اقتصادیکسب و کار ایرانی

5 مدل دیزان باغچه دیواری زیبا

بسیاری از افراد دوستدار گلها و گیاهان طبیعی، علاقمندند تا در دکوراسیون داخلی خانه خود از یک فضای سبز کوچک بهره ببرند. باغچه های عمودی یا دیواری، پیشنهاد جذابی برای طراحی فضای سبز داخلی و یا به منظور استفاده در حیات خلوت می باشد، در این مطلب می توانید مدلهایی از این ایده های جذاب را ببینید و الهام بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر از فروش نهال اینترنتی کلیک کنید.

تصاویری از باغچه دیواری در دکوراسیون منزل

با توجه به ساختار خانه های امروزی و گسترش آپارتمان نشینی، امکان استفاده از حیاط و فضای سبز دلباز خیلی کم بوده و یا اصلا وجود ندارد، اما این موضوع موجب نمی شود تا از داشتن باغچه کوچک در منزل لذت نبریم، باغچه های دیواری ایده مدرن و جذابی است که با طراحی آن در بالکن یا تراس، پاسیو و یا داخل منزل همچون راهروی ورودی، پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و … می توان فضای دلنشین، دلباز و آرامش بخشی را ایجاد کرد.

تصاویری گلچین شده از باغچه های عمودی

برای طراحی باغچه بر روی دیوار می توانید آن را به صورت عمودی و در خود دیوار جاسازی کنید و یا اینکه از یک دیوار کاذب برای این کار استفاده کنید، البته شرایط رسیدگی به این باغچه ها در منزل، اگر چه کمی سخت می باشد، اما با رعایت نکاتی می توانید این ایده جذاب را در دکوراسیون داخلی پیاده کنید و از زیبایی این فضا ها لذت ببرید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، رسیدگی به این مدل باغچه ها و فضای سبز به دلیل شرایط خاصی که دارند، کمی مشکل تر می باشد؛ برای آبیاری باغچه دیواری می توانید از آبپاش استفاده کنید و نیز کف آن را با جلبک بپوشانید، زیرا این کار باعث حفظ رطوبت خاک شده و می تواند تا مدتی آب مورد نیاز گیاه را درون خود جذب نماید. در اینجا می توانید تصاویری از انواع باغچه دیواری طراحی شده برای فضا های داخلی و خارجی منزل را ملاحظه کنید.

مدلی زیبا از طراحی فضای سبز در آشپزخانه

باغچه عمودی در دکوراسیون داخلی

طراحی دیوار سبز در پاسیو و حیاط خلوت

دیوار سبز با طراحی زیبا و مدرن

باغچه عمودی زیبا و شیک

باغچه عمودی مدرن و شیک

ایده هایی جذاب برای طراحی دیوار سبز

ایده های زیادی از جمله استفاده از گلدان با گیاهان طبیعی، تراریوم، آکواریوم و … برای زیبا سازی داخلی خانه وجود دارد، همچنین می توانید سطح یک دیوار را با پوشش گیاهی به طور کامل بپوشانید، بنابراین این کار بیشتر سلیقه ای می باشد، در ادامه نمونه هایی از بهترین ایده ها برای داشتن یک دیوار سبز در منزل قرار داده ایم که می توانید دیدن نمایید.

