اقتصادیکسب و کار ایرانی

نحوه خرید ارز دیجیتال

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال نه فقط برای مبتدی‌های مشتاق، که گاهی برای قدیمی‌ترهای بازار ارزهای دیجیتال هم کاربرد دارد. بازار ارزهای دیجیتال جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد. در سال ۲۰۲۰ مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۴۴۵ بیلیون دلار نیز عبور کرده است. بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان به حساب می‌آید و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، تتر و … نیز کاربردهای فراوانی در زندگی عادی پیدا کرده‌اند. همه این موارد بخشی از دلایلی هستند که افراد زیادی را به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه مند می‌کنند؛ اما چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم و نحوه خرید ارز دیجیتال به طور کلی به چه شکل است؟ ما در این مقاله از نوبیتکس قصد داریم تا با راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها، به سؤالات پر تکرار افراد تازه وارد به بازار ارزهای دیجیتال پاسخ دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

اهمیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست ؟

پیش از پاسخ به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال باید بدانید که اصلا چرا باید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟ ۱۱ سال پیش در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ اولین ارز دیجیتال با نام بیت کوین معرفی شد. از آن زمان تا به امروز به تدریج بر ارزش و اهمیت ارزهای دیجیتال اضافه شده است. تا جایی که حالا رمز ارزها جزو دارایی‌های ارزشمند جهان هستند و بازار خرید و فروش آن‌ها یکی از ارزشمندترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روزانه مشغول خرید و فروش ارز دیجیتال هستند و طبق آمار کوین مارکت کپ، حجم معاملات روزانه در این بازار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

چنین بازار عظیم و پویایی فرصت فوق العاده ای برای کسب سود و افزایش سرمایه را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. از طرفی برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، بازار ارزهای دیجیتال فرصت طلایی برای کسب درآمد دلاری است. این موضوع اهمیت خرید و فروش رمز ارزها را برای ایرانیان دو چندان می‌کند. این موارد تنها بخشی از مزایای فراوان ارزهای دیجیتال هستند. شما هم می‌توانید از طریق  در ایران وارد این بازار پرسود شوید.

ترید ارز دیجیتال چیست؟ تریدر ارز دیجیتال کیست؟

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال ؛  از کجا شروع کنیم؟

برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال ابتدا باید آموزش‌های اولیه را پشت سر بگذارید. در این مدت در مورد ارزهای دیجیتال مختلف تحقیق کنید، با  آشنا شوید و اساس کار ارزهای دیجیتال را بیاموزید. شبکه بلاکچین از لحاظ فنی پیچیدگی‌های زیادی دارد. تکنولوژی رمز ارزها کاملاً با ارزهای فیات یا ارزهای رایج فیزیکی متفاوت است و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بیاموزید.

با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، اخبار ارز دیجیتال را دنبال کنید و هیچ گاه بدون جمع آوری اطلاعات اولیه وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید. آموزش و کسب اطلاعات می‌تواند تا چندین ماه زمان ببرد اما به شما قول می‌دهیم که تک تک لحظاتی که برای آموزش صرف می‌کنید ارزشش را خواهد داشت. فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه‌ای که جذاب است می‌تواند ترسناک باشد و باعث از دست رفتن سرمایه شما شود. اگر در گوگل به عنوان مثال عبارت «» را سرچ کنید، متوجه نوسانات یکی از ارزهای دیجیتال خواهید شد و بهتر خواهید توانست درباره امنیت سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کنید. فراموش نکنید که آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال مقدمه مهم شروع معامله است

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را چگونه انتخاب کنیم؟

بعد از پشت سر گذاشتن مرحله آموزش و یادگیری، چندین مرحله دیگر وجود دارد که در راهنمای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اولین مرحله انتخاب رمز ارزی که است که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید. ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارند که باید بر اساس تحلیل و نیاز خود باید یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید. ارزش یک ارز دیجیتال به قیمت هر رمز ارز بستگی ندارد بلکه با ارزش بازار آن یا  سنجیده می‌شود.

با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال معمولاً بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری یا خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. طبق آمار  رمز ارزهای زیر در روز انتشار این مقاله به ترتیب ارزشمندترین بازار را در دنیای کریپتوکارنسی دارند:

  1. بیت کوین
  2. اتریوم
  3. تتر
  4. یو اس دی کوین
  5. بایننس کوین
  6. بایننس یو اس دی
  7. ریپل
  8. کاردانو
  9. سولانا
  10. دوج کوین

علاوه بر این بیش از ۷ هزار ارز دیجیتال مختلف دیگر نیز در بازار حضور دارند و هر روزه نیز تعداد جدیدی با کاربردهای متفاوت به آن‌ها اضافه می‌شود. انتخاب بهترین گزینه از بین این تعداد ارز دیجیتال به دانش شما از بازار و قدرتتان در تحلیل بستگی دارد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چیست؟ چگونه بازار ارز دیجیتال را تحلیل کنیم؟

در ادامه راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها با مهم‌ترین روش‌های تحلیل بازارهای سرمایه و ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. تحلیل تکنیکال یا فنی و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی دو روش مختلف تحلیل بازار هستند که به شما امکان پیش بینی وضعیت یک ارز دیجیتال را در آینده می‌دهند.

  • تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فنی روشی است که در آن از نمودار و چارت رمز ارزها برای تعیین روند یک ارز دیجیتال در آینده استفاده می‌شود.
  • تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالتحلیل بنیادی به وسیله اخبار منتشر شده، قوانین، اسناد و گزارش‌های مربوط به ارز دیجیتال، ارزش بنیادی آن را مشخص می‌کند.

هریک از این روش‌های تحلیل ابزارها و مفاهیم مرتبط به خود را دارند. شما برای این که بتوانید از  سود کنید باید وضعیت این ارز دیجیتال را در آینده پیش بینی کنید. هرچقدر تحلیل شما به اتفاقی که در آینده رخ می‌دهد نزدیک‌تر باشد، شانس شما برای کسب سود و جلوگیری از ضرر بیشتر خواهد شد. یادگیری تحلیل فنی و بنیادی نیاز به تجربه و زمان زیاد دارد.

چگونه ارز دیجیتال بخریم ؟ ورود به بازار رمز ارزها

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال ، انتخاب یک ارز مناسب و تحلیل آن، حالا باید دل به دریا بزنید و با خرید رمز ارز مد نظر خود وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی ارز دیجیتال مد نظر خود را تهیه کنید. مطمئن‌ترین و بهترین روش خرید ارز دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود.

۱. خرید ارز دیجیتال از یک صرافی بین المللی

۲. خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ایرانی معتبر

با توجه به مشکلات صرافی‌های بین المللی، بسیاری از تریدر ها از صرافی‌های آنلاین ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. تعداد زیادی اصرافی ایرانی ارز دیجیتال وجود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً گزینه‌ای را انتخاب کنید که معتبر و با سابقه باشد.

بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین گزینه علاوه بر سابقه و اعتبار باید خدمات ارائه شده، هزینه کارمزد، میزان امنیت صرافی و سرعت انجام تراکنش‌ها را نیز در نظر بگیرید. در بین صرافی‌های ایرانی مختلفی که خدمات مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند، تنها تعداد اندکی از آن‌ها مانند صرافی نوبیتکس همه این ویژگی‌ها را دارند. شما می‌توانید در صرافی نوبیتکس قیمت انواع ارزهای دیجیتال محبوب مانند  را به صورت لحظه‌ای مشاهده نمایید و با کارمزد منصافه اقدام به خرید فروش ارز دیجیتال کنید.

بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال کدام است؟

 به شما این امکان را می‌دهند که ارز دیجیتال را ذخیره و در مواقع خرید و فروش به حساب دیگری انتقال داده یا از سایر حساب‌ها ارز دیجیتال دریافت کنید. بنابراین  که بتواند از سرمایه‌های شما به بهترین شکل محافظت کند اهمیت بسیار زیادی دارد. کیف پول‌ها به انواع سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شوند. به طور کلی کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال به دلیل آفلاین بودن گزینه‌های امن‌تری هستند، در مقابل کیف پول‌های نرم افزاری سرعت بیشتری در خرید و فروش دارند. در ادامه به چند کیف پول اصلی در بازار ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • کیف پول‌های سخت افزاری
  • کیف پول‌های سخت افزاری Trezor
  • کیف پول نرم افزاری Exodus
  • کیف پول Coinbase
  • کیف پول نرم افزاری Trust

آشنایی با اشتباهات رایج در خرید و فروش ارز دیجیتال

در نهایت چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید آن‌ها را رعایت کنید. بسیاری از تریدر های مبتدی به دلیل انجام اشتباهات ساده، سرمایه خود را از دست می‌دهند. بنابراین قبل از انجام هر کاری، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • بدون آموزش وارد بازار ارزهای دیجیتال نشوید
  • در ابتدا با سرمایه اندک شروع کنید
  • با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید ولی هیچ نظری را بدون دلیل قبول نکنید
  • همیشه اخبار بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید
  • مواظب کلاه برداری‌ها باشید و بدون تحقیق سرمایه گذاری نکنید
  • تنها از صرافی‌های معتبر استفاده کنید
  • کیف پول امنی را تهیه کنید و از کلیدهای اختصاصی خود محافظت نمایید
  • احساسی تصمیم نگیرید
  • استراتژی‌های مختلف سرمایه گذاری و ترید را بیاموزید
  • همیشه برای خود یک حد ریسک تعیین کنید

در مقاله در این رابطه بیشتر بخوانید

با نوبیتکس وارد بازار پرسود خرید و فروش ارزهای دیجیتال شوید

اگر یک تازه وارد دنیای رمز ارزها هستید به شما خوش آمد می گوییم. در مقاله راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدی‌ها سعی کردیم تا به مهم‌ترین سؤالات افراد تازه وارد پاسخ دهیم. شما می‌توانید در وبلاگ نوبیتکس مطالب آموزشی خوبی را پیدا کنید و سپس از طریق صفحه اصلی سایت وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال شوید.

چگونه ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم؟

ساده‌ترین راه برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال ثبت نام در یک صرصافی معتبر ایرانی است. شما می‌توانید با ثبت نام در سایت نوبیتکس طی چند دقیقه خرید و فروش ارز دیجیتال را آغاز کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

به معامله ارزهای دیجیتال برای کسب سود، خرید و فروش ارز دیجیتال گفته می شود. ارز دیجیتال نوعی از دارایی غیرفیزیکی است که بر پایه تکنولوژی بلاکچین تولید شده است.

تریدر ارز دیجیتال چه کسی است؟

به معامله‌گر ارز دیجیتال تریدر ارز دیجیتال گفته می‌شود. تریدر تلاش می‌کند تا از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال سود به دست آورد.

برترین ارزهای دیجیتال بازار برای معامله کدام‌اند؟

به گزارش مارکت کپ در حال حاضر ده لیست برتر بازار به شرح زیر است: بیت کوین اتریوم تتر یو اس دی کوین بایننس کوین بایننس یو اس دی ریپل کاردانو سولانا دوج کوین