فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

چاپ طرح روی تیشرت

از گذشته تا به امرو چاپ طرح بر روی تیشرت یکی از محبوب ترین نوع چاپ بوده است که همیشه طرفداران زیادی داشته است. اگر برای شما هم جالب است که تیشرت های طرح دار چطور چاپ میشوند و چه فرایندی را طی میکنند که طرح های کوچک و بزرگ رویشان چاپ میشود، این مقاله دقیقا مناسب شماست و همچنین اگر قصد داشته باشید به صنعت چاپ تیشرت وارد شوید در پایان این مقاله به شما خواهیم گفت که چه جایی برای خدمات چاپ تیشرت مناسب می‌باشند.

چه روش هایی برای چاپ تیشرت وجود دارد؟

برای چاپ تیشرت روش های مختلفی وجود دارد. شما وقتی وارد بازار تیشرت های طرح دار میشوید با طیف وسیعی از تنوع روبه رو خواهید شد که ممکن است تمام آن ها از یک روش چاپ تولید  شده باشند و یا اینکه روش های چاپ آن ها مختلف باشد. روش های چاپ تیشرتی که میتوانیم از آن ها مثال بزنیم :روش های چاپ سیلک ، روش چاپ سابلیمیشن ، روش چاپ دی تی اف ، روش چاپ دی تی جی  و … میتوان نام برد . اما در این جا بیشتر بر روی چاپ های سابلمیشن و چاپ دی تی اف تمرکز خواهیم کرد زیرا این روش های چاپ تیشرت محبوبیت بسیار بالایی در بازار تیشرت های طرح دار دارند و قطعا برای شما مفید است در مورد این چاپ ها بیشر بدانید.

روش چاپ تیشرت سابلیمیشن

چاپ طرح روی تیشرت
چاپ طرح روی تیشرت

روش چاپ تیشرت سابلیمیشن قطعا یکی از شناخته شده ترین و بهترین روش های چاپ می‌باشد. با این روش چاپ بر روی لیوان ، شال و روسری،پازل، ام دی اف، تیشرت و … چاپ میزنند. ما در اینجا چاپ بر روی تیشرت رو توسط این روش توضیح  خواهیم داد. روش چاپ تیشرت سابلیمیشن به این صورت است که ابتدا طرحی که قصد دارید بر روی تیشرت چاپ کنید  توسط دستگاه چاپ پارچه (پلاتر) به روی کاغذ های مخصوص سابلیمیشن چاپ میشود. .

  • در مرحله بعد جوهر استفاده شده درکاغذهایی که قبلا بر روی آن طرح چاپ شد، در دمای 200 درجه سانتی‌گراد از حالت جامد به حالت گاز تبدیل شده و به روی پارچه منتقل می‌شود این کار توسط دستگاه ترانسفر پارچه ( کلندر) یا اگر در ابعاد کوچک سفارش گرفته شود توسط دستگاه پرس حرارتی انجام میگیرد.

به همین سادگی طرح شما توسط چاپ سابلیمیشن بر روی تیشرت چاپ شد.

مزایای چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن:

-چاپ به خورده پارچه رفته و هیچ برجستگی وجود نخواهد داشت -چاپ کاملا قابل شست و شو میباشد. -چاپی بی نظیر بر روی تیشرت های اسپان و ملانژ -هزینه پایین -سرعت بالا A3 A4 قابلیت هم  به صورت تمام چاپ که طرح شما بر روی کل تیشرت چاپ میشود و هم به صورت  و

معایب چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن:

-بر روی تیشرت های نخ پنبه چاپ خوبی نخواهید داشت( زیرا رنگ کامل به خورد این پارچه نمیرود. برای تیشرت های نخ پنبه پیشنهاد میشود از روش دی تی اف استفاده کرد که در پایین این روش را نیز توضیح دادیم.)

روش چاپ تیشرت به روش  دی تی اف

روش چاپ تیشرت دی تی اف یکی از محبوب ترین نوع چاپ تیشرت می‌باشد که امروزه یکی از جذاب ترین نوع تیشرت طرح دار است. این نوع چاپ بر روی پارچه چاپ میشود و از درخشندگی و کیفیت رنگ پذیزی بسیار بالایی برخوردار است و میتوان گفت که از مدرنترین روش های چاپ می‌باشد. در روش چاپ دی تی اف، طرح شما توسط دستگاه پلاتر بر روی کاغذ مخصوص دی تی اف  قرار داده میشود.این فرایند به این صورت است که در دو مرحله جوهر به روی کاغذ پاشیده میشود ،ابتدا جوهرهای رنگی پاشیده شده و سپس جوهر سفید به روی کار پاشیده میشود. مرحله بعدی بر روی کاغذمان پودر پاشیده شده واز دمای بالا عبور میکند. درانتهای کار پودر بر روی کارذوب شده و کاغذ آماده برای چاپ می‌باشد. در مرحله آخر نیز کاغذ طرح دارمان بر روی تیشرت قرار داده میشود و توسط دستگاه پرس حرارتی طرح شما بر روی تیشرت چاپ میشود. در این چاپ طرح بر روی پارچه قرار گرفته و برآمدگی آن بسیار کم می‌باشد و به تیشرت جلوه جالب و زیبایی میدهد. از نکات مهم چاپ تیشرت دی ‌تی اف این است که اگر این چاپ به خوبی و به صورت درست صورت گیرد، طرح شما بر روی تیشرت هیچ گونه ترکی نخواهد داشت و کاملا قابل شستو شو میباشد.

مزایای چاپ دی تی اف:

-ارائه چاپی بی نظیر و فوق العاده بر روی تیشرت های نخ پنبه ( چاپ بر روی تیشرت های نخ پنبه نقطه عطف روش دی تی اف می‌باشد ) – شفافیت و کیفیت بالای رنگ ها بر روی تیشرت – قابل شستو شو بدون رنگ رفتگی -برای این نوع چاپ محدودیتی در نوع پارچه ندارید – چاپی عالی بر روی تیشرت های هم رنگ تیره و هم رنگ روشن – چاپ بر روی متریال های مختلف از جمله 🙁 چرم طبیعی ، کفش های پارچه ای ،مخمل ، شلوار جین و ….)

معایب چاپ تیشرت به روش دی تی اف :

ندارد.

خدمات چاپ تیشرت را از کجا پیدا کنیم؟ :

حال که با روش هایی از چاپ طرح بر روی تیشرت آشنا شده اید و میدانید که فرایند کار به چه صورت است ، به موضع اشاره میکنیم که چطور خدمات چاپ تیشرت خود را پیدا کنید. ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد سفارش چاپ  تیشرت را دارید خدمات چاپ تیشرت شرکت پی بی چاپ را امتحان کنید که میتوان به جرعت گفت این شرکت در عرصه چاپ پیشین بوده و برای خدمات چاپ تیشرت هر دو روش سابلیمیشن و دی تی اف را ارائه میدهد. شما میتوانید بر روی قسمت هایلایت شد کلیک کرده و وارد این سایت شوید و به راحتی با شماره های قرار داده شده تماس گرفته و ثبت سفارش خود را انجام دهید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.