اقتصادیکسب و کار ایرانی

معرفی انواع مدل میوه خوری مسی

ظروف مسی در فرهنگ ایران

مس یکی از انواع فلزات پر کاربرد در میان ایرانیان بوده و از زمان کشف آن تا به امروز چندین قرن است که مورد توجه همگان قرار گرفته است. این فلز مرغوب علاوه بر دوام بالای خود به زیبایی ظاهری و رنگ جذابش نیز مشهور است. به طوری که سالیان درازی است که از فلزات مسی در ساخت ظروف دکوری و زیور آلات و اجسام گرانبها استفاده می شود. افزون بر موارد مذکور با پیشرفت علم اثبات شد، که استفاده از فواید بسیار زیادی بر سلامتی جسمی افراد دارد. همین موارد منجر شده اند در مصارف زیادی از ظروف مسی استفاده شود.

یکی از رسومات بسیار پر کاربرد ایرانیان، پذیرایی کردن از مهمانانشان با انواع میوه جات فصلی است. در واقع به همین دلیل است که ظروف پذیرایی ارزش و اهمیت بسیار زیادی در محافل ایرانی دارند. از این رو ظروف میوه خوری مسی بهترین انتخاب برای یک پذیرایی مجلل هستند. همانطور که میدانیم استفاده از فلزات مسی علاوه بر جلوه آنتیک و مجللشان فواید بسیار زیادی نیز بر سلامتی انسان دارند. در ادامه محتوا علاوه بر توضیح در این زمینه به معرفی انواع میوه خوری های مسی و آنتیک مجلل خواهیم پرداخت.

 نکاتی که باید در خرید میوه خوری مسی به آن توجه کنید!

استفاده از میوه خوری مسی یکی از نماد های ثروت در خانواده های ایرانی محسوب می شود و همه افراد علاقه دارند از استفاده کنند، اما قبل از خرید این دسته از محصولات بهتر است نوع سلیقه خود را مشخص کنید! مثلا هم می توانید میوه خوری مسی سفید را انتخاب کنید و هم می توانید یک میوه خوری به رنگ مسی را انتخاب کنید. در واقع این موضوع بستگی به سلیقه شما و رنگ بندی سایر ظروف منزلتان دارد. اما تنها موضوع مهم در خرید ظروف مسی انتخاب رنگ آن نیست! موارد بسیار مهم دیگری همچون اصل بودن جنس ظرف، چکش کاری آن، قلع اندود بودن داخل ظرف و کیفیت پولیش آن وجود دارد.

یکی از موارد بسیار مهم در خرید میوه خوری مسی وزن و سنگینی ظرف است. در واقع ظروف مسی بر حسب وزن خود به فروش می رسند. به همین دلیل در حین خرید حتما باید دقت کنید و سنگینی ظرف را در نظر بگیرید. هر گاه ظرفی که قصد خرید آن را دارید مناسب با وزن اعلام شده برای آن نباشد و در واقع سبک تر از حالت عادی خود باشد مطمئن باشید که اصل نیست و نمونه بی کیفیتی از مس است! بنابراین حتما در گرم و وزن محصولات مورد نظر دقت کنید!

رنگ میوه خوری مسی

میوه خوری مسی و به طور کلی سایر ظروف مسی هم به صورت دست ساز و هم به صورت اتوماتیک قابل ساخت هستند. همانطور که می دانیم محصولات دست ساز همواره ارزش بسیار بیشتری دارند و به طبع آن، قیمتشان نیز بیشتر خواهد بود. اما موضوعی که در هر 2 مورد از این محصولات دست ساز و ماشینی مشترک است، صاف بودن سطح میوه خوری است.

یعنی دقت کنید که سطح بیرونی میوه خوری صاف و بدون پستی و بلندی و فرو رفتگی باشد. علاوه بر این توجه کنید که هیچ کدام از ظروف مسی نو و استفاده نشده، تیره و کدر نباشند. کدر بودن رنگ میوه خوری نشانی از بی کیفیت بودن محصول است. توجه کنید که ظروفی که قصد خریداری آن را دارید براق و خوش رنگ باشند و درخشش آن ها چشم ناظران را برق بیاندازد!

میوه خوری مسی سفید

همانطور که گفتیم ظروف مسی فقط در یک رنگ ثابت تولید نمی شوند، بلکه شما می توانید یک میوه خوری مسی سفید که مناسب دکوراسیون و رنگ بندی منزل شما است انتخاب کنید! میوه خوری های بسیار زیبایی وجود دارند که از جنس مس درجه یک هستند و دارای رنگ سفید هستند. علاوه بر این امروزه نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. ظاهر اعیانی این محصولات و قیمت بالا و ارزش فوق العاده زیادشان، آن ها را تبدیل به ظروف دکوری و پذیرایی محبوب همگان کرده است. در واقع ظروف مسی محصولاتی هستند که به همه روحیات خطاب می کنند، زیرا حتی افرادی که به سبک مدرن و نئوکلاسیک علاقه دارند با اشتیاق از این ظروف استفاده می کنند.

فواید استفاده از ظروف مسی بر سلامتی جسمی انسان!

فلز بسیار مفید مس جزو مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی جسمی افراد محسوب می شود. این ماده معدنی نقش بسیار مهمی در کاهش التهاب بدن دارد. منجر به تشکیل گلبول های قرمز خون می شود. سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با بیماری های مزمن تقویت می کند. استفاده از ظروف مسی به عنوان ظروف غذا باعث جذب مس مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی می شود.

در نتیجه مشکلاتی که در اثر کمبود مس در بدن ایجاد می شود تا بخش زیادی قابل درمان خواهد بود. به طور مثال خستگی و بی حوصلگی جسمانی که حاصل از کمبود این ماده معدنی در بدن است، رفع می شود. همچنین تماس دست به این ظروف منجر به جذب این ماده از طریق پوست می شود. در واقع سر و کار داشتن با این ماده معدنی برای بدن انسان بسیار مفید است.

فلز مس منجر به رفع کم خونی می شود زیرا یکی از فلزات خون ساز در بدن است. به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان توصیه می کنند مواد غذایی خود را در داخل این ظروف سرو کنید. یا در واقع توصیه می شود که برای طبخ غذا از قابلمه ها و ظروف مسی استفاده کنید. علاوه بر این مصرف مواد غذایی که درون ظروف مسی قرار گرفته اند بر سلامت جسمانی بانوان تاثیرات مثبت زیادی خواهد گذاشت. تحقیقات علمی ثابت کرده اند که فلز مس منجر به تنظیم چرخه های عادت ماهیانه در بانوان می شود.

قیمت میوه خوری مسی

همانطور که معرف حضور همه ما می باشد، برای خرید هر محصول ارزشمند باید بیشتر هزینه کنیم. ظروف مسی نیز در زمره این محصولات ارزشمند قرار گرفته اند. علاوه بر این نگران این نباشید که بعد از خرید، میوه خوری مسی شما ارزش سابق خود را نخواهد داشت، بلکه تمام محصولات مسی روز به روز ارزشمند تر می شوند.

حتی بیشتر از قیمت خرید خود می توانید آن ها را به فروش برسانید. به طور مثال تقریبا هزینه ای که باید برای خرید یک ست مسی پذیرایی که محتوی آجیل خوری و میوه خوری مسی و تنقلات خوری و .. است تقریبا باید 4 میلیون هزینه کنید. این محصولات زیبا به دلیل زیبایی خاص ، تنوع شکل و رنگ ، استفاده از مس به عنوان فلز و استفاده از رنگهای سنتی برای تزیین ظروف مسی بسیار زیبا و با وقار هست. این محصول منحصر به فرد دارای دسته‌ای از جنس مس می‌باشد که زیبایی محصول را دو چندان میکند. شما عزیزان میتوانید این محصولات را به عنوان یک هدیه زیبا به دوستان خود تقدیم کنید.

مزیت استفاده از ظروف مسی میوه خوری

استفاده از ظروف مسی دارای مزایای بسیاری است. در زیر به برخی از مزایای استفاده از این ظروف اشاره می‌کنم:

    حفظ طعم و ارزش غذایی: مس به عنوان یک فلز غیرتخریب‌پذیر، از نفوذ هوا و رطوبت جلوگیری می‌کند. این به معنی آن است که ظروف مسی میوه خوری می‌توانند به خوبی از تماس میوه با هوا جلوگیری کنند و باعث حفظ طعم و ارزش غذایی میوه‌ها شوند.

    خواص ضد باکتریایی: مس دارای خواص ضد باکتریایی است و می‌تواند به کاهش رشد باکتری‌ها در محیط میوه‌ها کمک کند. این امر می‌تواند در حفظ سلامت و بهبود بهداشت مواد غذایی مورد استفاده تأثیرگذار باشد.

    زیبایی و استایل: دارای ظاهری زیبا و استایلی منحصربه‌فرد هستند. با استفاده از این ظروف، می‌توانید تنوعی در دکوراسیون میز خوردن خود ایجاد کنید و به محیط آن لمسی دل‌چسب بدهید.

    ماندگاری و پایداری: مس به دلیل مقاومت خود در برابر زنگ زدگی و خراش، از ماندگاری و پایداری بالایی برخوردار است. با استفاده از ظروف مسی میوه خوری، می‌توانید از محصولی با عمر طولانی و ماندگاری بالا بهره‌برده و هزینه‌های تعویض مداوم را کاهش دهید.

    ارتباط با سنت و فرهنگ: استفاده از ظروف مسی میوه خوری، ارتباطی مستقیم با سنت و فرهنگ منطقه‌ای خاص دارد. این ظروف به‌عنوان یک قطعه صنایع دستی، می‌توانند جزء هدایای منحصربه‌فرد و یادگاری‌های فرهنگی محسوب شوند.

زهرا حیدری

مس حیدری فروشگاه اینترنتی ظروف مسی اصل زنجان انواع ظروف دکوری مسی ظروف پذیرایی مسی و ظروف پخت و پز مسی با کیفیت عالی ارسال به کل کشور