اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین صرافی در تورنتو چه ویژگی هایی دارد؟

مطمئن ترین صرافی های کانادا

پیدا کردن مطمئن ترین صرافی تورنتو، دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا یکی از اعضای خانواده آن‌ها مقیم کانادا است. این افراد برای به انجام رساندن بسیاری از کارها نیاز به یک صرافی برای تبدیل وجه دارند. درصورت عدم یافتن صرافی قابل اعتماد، ممکن است دچار ضررهای گوناگون اقتصادی شوند یا زمان زیادی را بیهوده صرف کنند. به‌طور مثال، هنگامی‌که با دریافت اپلای به کشور کانادا نیاز به پرداخت مبلغی تحت عنوان اپلیکیشن فی را دارید و می‌خواهید تسویه حساب اداره مهاجرت را انجام دهید، یا اینکه قصد پرداخت شهریه دانشگاه از ایران را دارید، نیاز به صرافی خواهید داشت‌.

صرافی‌های کانادا چه خدماتی ارائه می‌هند؟

صرافی‌ها می‌توانند خدمات گوناگونی ارائه کنند که از مهم‌ترین آن‌ها، تبدیل ارز و انتقال وجه بین‌المللی است. با وجود شرایط تحریم در ایران و فراهم نبودن امکان ارتباط بانک‌های ایران با بانک مرکزی آمریکا، در فرایند انتقال وجه مستقیم به کانادا یکسری مشکلات مطرح است که توسط صرافی‌ها حل شده و مبلغ انتقال می‌یابد.

برای سفر به کانادا داشتن پول رایج این کشور ضروری بوده و هرگونه تبدیل ارز و وجه نقد در صرافی‌ها ممکن است. از طرفی سرعت این انتقال در صرافی‌های گوناگون با هم یکسان نیست و این موضوع فاکتوری بسیار مهم در انتخاب صرافی در تورنتو است. خدمات دیگری نیز علاوه ‌بر دو خدمت اصلی ممکن است در صرافی‌های کانادا ارائه شود:

  • پرداخت شهریه کالج در کانادا
  • ریفاند شهریه و بازگشت وجه
  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به اداره مهاجرت
  • پیش پرداخت یا دیپازیت کالج
  • اسکورت پول برای افراد بدون حساب بانکی در کانادا

بهترین صرافی‌ های کانادا برای ایرانیان

مطمئن ‌ترین صرافی های کانادا، بسیاری از کارها همچون تبدیل ارز و انتقال وجه به کشور خارجی را برای ایرانیان راحت می‌کنند. یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب صرافی مطمئن کانادا، پایین بودن کارمزد است. برخی گمان می‌کنند که تنها پایین بودن کارمزد است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. اما علاوه ‌بر این موضوع، چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارد که هم اعتماد شما را نسبت به صرافی مذکور بالا می‌برد و هم هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

از طرفی برای انتخاب بهترین صرافی باید تا حد زیادی به نیازهای خودتان دقت کنید. به ‌طور مثال، شخصی که توان جسمی مراجعه حضوری ندارد یا اینکه در تایم اداری امکان مراجعه ندارد، یک صرافی آنلاین را به صرافی حضوری ترجیح می‌دهد‌ و در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند سفارش کاری خود را ثبت کنند.

انتقال حواله به کانادا را با چه ارزهایی می‌توانید انجام دهید؟

در حال حاضر ارز محلی کشور کانادا ( دلار کانادا) است که شما در صورت لزوم با باز کردن یک حساب با ارز دلار آمریکا نیز می‌توانید حواله  دلار آمریکا را به آن انتقال دهید. حال در صورتی که حساب شما در بانک‌های کانادا بر اساس ارز محلی (دلار کانادا) باشد حتماً ارز دلار کانادا را به این کشور حواله کنید، در غیر این صورت  پول شما برگشت خواهد خورد.

در چه زمانی نیاز به ارسال پول به کشور کانادا دارید؟

معمولا با توجه به اهداف مختلف تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و غیره شما به انتقال حواله دلار کانادا نیاز دارید که می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.

بهترین بانک کانادا برای مهاجران

معمولا، هنگامی که یک فرد به مهاجرت اقدام می‌کند، اولین گامی که بعد از ورود به کشور مقصد برمی‌دارد، دریافت خدمات اساسی مانند سیم کارت، اینترنت و افتتاح حساب بانکی است. پس از تکمیل اقامت تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری، فرد می‌تواند امتیازات یک شهروند را دریافت کند. کانادا یکی از کشورهایی است که این قوانین را اجرا می‌کند و به مقصدی مناسب برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است. بنابراین، صرافی رز کپ به بررسی بهترین بانک های کانادا برای مهاجران پرداخته است. این بررسی از همه جنبه ها صورت گرفته و در ادامه به جزئیات آن پرداخته خواهد شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید از مشاوره اولیه رایگان ما استفاده کنید.