دیوار سبز در دکوراسیون داخلی خانه

ایده تزیین خانه با باغچه عمودی

باغچه عمودی با طراحی جدید

باغچه عمودی با طراحی زیبا

طراحی باغچه عمودی با ایده خلاقانه

طراحی باغچه روی دیوار کاذب

خلاقیت مدرن و زیبا برای تزیین دیوار خانه

مدل شیک و زیبای طراحی باغچه روی دیوار

جدیدترین مدل باغچه عمودی

باغچه عمودی با گلدان های طبیعی و زیبا

دیزاین دیوار حیاط با باغچه عمودی

ایده زیبایی از دیزاین دیوار حیاط خانه

ایده جذاب برای تزیین دیوار حیاط خانه

مدلهایی زیبا از طراحی دیوار منزل

ایده خلاقانه برای طراحی فضای سبز در خانه

مدلی از طراحی باغچه روی دیوار

طراحی شیک باغچه روی دیوار

جدیدترین مدل طراحی دیوار سبز

روشی زیبا برای دیزاین دیوار خانه

دیزاین جدید و زیبای دیوار آشپزخانه

مدلی جذاب از تزیینات دیوار خانه

ایده منحصر به فرد برای دیزاین دیوار منزل

مدل طراحی دیوار منزل با ایده ای جذاب و جدید

طراحی باغچه عمودی در دکوراسیون نشیمن

باغچه عمودی زیبا با بلوک ساختمانی

تزئینی شیک برای دکوراسیون دیوار

تزئینی جذاب برای دیزاین دیوار منزل

باغچه عمودی برای منزل با خلاقیت زیبا

تصویری از دیزاین باغچه روی دیوار

دیزاین باغچه روی دیوار با خلاقیتی زیبا

تزیین شیک باغچه عمودی

مدل طراحی باغچه عمودی

مدل طراحی جدید و زیبای باغچه عمودی

طرح باغچه عمودی در دیزاین داخلی

طراحی  خاص باغچه روی دیوار منزل

طرح شیک باغچه تزئینی زیبا در منزل

مدل باغچه عمودی با طراحی فوق العاده شیک

طراحی متفاوت فضای سبز در دکوراسیون منزل

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای آشنایی با ، ، ایده های طراحی و … می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن نمایید.

منبع : آرگاوجود گل در محیط داخلی منزل باعث ایجاد روحیه و انرژی بیشتر در اعضای خانواده می شود و علاوه بر این داشتن گل های رنگارنگ شادابی خاصی را به فضای خانه می بخشد. امروزه خانه ها در ابعاد کوچک و به صورت آپارتمانی ساخته می شوند بنابراین اگر شما فضایی کافی برای ایجاد باغچه در تراس یا بالکن ندارید می توانید باغچه دیواری با طرحی کاربردی و مناسب را برای بخش های مختلف منزل خود طراحی نمایید.

طراحی باغچه دیواری برای بخش های مختلف منزل

باغچه هایی که روی دیوار ساخته می شوند در ابعاد بزرگ و کوچک موجود می باشند و شما می توانید با توجه به ابعاد فضایی که قرار است باغچه را در آنجا بسازید اندازه باغچه مورد نظر خود را انتخاب نمایید همچنین می توانید از برای کاشت در باغچه هایی که روی دیوار ساخته می شوند استفاده نمایید.

دیزاین باغچه روی دیوار

برای روی دیوار بهتر است از گلدان های کوچک استفاده نمایید و در گلدان ها گیاهان مورد نظر خود را بکارید سپس آن ها را به راحتی روی دیوار نصب نمایید و به این ترتیب دیوار سبز باطراوتی را در بخش های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

اگر شما تمایل دارید فضای آشپزخانه تان را سرسبز و شاداب کنید می توانید درون تجهیزاتی که برای نگهداری وسایل آشپزخانه به کار برده می شوند گل ها و گیاهان رنگارنگ و زیبایی را بکارید توجه داشته باشید ظروفی را که برای این منظور انتخاب می کنید باید در برابر آب و زنگ زدگی مقاومت لازم را داشته باشند.

 

به راحتی می توانید به کمک چند ظرف شیشه ای و تخته کهنه یک تابلوی سرسبز و زیبا را روی دیوار بخش های مختلف منزل خود نظیر آشپزخانه و اتاق نشیمن و … بسازید همچنین در این شیشه ها بهتر است سبزی خوردن بکارید و هر روز سبزی ها را آبیاری نمایید همچنین از سبزی هایی می توانید استفاده کنید که برای رشد نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند.

اگر شما تمایل دارید باغچه ای که روی دیوار طراحی می کنید زیبا و خاص باشد بهتر است گل های رنگارنگ و زیبایی را درون باغچه بکارید همچنین می توانید از باغچه هایی که روی دیوار ساخته می شوند برای تزیین دیوار پشت مبلمان و دیوار پشت تخت خواب و … استفاده نمایید.

برای روی دیوار ایده های خلاقانه ای وجود دارد و شما می توانید این طرح باغچه ها را به کمک گل های رونده و رنگارنگ به زیبایی تزیین نمایید همچنین اگر باغچه ای را که روی دیوار طراحی کرده اید به صورت طبقه ای می باشد بهتر است فضای خالی بین قفسه ها را نورپردازی نمایید.

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی