوی ماشین تا میزان بسیار زیادی نسبت به کارواش سنتی کاهش یافته و می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود.
  • کارواش های فرچه‌ای به دلیل اصطحکاک بسیار زیاد خود، عمر مصرف بسیار پایینی داشته و نیاز به تعویض مکرر دارند، اما کارواش اتوماتیـک لیزری به دلیل نداشتن برخورد با بدنه ماشین، دارای طول عمر بالاتری بوده و نیاز کمتری به تعویض قطعات دارد.

کارواش رباتیک لیزری ربوواش

ربوواش یکی از بهترین انواع کارواش اتوماتیـک در جهان است که با سیستم مدرن و پیشرفته خود این امکان را به شما می‌دهد تا در کمترین زمان انواع لکه‌های موجودر بر روی بدنه ماشین را بدون ایجاد هر گونه آسیب بر روی بدنه ماشین خود از بین ببرید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارواش اتوماتیـک ۳۶۰ درجه ربوواش داشتن قابلیت خشک کن به صورت آنی است و بدون نیاز به جابه‌جایی و داشتن فضای بزرگ می‌توان ماشین را به طور کامل و بدون نیاز به نیروی انسانی خشک کرد.

شرکت که سابقه درخشانی در زمینه تولید و واردات تجهیزات کارواش بخار دارد، زمینه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و وارد کننده انحصاری  بهترین کارواش تمام اتوماتیـک لیزری یعنی ربوواش است.

مزایای کارواش اتوماتیک روبوواش

  • بهترین کارواش اتوماتیـک لیزری در خاورمیانه
  • هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین نسبت به دیگر نمونه‌ها
  • خدمات پس از فروش و در دسترس بودن تمامی قطعات دستگاه به دلیل نزدیک بودن کشور سازنده
  • انجام تمامی فرایندهای شستشو و خشک کردن به صورت تمام اتوماتیک و بدون نیاز به حضور نیروی انسانی
  • داشتن کنترل از راه دور و کاربری آسان دستگاه
  • مصرف بسیار پایین و صرفه‌جویی در مصرف آب و مواد شوینده
  • جلوگیری از ایجاد آسیب به رنگ و بدنه به دلیل تاچ لس بودن دستگاه

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی