اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

دختر کفشدوزکی برای چه سنی مناسب است

  • این نوشته بر اساس هنر سینمایی نوشته نشده و سعی دارد جنبه اجتماعی این انیمیشن را بررسی کند.
  • قصد از نوشتن این نقد به هیج وجه توهین هیچ گروه خاصی نیست و درصورتی که برداشت اشتباهی از سوی کسی شده باشد، بسیار پوزشمندایم.
  • نقد موجود نسخه بازنگری شده است و در تاریخ ۱۴٠۱/۵/۱٠ ویرایش شده است.
  • لطفا اگر فاقد روحیه انتقاد پذیری هستید،از خواندین این نقد پرهیز کنید.

خرید لباس مرد عنکبوتی: داستان میراکلس از این قرار است که روزی یک دختر ۱۴ ساله به اسم «مرینت دوپین چنگ» موجود افسانه‌ای به نام «تیکی» را پیدا می کند، تیکی به او قدرتی ماوراءالطبیعه با عنوان قدرت کفشدوزکی می‌دهند و مرینت به یک قهرمان بدل می‌شود و دختری کفشدوزکی یا لیدی‌باگ نام می‌گیرد و از طرفی پسری به اسم آدرین یک موجود دیگر به اسم پِلَگ پیدا می‌کند و به همان شکل آدرین هم تبدیل به گربه سیاه یا کت‌نوار می شود، این به اصطلاح قهرمان‌ها شروع به همکاری باهم می‌کنند. مردم از هویت این دو فرد خبر ندارد حتی خودشان هم از هویت دیگری با خبر نیستند،این ابرقهرمانان هر روز با افرادی مبارزه می‌کنند که توسط هاک‌ماث یا ارباب شرارت شرور شده‌اند و دختر کفدوزشکی شرارت را از بدن آن‌‌ها خارج می کند و… در جذاب بودن و سرگرم‌کننده بودن این مجموعه شکی نیست ولی می تواند گفت نکات منفی سریال از نکات مثبت آن بیشتر است که در ادامه به نکات منفی (از جنبه اجتماعی) این سریال اشاره خواهیم کرد.

لباس بچه گانه ونوم: در درجه اول خشونت در این انیمیشن را بررسی می کنیم «دختر کفشدوزکی» و «گربه‌ی سیاه» هردو در جهت دفاع از مردم و برای اینکه نیروهای شرور به مردم بی‌گناه شهر آسیبی نرسانند، با «ارباب شرارت» و دست‌نشانده‌هایش مبارزه می‌کنند. انیمیشن صحنه‌هایی از خشونت فانتزی دارد که متاسفانه می‌توان آن را در تمام انیمیشن‌های ابرقهرمانی مشاهده کرد. پرتاب اشیاء سنگین‌وزن، پریدن از ارتفاعات بسیار بلند، زدوخورد و تعقیب‌وگریز، همه از صحنه‌هایی هستند که در انیمیشن وجود دارند.و شاید قابل تحمل سنین بالا باشند ولی یقیناً برای سنین پایین چندان مناسب نیست. در حالی که این انیمیشن با رده سنی بالای هفت سال به دنیا معرفی شده‌است. (منبع وبسایت IMDB)

تخریب باورهای اجتماعی به وسیله‌ی لیدی باگ

خرید لباس بتمن پسرانه: ناهنجاری اجتماعی، ناهنجاری اجتماعی در این سریال را باید در دو بخش مورد بررسی قرار داد: یک بخش ناهنجاری‌هایی است که در طول انیمیشن ازسوی شخصیت‌های منفی داستان انجام می‌شود و شخصیت‌های اصلی قهرمانانه برای ازبین‌بردن آن می‌شتابند؛ مثل دروغ‌گویی، زورگویی و قلدری‌کردن برای اشخاص ضعیف، حسادت‌کردن، قانون‌شکنی و… . در یکی از قسمت‌ها می‌بینیم شخصیت اصلی و مثبت داستان، دختر کفشدوزکی، پنهانی تلفن همراه همکلاسی‌اش را برمی‌دارد تا پیغام اشتباهی خودش را پاک کند. این ناهنجاری، آن‌هم ازطرف شخصیت مثبت داستان، نکته‌ای قابل تأمل است. بخش دیگر طراحی داستان و شخصیت‌هاست که ممکن است با هنجارهای جامعه‌ی ایرانی سازگار نباشد؛ مانند پوشش شخصیت‌ها در انیمیشن یا نوع روابط آن‌ها با یکدیگر که براساس عرف جامعه ما مورد پذیرش نیست. یکی از نکات منفی که در این سریال به وضوح یافت می شود و جزء بزرگترین ناهنجاری های اجتماعی این سریال انیمیشنی محسوب می‌شود عادی‌سازی روابط دختران و پسران با یکدیگر، خب طبیعتاً این روابط نحوه به تصویر کشیدن آن در کشور های غربی مورد پذیرش است ولی در جامعه ایرانی نمی توان این حد از عادی‌سازی را تحمل کرد. در کل داستان این سریال را می‌تواند بیشتر برای بزرگسال‌ها مناسب دانست در صورتی که فضای رنگارگ آن و گرافیک کودکانه آن چیز دیگری می‌گویند به تعبیر دیگری می توان گفت این سریال (حداقل در جامعه ما) مخاطبش را گم کرده است.

