عمومیکسب و کار ایرانی

برنامه جدید ایران خودرو با دو برند اروپایی

مهدی خطیبی، مدیر عامل ایران خودرو، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اسب بخار در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که در صورت احیای برجام آیا ایران خودرو با شرکای جدید همکاری خواهد کرد یا خیر بیان کرد: «در حال مذاکره با دو برند باسابقه اروپایی هستیم.»

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، آبی های جاده مخصوص در حال مذاکره با دو برند اروپایی هستند.

مهدی خطیبی، مدیر عامل ایران خودرو، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اسب بخار در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که در صورت احیای برجام آیا ایران خودرو با شرکای جدید همکاری خواهد کرد یا خیر بیان کرد: «در حال مذاکره با دو برند باسابقه اروپایی هستیم.»

وی با اشاره به این که از نام بردن این دو برند معذور هستم توضیح داد: «تنها می توانم بگویم که خط تولید این دو برند لزوماً در اروپا نیست.»

مدیرعامل ایران خودرو توضیح داد: «البته تولید محصولات فعلی ایران خودرو همچنان ادامه خواهد یافت و در صورت فراهم شدن شرایط، همکاری با این دو برند آغاز خواهد شد.»

خطیبی همچنین درباره دغدغه این روزهای مردم در خصوص افزایش کیفیت خودروها تأکید کرد: «بدون تردید، این یک دغدغه اصلی برای ایران خودرو است و طی ماه های اخیر به شدت در این زمینه فعالیت کرده ایم و به زودی نتایج آن را خواهیم دید.» فرشاد مقیمی شب گذشته (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ برنامه های ایران خودرو را برای عرضه کراس اوور و سدان جدید شرح داد.

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ مدیرعامل ایران خودرو در برنامه تلویزیونی دیشب گفت: «برنامه داریم تا K132 را در بهمن سال جاری وارد بازار کنیم. برای همین در روزهای آتی تبلیغات K132 در صدا و سیما آغاز می شود. همچنین اولین کراس اوور با نشان تجاری ایران خودرو در خرداد ماه سال جاری رونمایی معرفی می شود. اما در ابتدا K132 به بازار می آید و کراس اوور ایران خودرو (K125) در ابتدای سال ۱۴۰۰ پا به جاده ها می گذارد».

مقیمی در ادامه افزود: «ایران خودرو از آبان ۹۹ تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه خودرو را با جعبه دنده ۶ سرعته دستی به مشتریان تحویل می دهد. این جعبه دنده با دانش فنی مهندسان این شرکت طراحی شده و به تازگی تولید انبوه آن آغاز گردیده است. برنامه ما این است که از آبان سال جاری این جعبه دنده بر روی خودروهای تولیدی ایران خودرو نصب شود. خانواده دنا، سمند و رانا جز خودروهایی هستند که به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز خواهند شد».

مدیرعامل ایران خودرو درباره برنامه تولید پژو ۳۰۱ گفت: «امروز سیاست ایران خودرو بر این است که اکثر محصولات تولیدی خود را با نشان اختصاصی به بازار عرضه کند و وابستگی خود را به شرکای خارجی کمتر نماید. در حال حاضر این سیاست کلی در دست اجرا قرار گرفته و سعی داریم تا شرکایی که بدعهدی پیشه کرده اند را از جمع تولیدات خود خارج کنیم. برای همین دیگر پروژه تولید پژو ۳۰۱ در ایران خودرو منتفی شده و این شرکت هیچ برنامه ای برای تولید این سدان با نشان تجاری پژو ندارد. با توجه به پروژه های جدید ایران خودرو و طراحی محصولات جدید، سعی داریم تا جای اینگونه خودروهای با نشان خارجی را با محصولات داخلی و نشان ملی به بازار عرضه کنیم».

در اواخر سال ۹۸ شرکت ایپکو به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو، نسخه ارتقا یافته پیشرانه EF7 و TC7 را معرفی کرد. پیشرانه TC7 پلاس که نسخه ارتقا یافته موتور ۱۶۴۶ سی سی توربو ایران خودرو است، به فناوری زمان بندی هوشمند دوگانه سوپاپ ها مجهز شده و سیستم خنکاری، سامانه توربو، اینترکولر و… آن تغییر کرده است. این پیشرانه می تواند با توجه به نوع سوخت بنزین و یا گاز طبیعی (CNG)، قدرتی در بازه ۱۶۳ تا ۱۷۰ اسب بخار را تولید کند و گشتاور ۲۴۰ تا ۲۵۰ نیوتن متر را در اختیار داشته باشد. با توجه به اطلاعات فنی پیشرانه TC7 پلاس، حداکثر گشتاور در دور کمتر از ۱۷۰۰RPM در اختیار راننده قرار می گیرد و از سویی با توجه به تغییر نسبت تراکم، هماهنگی بهتری را با کیفیت سوخت ایران دارد. مصرف سوخت این پیشرانه نسبت به نمونه توربوی فعلی، نزدیک به یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال و اسب بخار دنبال کنید.

وی با اشاره به این که ۷۰ درصد کیفیت خودرو به زنجیره تأمین مرتبط می شود تصریح کرد: «در این زمینه نیز مشکلات را شناسایی کرده و به گونه ای عمل کرده ایم که با بهبود فرایند تولید، محصولات نیز با ارتقای کیفیت عرضه شوند.»

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه در خصوص روند تولید خودروهای ناقص توضیح دهد: «در حال حاضر، خودروهای ناقص به کم تر از ۴ هزار دستگاه رسیده است و قطعاً از خردادماه خودروی ناقص در ایران خودرو تولید نخواهد شد.»

خطیبی توضیح داد: «با برنامه ریزی های دقیق تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که به سرعت خودروهای ناقص را تکمیل و عرضه کنیم.»

وی ادامه داد: «همان طور که اشاره کردم از خرداد امسال تولید خودروهای ناقص برای همیشه از گروه صنعتی ایران خودرو انجام نخواهد شد. در واقع، عدم تولید خودروهای ناقص به نوبه خود باعث کاهش تمام شده و در ادامه باعث کاهش قیمت محصولات خواهد شد.»

مدیرعامل آبی پوشان جاده مخصوص همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه ادامه همکاری با شریک قدیمی ایران خودرو، پژو، در صورت احیای برجام چگونه خواهد بود، تصریح کرد: «ادامه همکاری ایران خودرو با شریک فرانسوی در صورت احیای برجام نیز به راحتی شکل نخواهد کرد.»

خطیبی اضافه کرد: «در واقع، مسئله اصلی ایران خودرو و پژو مشکلات مالی فی مابین است که باید در ابتدا آن ها برطرف شود تا بتوان درباره همکاری مجدد بحث کرد و درباره روند از سرگیری همکاری مذاکره کرد.  طرح خرید اقساطی شاهین توسط  شرکت ما به منظور سهولت در خرید ارائه می گردد و این مجموعه ی فعال در زمینه ی فروش انواع خودرو های داخلی و خارجی فعالیت دارد