علمی و پزشکی

حیوانات وحشی عامل ۷۰ درصد بیماری های نوظهور

به گزارش شفاف ، سازمان بهداشت جهانی با همکاری سایر سازمان های بین المللی گفته است كه حیوانات وحشی در بروز بیش از 70٪ از بیماری های نوظهور در انسان نقش دارند و خواستار پایان فروش حیوانات زنده در بازارهای مواد غذایی در سراسر جهان.

این سازمان ها دستورالعمل های جدیدی را برای کاهش خطر انتقال Covid-19 و سایر بیماری های انسان و حیوان در بازارهای غذایی سنتی تهیه کرده اند. این رهنمودها هشدار می دهند که “بازارهای مرطوب” مانند بازار ووهان ، که در آن کشتار و فروش حیوانات وحشی زنده انجام می شود ، می تواند با مشکلات قابل توجهی همراه باشد.

این سازمانها از همه مقامات مربوطه در كشورها خواسته اند كه تجارت حیوانات وحشی را كه برای غذا یا تولید مثل صید شده اند متوقف كنند و بخشهایی از بازارهای غذایی را كه حیوانات صید شده را به صورت اضطراری می فروشند ، تعطیل كنند ، مگر اینکه مقررات م andثر و ارزیابی ریسك اعمال شود.

هندوستان تایمز همچنین با استناد به این رهنمودها بیان داشت که ویروس کرونا ، شیوع Covid-19 ، به یک بازار عمده فروشی مواد غذایی سنتی در ووهان ، چین مرتبط بوده و بسیاری از مبتلایان به این بیماری ، غرفه داران ، کارگران بازار یا مشتری بوده اند.