اقتصادیکسب و کار ایرانی

منظور از قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس در واقع مجموعه ای از فایل های گرافیکی، کدها واستایل است که نمایش دهنده ظاهر سایت شماست. کاربران هنگام باز کردن سایت شما با ظاهر سایت مواجه می شوند، قالب وردپرس در واقع لباس سایت شماست حتی اگر سایتی با امکانات بالا داشته باشید اما ظاهر سایت مناسبی نداشته باشید کاربرانتان را از دست می دهید. اگر قصد سفارش سایت در اهواز دارید همراه ما باشید.

برای این که بدانید قالب وردپرس چیست ویدیوی زیر را از دست ندید.

قالب های وردپرس استایل های رنگی هستند که می توانید برای جلوه بخشیدن به سایتتان از آن ها استفاده کنید، در مخزن وردپرس قالب های بسیار زیادی وجود دارد که میتوان آن ها را به صورت رایگان یا پولی دریافت کرد، همانطور که باید بدانید بعد از نصب وردپرس اولین موردی که متوجه آن می شوید ظاهر ساده و بی روح آن است به صورت پیش فرض معمولا سه قالب 2020 و 2021 و 2022 بر روی وردپرس نصب است که از قسمت پیشخوان>نمایش> پوسته ها قابل مشاهده است. جهت اطلاعات بیشتر از خدمات طراحی وب سایت کلیک کنید.

که اگر به تصویر زیر توجه کنید 4 قالب را خواهید دید که 3 قالب از قبل در مخرن وردپرس وجود داشته و یک قالب که قالب اکسترا است را ما خود دستی نصب کرده ایم.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست و شامل امکانات آماده برای افزودن صفحات، منوها، تصاویر، پست های وبلاگ است اما معمولا ظاهر قالب های وردپرس بسیار ساده هستند با نصب یک قالب میتوانید نمایش زیباتری از محتوای سایتتان را داشته باشید به عنوان مثال: با یک قالب وردپرس می توانید سایتی همچون تصویر زیر داشته باشید.

.میدونستی میتونی توی 7 ساعت وردپرس را یاد بگیری؟ اونم به صورت کاملا رایگان؟

روش های نصب قالب وردپرس چیست؟

یک کار راحت و ساده است و به روش های مختلفی می توانید قالب مورد نظرتان را نصب کنید:

در این مسیر به 4 روش می توانید پوسته وردپرس یا قالب را روی وبسایت نصب کنید:

  1. مخزن وردپرس: یکی از راه های نصب قالب انتخاب و دانلود قالب رایگان از بخش مخزن وردپرس است. از مسیر پیشخوان> نمایش> پوسته ها بروید به این ترتیب به مخزن بزرگ وردپرس شامل قالب های رایگان دسترسی خواهید داشت. میتوانید از میان قالب ها یک قالب را نصب کنید و یا در قسمت سرچ مخزن وردپرس نام قالب رایگان مورد نظرتان را سرچ کنید در صورتی که در مخزن وردپرس موجود باشد، می توانید آن را نصب و فعال کنید. البته محدود بودن امکانات این قالب ها را در نظر بگیرید.
  2. نصب ازطریق پیشخوان وردپرس: در صورتی که قالب مورد نظر شما در مخزن وردپرس وجود ندارد و آن را خریداری کرده اید، از پیشخوان وردپرس >نمایش>پوسته ها>افزودن را انتخاب کنید و فایل zip قالب خریداری شده تان را بارگذاری کنید و آنرا نصب کنید.
  3. نصب از طریق هاست: برای نصب از طریق هاست شما باید فایل نصبی قالب را در پوشه wp-content و فایل theme در هاستتان آپلود و نصب کنید.

4- نصب قالب از طریق بسته نصب آسان: این روش بدون دردسر است و به راحتی می توانید دموی مورد نظرتان را نصب کنید.

چرا از قالب رایگان استفاده نکنیم؟

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و می خواهید محصولات زیادی را برای فروش در سایتتان قرار بدهید بهتر است از قالب های حرفه ای و غیر رایگان استفاده کنید، این گونه قالب ها در سایت های مختلفی وجود دارد به عنوان مثال: در راست چین قالب های حرفه ای بسیار زیادی مانند وجود دارد که می توانید از آن برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی استفاده کنید.

قالب های رایگان که در اینترنت وجود دارد امکانات کمتری نسبت به قالب های غیر رایگان دارند که نیاز یک کاربر را برطرف نخواهد کرد به همین دلیل بهتر است در ابتدای کارتان از یک قالب حرفه ای استفاده کنید.

نسخه پولی قالب های وردپرس جدا از قابلیت های بیشتری که نسبت به نسخه رایگان دارند، یک کد فعال سازی یا لایسنس (License) دارند.

  • لایسنس کد فعال سازی افزونه و قالب است. این کد به منظور جلوگیری از دستبرد و به سرقت رفتن پلاگین و قالب ایجاد شده است. نسخه های پولی که لایسنس آنها فعال نشده باشد، تقریباً هیچ فرقی با نسخه عادی خود ندارند. برای محصولات راست چین، بعد از خرید محصول، نام دامنه خود را در پنل کاربری در بخش دانلود محصولات اضافه کنید.

