عمومیکسب و کار ایرانی

علت یک طرفه چرخیدن لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی یکسره کار میکند؟ یکی از مشکلات رایج که برای هر مدل و برند لباسشویی ایجاد شده، یکسره کار کردن ماشین لباسشویی است. ما در این مقاله سعی میکنیم با بررسی اصلی‌ترین علت یکسره کار کردن ماشین لباسشویی بپردازیم. اگر ماشین لباسشویی شما یکسره کار میکند،از نظر مکانیکی دستگاه را باید چک کنید. همچنین باید کدهای خطایی که روی صفحه دستگاه شما، نمایش داده می شود را برطرف کنید. در ادامه با سایت همراه باشید.

علتهای خاموش نشدن ماشین لباسشویی میتواند یکی از موارد زیر باشد:

خراب شدن تایمر، خرابی موتور، خرابی ولوم، خرابی برد، خرابی هیدروستات، نچرخیدن آبکش دستگاه، انسداد فیلتر شیر ورودی آب، مشکلات مربوط به برق، خرابی پمپ تخلیه، خراب شدن میکرو سوئیچ درب.

توجه داشته باشید که در برخی موارد شما ممکن است بتوانید به تنهایی دستگاه را تعمیر کنید، اما در موارد جدی پیشنهاد می شود لباسشویی توسط تکنسین بازدید شود. برای ارزان و با ضمانت ۶ ماهه با شماره های زیر تماس بگیرید:

۱-خرابی تایمر

خراب شدن تایمر، بیشتر در ماشین لباسشویی های قدیمی تر پیش می آید. زیرا در ماشین لباسشویی های جدید، بجای برد تایمر از برد الکترونیکی استفاده میشود. تایمر، مدت زمان انجام فرآیندها را مدیریت می کند. خراب شدن برد تایمر، باعث می شود که دستگاه در یک تایم ثابت بماند؛ و در یک مرحله متوقف می شود. همچنین دستگاه شما خاموش نخواهد شد. دراینصورت باید تایمر یا برد تایمر را مورد بررسی قرار گرفته شود.

۲-خرابی موتور

خراب شدن موتور، از دیگر علت های یکسره کار کردن ماشین لباسشویی است. موتور دستگاه دارای خازن راه انداز, زغال, سیم ها و قطعات مختلف دیگر می باشد. بنابراین یکی از این قطعات اگر خراب شود؛ و نتواند به درستی کار خود را انجام دهد. موتور در همان حالت گیر کرده و دستگاه متوقف می شود. به عبارتی دیگر، دستگاه خاموش نمی شود. در صورت خرابی موتور باید توسط تکنسین های با تجربه مورد بررسی قرار گرفته شود؛ و اگر لازم باشد موتور باید تعویض شود.

۳-خرابی ولوم

ولومی که روی پنل قرار دارد؛ که شما می توانید با استفاده از آن، تنظیمات خود را انجام دهید؛ و سپس دکمه استارت را بزنید. اگر ولوم خراب باشد بر روی تایمر، تاثیر مستقیم می‌گذارد و ارتباط آن را با تایمر، قطع خواهد کرد. در این صورت دستگاه به مرحله بعد نمی رود. در نتیجه باید، ولوم را مورد بررسی قرار داد و آن را تعمیر کرد.

۴-خرابی برد

در ماشین های لباسشویی جدید تا مراحل شستشو، توسط برد کنترل می شوند. مواردی مثل: گرم شدن آب، تمام مراحل شستشو، چرخش آب، گرم شدن آب، ورود آب و غیره همه دستور برد انجام میشود. اگه هر یک از این موارد، دچار مشکل شود برد مقصر است. بنابراین اگر فرایند شستشوی برد، خراب شود در عملکرد قسمتهای دیگر، دستگاه باعث خلل خواهد شد. همچنین باعث میشود ماشین لباسشویی، یکسره کار کند و خاموش نشود.

در این صورت باید برد، توسط یک تکنسین با تجربه، در زمینه تعمیر لباسشویی در تهران مورد بررسی قرار بگیرد. در صورت خراب شدن برد باید آن را تعویض کرد. معمولا تعمیر کردن برد، کار دشوار و پیچیده است؛ و هزینه زیادی در بر خواهد داشت. در بسیاری از اوقات، تعویض کردن آن با ارزش تر از، تعمیر برد میباشد. در صورت مشکوک بودن به خرابی برد، ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید؛ و بعد از ۵ دقیقه دستگاه را دوباره روشن کنید، اگر مشکل برطرف نشد، با تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

۵-خرابی هیدروستات

با باز و بسته کردن شیر ورودی این قطعه، سطح آب را در مخزن کنترل می کند. در صورت خراب شدن آن، شیر برقی یکسره آبگیری خواهد کرد؛ و دستگاه به مرحله بعد نخواهد رفت. در این صورت باید سیم های متصل به هیدروستات، چک شود. در صورتی که نیاز باشد، این قطعه باید تعویض شود.

۶-نچرخیدن آبکش دستگاه

همانطور که می دانید لباسها، داخل محفظه آبکش قرار می گیرد و آبکش، در داخل دیگ یا همان مخزن ماشین لباسشویی قرار دارد. عدم تعادل لباس ها یا بارگیری بیش از حد باعث میشود دستگاه در همان حالت متوقف شود؛ همچنین دچار مشکل می‌شود. توجه داشته باشید، ممکن است علت نچرخیدن آبکش؛ به خاطر پارگی تسمه لباسشویی باشد. همچنین باید تمام مواردی که؛ ممکن است روی چرخیدن آبکش تاثیر گذاشته باشد،باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

۷-انسداد فیلتر شیر ورودی آب

بعضی اوقات ممکن است، فشار آب کم باشد و علت آن، گرفتگی فیلتر شیر ورودی آب می باشد. در این صورت باید فیلتر ورودی آب، شلنگ ورودی آب، فشار آب، شیر ورودی آب و همچنین پارگی آن را باید بررسی کرد. تا در صورت نیاز، تعمیر و یا تعویض این موارد انجام شود.

۸-مشکلات مربوط به برق

مشکلات مربوط به برق، ممکن است روی دستگاه شما تاثیر بگذارد؛ و باعث بروز مشکلاتی شود. ماشین لباسشویی با مشکلات مربوط به برق؛ در یک مرحله خاص متوقف شده و در این صورت، خاموش شدن برنامه امکان نخواهد داشت. تنها راه، کشیدن ماشین لباسشویی از برق است. اما برای رفع این مشکل، باید جعبه فیوز، بررسی شود. همچنین در صورت خرابی کابل، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.

۹-خرابی میکروسوئیچ درب

یکی از موارد دیگری که باعث توقف در ماشین لباسشویی؛ و یکسره کار کردن آن میشود، میکروسوئیچ درب است. با بستن درب دستگاه، میکرو سوئیچ درب فعال شده و به برد و یا تایمر، اطلاع میدهد که؛ مرحله بعد انجام شود. بنابراین اگر این قطعه خراب باشد، برق در آن جریان پیدا نخواهد کرد. همچنین دستگاه در همان حالت، گیر کرده و متوقف خواهد شد. گاهی اوقات ممکن است؛ میکرو سوئیچ درب خراب نباشد، اما سیم های متصل به آن مشکل داشته باشند. برای همین لازم است، اتصالات سیم ها را برطرف کنید.

چرا ماشین لباسشویی دائم می چرخد؟

اگر ماشین لباسشویی تان را روشن کردید و بیشتر از همیشه دستگاه می چرخد، ممکن است مشکلی پیش رو باشد. اگر این مشکل چند بار پیش بیاید، علت یکسره شدن چرخش ماشین لباسشویی اتومات و دوقلو می تواند مشکلی جدی باشد که نیاز به تعمیرات حرفه ای داشته باشد.زمانی  که متوجه می شوید ماشین لباسشویی تان گیر کرده است و دائم در حال چرخش است، این است که آن را متوقف کنید. این کار را می توان با جدا کردن لباسشویی از برق انجام داد. گیر کردن لباسشویی در مرحله چرخش می تواند برای قطعات داخلی مضر باشد؛ بنابراین باید دستگاه متوقف شود.

پیشنهاد می کنیم ریست کردن ماشین لباسشویی را امتحان کنید؛ ما در تعمیر ماشین لباسشویی دوو در تهران ، بازنشانی کردن ماشین لباسشویی کندی، ، زیمنس، بکو، ال جی و … را آورده ایم. برای تشخیص نحوه دقیق بازنشانی یا ریست، می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید. اگر ریست کردن لباسشویی کمکی نکرد، به این معنی است که تایمر شما خراب است و زمانی که دستگاه روی یک چرخه می رود، روی آن گیر می کند. در این مواقع باید کنترل پنل باز شده و تایمر با مولتی متر تست شود. در صورت خرابی تایمر، این قطعه باید توسط تکنسین تعویض شود.

چرا ماشین لباسشویی دائما آبگیری می کند؟

اگر ماشین لباسشویی شما روی مرحله آبگیری یکسره شده و گیر کند، ممکن است نه تنها مانع از شستشوی لباس های شما شود، بلکه حتی باعث سرازیر شدن آب از دستگاه هم بشود! نیازی به استرس گرفتن نیست، اگر این مشکل رخ داد، عوامل زیر می توانند علت یکسره شدن آبگیری ماشین لباسشویی شما باشند:

  • آسیب دیدن شیر ورودی
  • خرابی سنسور سطح
  • مشکل در شلنگ فشار
  • کم بودن فشار آب
  • خرابی برد کنترل

حال که علت این مشکلات را فهمیدید، تا قبل از رسیدن تکنسین کارهای زیر را انجام دهید:

  1. وان لباسشویی را خالی کنید. ابتدا یک برنامه چرخش اجرا کنید تا وان تخلیه شود. سپس در صورت نیاز، آب روی زمین را با حوله پاک کنید.
  2. شیر ورودی آب را چک نمایید: اگر ماشین لباسشویی شما دائم در حال آبگیری است، ممکن است شیر ورودی خراب شده باشد. اگر با قطع کردن برق دستگاه همچنان شیر در حال رساندن آب به دستگاه است، احتمالا خراب شده و باید تعویض شود.
  3. تست شیر ورودی آب: اگر تجربه فنی لازم را دارید، بامیزان مقاومت شیر را اندازه گیری کنید. برای خوانش صحیح، باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. اگر میزان خوانش با سطوح نوشته شده تطابق ندارد، شیر ورودی باید تعویض شود.
  4. تست سنسور سطح آب: سنسور سطح آب سیگنال هایی ارسال می کند تا ماشین لباسشویی دیگر با آب پر نشود. اگر دستگاه با آب زیادی پر می شود، ممکن است سنسور آب خراب شده باشد. این سنسور را می توان با مولتی متر تست نمود.