چه بانک هایی برای افتتاح حساب مناسب افراد مهاجر در کانادا است؟

یکی از سوالات مهم که متقاضیان مهاجرت و مهاجرین کانادایی از موسسات مختلف می پرسند، این است که کدام بانک کانادا برای مهاجران مناسب است. این موضوع سال هاست که مورد تحلیل مهاجران به کانادا قرار می گیرد. اما آیا واقعا یک بانک خاص برای مهاجران انیان وجود دارد که بهترین بانک کانادا برای آنها باشد؟

پاسخ به این سوال منفی است، زیرا کانادا یک کشور نژاد پرست نیست و تمامی بانک های آن برای همه قابل استفاده هستند. بر اساس تجربیات گذشته، بانک TD به عنوان محبوب ترین بانک نزد مهاجران شناخته شده است، اما این به معنای این نیست که بهترین بانک کانادا برای مهاجران همان بانک است. در ادامه همراه رز گپ بمانید تا بهترین بانک های کانادا از نظر مهاجران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

·         رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada)

بانک رویال کانادا (RBC) با درآمد خالص ۱۱.۴ میلیارد دلار کانادا و سرمایه ۱۳۲.۵ میلیارد دلار کانادا در سال ۲۰۲۰، یکی از بزرگترین و معروف ترین بانک در میان بانک های کشور کانادا است. این بانک بیش از ۱۷ میلیون مشتری، ۸۶۰۰۰ کارمند تمام وقت و ۱۳۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. این بانک در سال ۱۸۶۴ در هالیفاکس، نوا اسکوشیا تأسیس شد و به بانک بازرگانان هالیفاکس نامیده می‌شد. اکنون این بانک بیشترین شعبه را دارد و خود پردازهای آن به بیش 5000 دستگاه رسیده است و شبکه خودپرداز آن دارای برداشت وجه بدون کارمزد در کانادا است.

در این بانک، انواع خدمات حساب جاری، حساب پس انداز، حساب دانشجویی، حساب برای تازه واردان به کانادا و حساب‌های ارزی ارائه می‌شود. کارمزد حساب جاری با مبالغ متغیر از ۴ دلار تا ۳۰ دلار در ماه است و برای مشتریان جدید تخفیف‌های ویژه‌ای وجود دارد. در ضمن، RBC یک بستر برای سرمایه گذاران تلقی می شود.

·         بانک مونترال (Bank of Montreal)

بانک مونترال، که دارای دارایی‌های به ارزش ۹۴۹ میلیارد دلار کانادا و درآمد ۲۵ میلیارد دلار کانادا در پایان سال ۲۰۲۰ است، جزء بزرگترین بانک های کانادا در لیست ما محسوب می‌شود. این بانک در سال ۱۸۱۷ در مونترال تأسیس شد و در حال حاضر مشتریان آن بیش از 8 میلیون نفر هستند و دارای 4200 کارمند در سراسر جهان می باشد. بانک مونترال کانادا دارای 2000 دستگاه خودپرداز و بیش از 939 شعبه فعال است.

خدمات این بانک شامل انواع حساب‌های جاری و پس‌انداز، از جمله حساب دانشجویی و حساب برای تازه واردان به کانادا، و همچنین حساب پس‌انداز دلاری آمریکا می‌باشد. کارمزد نگهداری حساب‌های جاری از ۰ تا ۱۵.۹۵ دلار در ماه متغیر است. همچنین داشتن حساب‌های RRSP و TFSA برای بهره‌مندی از دیگر خدمات مانند وام‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، بیمه، خدمات برنامه‌ریزی مالی و سرمایه گذاری الزامی است.

این بانک به مشتریان جدید خود در زمان افتتاح حساب، ۳۵۰ دلار هدیه بازگشایی پرداخت می‌کند و برای تازه واردان امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد، از جمله تا یک سال نگهداری رایگان حساب بانکی و انجام تراکنش های رایگان از درگاه خود بانک. به علاوه، اگر مشتریان این بانک را به یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود معرفی کند، به اندازه 50 دلار کانادا هدیه از طرف بانک دریافت خواهد کرد.

·         بانک (TD Canada Trust)

TD Canada Trust Bank که اغلب به اختصار TD نامیده می شود، بازوی بانکی کانادایی گروه TD Bank است که طیف گسترده ای از خدمات و محصولات مالی را به بیش از 10 میلیون مشتری در سراسر کانادا از طریق بیش از 1100 شعبه و 2600 دستگاه خودپرداز ارائه می دهد. علاوه بر شبکه ملی شعب TD و دستگاه های خودپرداز در سراسر کانادا، این بانک دارای شبکه ای از متخصصان وام مسکن، برنامه ریزان مالی، بانکداران شخصی، مشاوران سرمایه گذاری و مدیران صندوق است. بانک TD Canada Trust Bank یکی دیگر از گزینه های خوب مهاجران برای افتتاح حساب بانکی در کانادا است.

·         بانک نوا اسکوشیا ( Bank of Nova Scotia)

بانک نوا اسکوشیا، یا اسکوشیا بانک، در سال ۱۸۳۲ در هالیفاکس تأسیس شد و در سال ۱۹۰۰ دفتر مرکزی خود را به تورنتو منتقل کرد. این انتقال با هدف بهبود صنعت و تجارت فرا آتلانتیک انجام شد. این بانک، سومین بانک بزرگ کانادا است و دارایی‌های آن به ۱ تریلیون دلار کانادا ارزیابی شده است. درآمد این بانک در سال ۲۰۲۰ برابر با ۳۱ میلیارد دلار کانادا بوده و سرمایهٔ آن ۶۷ میلیارد دلار کانادا می‌باشد. بانک نوا اسکوشیا بیش از ۱۱ میلیون مشتری در سرتاسر کانادا دارد. این بانک دارای 900 شعبه فعال در کانادا و 93000 کارمند است. از ویژگی های این بانک این است که مشتریان آن می توانند در بازار بورس نیویورک و تجارت تورنتو فعالیت داشته باشند.

نرخ سود بانکی در کانادا چقدر است؟

نرخ سود و بهره بانکی همواره در کشورهای غربی پایین است، در حالی که در کشورهای دیگر بالا است. اغلب سود بانکی برای وام ها و سپرده های بانکی در کشورهای جهان سوم بیشتر است. این کشورها به دلیل مواجه بودن با پولشویی، نرخ تولید ملی پایین و عدم توسعه اقتصادی، به دنبال بهره بانکی بالا هستند.

اما در مورد کانادا، افرادی که میخواهند حساب بانکی در این کشور باز کنند باید آگاه باشند که نرخ سود بانکی در این کشور از سال ها قبل دو دهم درصد یعنی 0.2% تعیین شده است. بنابراین سپرده گذاری در بانک کانادا به دنبال دریافت سود بانکی معنی ندارد. همچنین مهاجران به راحتی میتوانند وام و کارت اعتباری با سقف مالی بالا در کانادا دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با صرافی رز کپ از طریق همین سایت تماس بگیرید و در خصوص بهترین بانک برای مهاجران در کانادا مشاوره بگیرید.

سوالات متداول برای حواله دلار کانادا از ایران

کارمزد حواله دلار کانادا از ایران چقدر است؟

کارمزد ارسال حواله دلار به کانادا به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال شیوه‌ی پرداخت و مبلغ انتقال می‌تواند روی آن موثر باشد که میانگین آن به صورت متوسط کمتر از یک درصد کل مبلغ انتقالی است.

به چه حساب‌هایی می‌توان حواله انتقال داد؟

شما می‌توانید به تمام حساب‌های شخصی، شرکتی، دانشگاهی و موسسات مختلف در کانادا حواله ارزی انتقال دهید.

میانگین مدت زمان ارسال حواله ارزی به کانادا چقدر است؟

مدت ارسال حواله دلار به کانادا از ایران و از طریق صرافی در تورنتو کانادا می‌تواند بین 3 الی 5 روز کاری باشد که در آن شیوه ارسال و مبلغ آن تاثیر مستقیمی دارد.

برای ارسال حواله دلار به کانادا به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

شما برای ارسال حواله دلار کانادا از ایران به اطلاعات بانکی شخص گیرنده و فرستنده نیاز دارید که این اطلاعات می‌توانند اطلاعات هویتی و مبلغ وجه نیز باشند.

به چه بانک‌هایی در کانادا می‌توان حواله ارسال کرد؟

شما در حال حاضر به بانک‌های Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC)،SCOTIA BANK،ROYAL BANK (RBC)،BANK OF MONTREAL ONLINE BANKING (BMOوTD BANK می‌توانید حواله دلار کانادا انتقال دهید.