انیمیشن میراکلس هر اندازه که در موضوعات اجتماعی ضعف دارد از جنبه فنی داستان و گرافیک دیدنی دارد.

انیمیشن میراکلس هر اندازه که در موضوعات اجتماعی ضعف دارد از جنبه فنی داستان و گرافیک دیدنی دارد که این باعث می‌شود مخاطبین این پویانمایی توجه به نکات منفی این مجموعه نداشته باشند و این مسئله باعث شکل‌گیری الگوبرداری غلط در ضمیر ناخودآگاه طرفداران این انیمیشن شود، این الگو برادری بسیار اشتباه است چنانچه شخصیت های این پویانمایی از هر جنبه دارای نقص اجتماعی هستند. علاوه بر آن، تحریک جنسی که در این پویانمایی بسیار آشکاراست شخصیت های اصلی این مجموعه با لباس های تنگ و بدنما که به هیچ وجه من الوجود با عرف جامعه ایرانی و اسلامی سازگار نیست. سبک زندگی غربی، روابط نادرست، الگوبرداری اشتباه همه و همه عناوینی هستند که کاملا به صورت غیر ارادی تمرکزشان روی ذهن مخاطب می گذارند و آن را هیپنوتیزم می‌کنند.

قهرمانان پوشالی، الگوهای غلط

در هر صورت باید این نکته را یادآوری کرد در هر زمانه جنگ به خصوصی وجود دارد زمانی با نیزه زمانی با تیر و زمانی با تانک اکنون در دوره‌ای هستیم که جنگ، جنگ نرم است ، جنگی که در آن دشمن تیر را روی باورهای و اعتقادات شما گذاشته و باید به یاد داشته باشیم که نباید به راحتی در این جنگ تسلیم دشمنان شویم، مصداق این جنگ فقط در این نیست هزاران رسانه از عکس تا فیلم توسط دشمن تولید می‌شود که کمی فقط کمی باورهای درست را ازبین ببرد بیایید کمی چشمانمان باز کنیم، حقیقت روشن است. و در آخر اینکه امیدورام کسانی که این مقاله را می‌خوانند یک لحظه تعمل و تفکر پیشه کنند چرا که «یک لحظه تفکر بهتر است از هفتاد سال عبادت»?

والدین و نوجوانان محترم جهت انتخاب فیلم و انیمیشن می‌تواند به وبسابت و یا استفاده کنند

اسباب بازی دختر کفشدوزکی

دختر کفشدوزکی از قهرمانان انیمیشن کودکان است و بسیار مورد علاقه کودکان و مخصوصا دختر بچه ها می باشد. کودکان با اسباب بازی دختر کفشدوزکی ارتباط خوبی می گیرند و طالب خرید آن هستند.

معمولا دختر ها با وسیله هایی که مربوط به لوازم آرایش باشد، حتی از سنین پایین خوششان می آیند. اسباب بازی میز آرایشی دختر کفشدوزکی موزیکال جزو اسباب بازی هایی است که می توان با خرید آن کودک خود را خوشحال کرد. این اسباب بازی شامل ست های میز آرایش با آینه می باشد که وسایلی مانند سشوار، شانه، رژ و وسایل آرایشی و لاک را در خود دارد که همه این موارد از پلاستیک غیر مصرفی ساخته شده اند.

شرکت های اسباب بازی فروشی هم از شخصیت مورد علاقه کودکان در انیمیشن ها استفاده کرده و اسباب بازی دختر کفشدوزکی را در مدل های متنوع ساخته اند. از این اسباب بازی ها می توان به میز آرایش اسباب بازی دختر کفشدوزکی اشاره داشت. دختر بچه ها بسیار آن را دوست دارند و از داشتن آن لذت می برند.

وجود آینه بی خطر در این اسباب بازی

آینه ی این محصول یک آینه براق بی خطر است که جای هیچگونه نگرانی ندارد.این ست هم دارای نور و همانطور که از اسمش پیداست موزیکال است و از خود موزیک تولید می کند. کودکان با این وسیله بسیار سرگرم می شوند زیرا این ست شامل تمامی وسایل مربوط به آرایش را دارد.

مزیت خرید اسباب بازی میز آرایش دختر کفشدوزکی

با خرید میز آرایش اسباب بازی کودک خود را خوشحال کرده و خرید این اسباب بازی علاوه بر سرگرمی قوه تخیل و خلاقیت کودک را افزایش می دهد. کودک با اعتماد به نفس خود را در جایگاه بزرگترها قرار داده و مهارت آموزی می کند. یاد می گیرد که همیشه مرتب و منظم باشد و با این اسباب بازی می تواند در کنار سرگرم شدن، کارهای شخصی اش را هم خودش انجام می دهد.

معمولا شرکت های تولید کننده اسباب بازی، از طرح های کارتونی استفاده می کنند تا برای کودکان جذاب و چشمگیر باشد به همین دلیل این ست از دختر کفشدوزکی استفاده شده است. دختر کفشدوزکی قهرمان انیمیشن دخترانه است که دختران بسیار به آن علاقه دارند و به خوبی با آن ارتباط می گیرند. طراحی این ست کاملا شبیه انیمیشن آن می باشد و در رنگ بندی، طرح هیچ فرقی ندارد. همچنین فروشگاه کی کی تویز در ایران بوده که علاوه بر لگو، بسیاری اسباب بازی های دیگر را هم به فروش می رساند، شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به قسمت محصولات مراجعه نمایید.