ویژگی های مهم یک قالب وردپرس چیست؟

یک قالب وردپرس میتواند از ویژگی هایی برخوردار باشد که در ادامه به این موارد می پردازیم:

  1. سرعت بالا: سرعت لود و باز شدن سایت یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تجربه کاربری است. برای تست سرعت از  استفاده کنید.
  2. آپدیت منظم: یکی از راه های نفوذ و هک سایت های وردپرسی، قالب هایی هستند که از تاریخ آپدیت آنها زمان زیادی گذشته است و مشکلات امنیتی قالبشان را برطرف نکرده اند این قالب ها راه نفوذ هکر ها به وب سایت شما هستند بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. پشتیبانی: ممکن است در استفاده از قالب با مشکلی مواجهه شوید که برای برطرف کردن آن نیاز به پشتیبانی و راهنمایی افراد متخصص دارید. چه کسی بهتر از طراح قالب می تواند شما را راهنمایی کند؟
  4. راست چین بودن المانها: برای وب سایت های فارسی این مسئله بسیار مهم است که نوشته ها راستچین باشند. یعنی جملات از سمت راست شروع به نوشتن شوند و فارسی بودن تمام قسمت ها انجام شده باشد.
  5. قابلیت شخصی سازی: با توجه به حوزه کاری وبسایت و همچنین علایق شما قالبی خوب است که بتوانید بخش های ظاهری سایت را دقیقا همانطوری که می خواهید، طراحی و زیبا سازی کنید و قالب کاملا قابل ادیت باشد.
  6. ریسپانسیو بودن قالب: قالب انتخابی شما باید در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شود و بخش ها و المان های مختلف سایت در دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت مانند به درستی نمایش داده شوند.
  7. طراحی مدرن: ظاهر سایت همان جلوه بصری سایت است. یک قالب خوب برای سایت شما زیبایی به همراه می آورد.
  8. رابط کاربری آسان: برای دسترسی به بخش تنظیمات مختلف قالب مهم است که هر بخشی در بهترین مکان و کوتاه ترین مسیر خود قرار گیرد تا کاربر برای استفاده از آن به زحمت نیفتد.
  9. سازگاری با سایر افزونه ها: قرار است در ادامه افزونه هایی را نصب کنید، دقت کنید که قالب شما با سایر افزونه ها تداخل نداشته باشند و بتوانید افزونه های مختلفی روی سایتتان نصب کنید.
  10. سئوفرندلی: هرچقدر سایت شما زیبا باشد، تا زمانی که در ظاهر نشود هیچ فایده ای برای شما ندارد. قالبی را انتخاب کنید که مناسب  باشد و با کمترین اقدامات مناسب نمایش در موتورهای جستجو باشد.

43% از سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند و این نشان دهنده محبوبیت وردپرس در سال های اخیر است. با یادگیری وردپرس با دوره هیرو می توانید انواع سایت وردپرسی را برای خودتان یا افراد دیگر طراحی کنید؛ این دوره به صورت رایگان آماده شده و صفر تا صد وردپرس را به شما یاد می دهد.

چگونه یک قالب وردپرس انتخاب کنیم؟

برای این که بتوانید یک قالب خوب انتخاب کنید باید مواردی را مد نظر داشته باشید، که در ادامه باهم این موارد را بررسی خواهیم کرد:

  • تعیین نیازها: قبل از هر چیز، لازم است که نیاز و اهداف وسایت خود را مشخص کنید:
  1. چه نوع وب سایتی را می سازید؟ (بلاگ، فروشگاه آنلاین، سایت شرکتی و غیره)
  2. آیا نیاز به ویژگی های خاصی مانند فیلترها، اسلایدرها، فرم های تماس و … دارید؟
  3. آیا نیاز به قالبی با طراحی خاص (رنگ، ترتیب بخش ها و …) دارید؟
  4. آیا نیاز به پشتیبانی از زبان ها و RTL (راست به چپ) دارید؟
  5. آیا قالب نیاز به سرعت لود بالا و بهینه سازی برای موتورهای جستجو دارد؟
  • محدوده بودجه: تعیین محدوده بودجه برای خرید قالب اهمیت دارد. ممکن است بخواهید یک قالب رایگان استفاده کنید یا حتی بخواهید از یک قالب با امکانات بیشتر استفاده کنید که در این صورت باید از یک قالب غیر رایگان استفاده کنید.
  • سازگاری کامل با افزونه های وردپرس: افزونه ها برای انجام هر کاری در وردپرس ضروری هستند. قالب انتخابی باید کاملاً با همه افزونه های وردپرسی که دارید باید سازگار باشد.
  • به روزرسانی ها: باید از قالبی استفاده کنید که مدام به روز باشد تا از نظر امنیتی سایتتان دچار مشکل نشود.

مدیریت قالب وردپرس

برای انتخاب قالب های وردپرسی باید در پیشخوان سایت خود به مسیر نمایش > پوسته ها بروید. شما به صورت پیشفرض 3 قالب وردپرسی در اینجا مشاهده می کنید که می توانید هر یک از این قالب ها را روی وبسایت خود فعال کنید و تغییر دهید. برای اینکه بتوانید قالب دلخواه خود را فعال کنید روی دکمه “فعال کنید” کلیک کنید.

زمانی که قالب سایت خود را تغییر دهید ظاهر سایت شما تغییر پیدا می کند ولی محتوای شما به همان شکل قبل خواهد بود. سه قالبی که به صورت پیش فرض در این صفحه مشاهده می کنید بسیار ساده هستند و بیشتر برای افرادی که قصد دارند یک سایت شخصی راه اندازی کنند مناسب می باشند.

https://inahvaz.com/ منبع: