عمومیکسب و کار ایرانی

راهنمای ماشین لباسشویی ویرپول

اتصالات شیر ورودی ماشین لباسشویی ویرپول

در زمان بهتر است شیر ​​ورودی آب نزدیک و حداقل 1 متر از آن فاصله داشته باشد. زیرا از کشیدن اتصالات اضافی جلوگیری می کند و احتمال نشت آب کاهش می یابد. اگر طول شیلنگ آب بیش از 1 متر است، پیشنهاد می کنیم لوله کشی را عوض کرده و شیر آب را نزدیک ماشین لباسشویی قرار دهید. اگر شیر آب نزدیک ماشین لباسشویی است، موارد زیر را بررسی کنید و سپس اتصالات را نصب کنید.

  1. مطمئن شوید که شلنگ سالم است زیرا نشتی می تواند باعث برق گرفتگی شود.
  2. کانکتور را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را تعویض کنید تا در صورت فشار زیاد آب شل نشود.
  3. در صورت فشار زیاد آب از فشارشکن استفاده کنید.
  4. بررسی کنید که مسیر شلنگ آب بدون مانع باشد.
  5. برای اتصال آب خروجی از لوله زیر سینک استفاده کنید.
  6. اگر شلنگ آب را در سینک قرار می دهید، از گیره نگهدارنده استفاده کنید.

پس از بررسی و اطمینان از سالم بودن اتصالات، شلنگ آبی را که با رنگ آبی و کلمه C نشان داده شده است را به آب سرد و شلنگ قرمز را که با H نشان داده شده است به آب گرم وصل کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از آب داغ در شستن لباس ها باعث ایجاد چین و چروک بیشتر در آنها می شود. شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی ویرپول را به لوله تخلیه اصلی ساختمان وصل کنید. باید توجه داشته باشید که باید در حداکثر فاصله 50 سانتی متری از سطح زمین قرار گیرد.

تکمیل نصب ماشین لباسشویی ویرپول و اتصال به پریز پس از انتخاب محل نصب مناسب و اتصال شیلنگ های آب ورودی و خروجی، نوبت به نهایی شدن نصب و روشن کردن ماشین لباسشویی می رسد. با انجام صحیح و کامل موارد قبلی در این مرحله می توانید ماشین لباسشویی را روشن کرده و با رعایت چند نکته از آن استفاده کنید.

  1. برای اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق ابتدا از سالم بودن کابل ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  2. در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا عدم روکش کابل، از کارشناسان بخواهید آن را تعویض کنند.
  3. بهتر است از خروجی نزدیک ماشین لباسشویی استفاده کنید و از کشیدن کابل ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  4. اگر در نزدیکی پریز برق وجود ندارد، به هیچ عنوان از سه راهی استفاده نکنید.
  5. به جای سه راهی، می توانید از محافظ الکتریکی استفاده کنید.
  6. پس از شستشو بهتر است ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

توجه داشته باشید که سیم ماشین لباسشویی نباید مستقیماً با آب تماس پیدا کند. در این صورت دستگاه اتصالی خواهد کرد. می توانید ماشین لباسشویی را با برنامه آبکشی تست کنید تا بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی سالم و درست نصب شده است یا خیر.

ظرفیت ماشین لباسشویی ویرپول چقدر است؟

به غیر از ظرفیت اسمی، هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت شستشوی مجاز نیز می باشد. بهترین راه برای تعیین ظرفیت شستشوی مجاز این است که لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و فاصله بین لباس ها و دیگ را بین 10 تا 15 سانتی متر اندازه بگیرید. به این معنی که برای هر بار شستشو باید تا 3.4 ظرفیت پر کنید و پر کردن بیشتر ماشین لباسشویی به موتور فشار وارد می کند. اگر لباس های زیادی را در ماشین لباسشویی قرار دهید:

  1. لباس ها تمیز نمی شوند.
  2. عمر مفید ماشین لباسشویی کاهش می یابد.

دکمه ها و کارکرد آنها در ماشین لباسشویی ویرپول لیست دکمه های ماشین لباسشویی ویرپول شامل جدول زیر می باشد:

نام  دکمه  معنی فارسی نوع کارکرد
Speed سرعت تنظیم سرعت چرخش دیگ
Reset/ On Off بازنشانی برای بازگرداندن تنظیمات به پیشفرض کارخانه می باشد و یا فشردن 3 ثانیه دکمه خاموش و روشن نیز همین کار را انجام می دهد.
Temp دما تنظیم دمای آب متناسب با جنس لباس ها است.
Daily روزانه تنظیم شستشوی روزانه برای لباس هایی که خیلی کثیف نیستند.
Per wash پیش از شستشو یک مرحله پیش از شستشو برای لباس های کثیف
Spin چرخش تنظیم چرخش و میزان دور برای خشک کن یا تنظیم بدون خشک کن
child lock و Pre wash & Daily قفل کودک فعال سازی قفل کودک برای جلوگیری از تغییر تنظیمات است.

 

نام برنامه لباسشویی معنی فارسی برنامه کاربرد برنامه در شستشو
Cotton Eco  صرفه اقتصادی و انرژی کتان از این برنامه برای لباس هایی از جنس کتان، نخ پنبه و لباس هایی که رنگ ثابت دارند استفاده میشود.
Mix مخلوط برای لباس هایی که با جنس های مختلف مثل کتان و الیاف مصنوعی
Baby Care شستن لباس بچه برای شستشوی لباس های کودک از این برنامه استفاده کنید.
Rapid 45 شستشوی سریع 45 دقیقه شستشوی لباس ها در 45 دقیقه و آبکشی آنها
Dark تیره شستشوی لباس های رنگ تیره و مشکی بدون بور شدن و تغییر رنگ
Sports Wear لباس های ورزشی شستشوی لباس های ورزشی که از جنس الیاف هستند
Whites سفید مناسب شستشوی لباس و ملحفه های سفید رنگ بدون تغییر رنگ و کدر شدن آنها
Color Wear لباس رنگی شستشوی لباس های رنگی بدون ترکیب رنگ آنها

آیا ماشین لباسشویی ویرپول قفل کودک دارد؟  برنامه های ماشین لباسشویی ممکن است گاهی به طور تصادفی یا عمدی به دلیل دستکاری آسیب ببینند و سایر برنامه ها برای شستشو اجرا نشوند. برای حل این مشکل می توانید به راحتی ماشین لباسشویی را ریست کنید. برای تنظیم مجدد ماشین لباسشویی ویرپول، یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

  • دکمه را فشار دهید تا صدای بوق شنیده شود.
  • دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.
  • ماشین لباسشویی را از برق بکشید و پس از مدتی دوباره آن را وصل کنید.
مورد شستشو برنامه مناسب
پتو، رو تختی و ملحفه (یک نفره و دو نفره) برنامه Duvet که مخصوص این نوع شستشو می باشد استفاده نمایید. اما به وزن ماشین لباسشویی و مورد ذکر شده در تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید. این برنامه به طور خودکار دمای آب را روی 40 درجه و سرعت خشک کن را روی 800 دور در دقیقه تنظیم می کند.
حوله و تن پوش برنامه Wool استفاده کنید. از این برنامه می توانید برای شستن حوله، تن پوش و لباس های پشمی زمستانی نیز استفاده کنید.
کفش و کتانی برنامه های Cotton بشویید. بسته به جنس کفش و کتانی خود می توانید از برنامه ها استفاده کنید.
انواع کیف برای شستن کیف های برزنتی، کوله پشتی و کیف مدرسه می توانید از برنامه Synthetic برای شستن کیف های پارچه ای از برنامه Cotton استفاده کنید. شستن کیف های یراق دار در ماشین لباسشویی به دیگ ماشین لباسشویی آسیب می رساند.

نصف مقدار پودر و مایع شستشو را برای شستن تن پوش، حوله، پتو و مواردی از این قبیل اضافه کنید. تنظیم دمای آب را در لباسشویی ویرپول  برای تنظیم دمای آب در ماشین لباسشویی ویرپول می توانید از دکمه Temp استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه می توانید دما را از 20 تا 90 درجه تنظیم کنید. همانطور که گفته شد استفاده از دمای پایین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. البته شستن لباس ها در دمای پایین از تغییر رنگ، تغییر سایز و تغییر شکل نیز جلوگیری می کند. یک المنت در ماشین لباسشویی وجود دارد که در زمان نیاز به گرم کردن آب از آن استفاده می کند. اگر نیاز به تعمیر لباسشویی ویرپول در اصفهان داشتید به این سایت مراجعه کنید .

دکمه خشک کن در لباسشویی ویرپول دکمه خشک کن ماشین لباسشویی ویرپول با علامت باد یا نام Spin مشخص شده است. اگر لباس‌ها را با دست شسته‌اید، می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا خشک شوند و روی 600 تا 1400 دور تنظیم کنید. البته امکان تنظیم دوبار خشک کن در برنامه ها نیز وجود دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.