عمومیکسب و کار ایرانی

زیباترین آجر قزاقی برای نما ساختمان کدام است؟

شاید در گذشته استفاده از مصالح باکیفیت و دارای ویژگی‌های ظاهری اهمیت زیادی نداشت، اما امروزه زیبایی ظاهری ساختمان‌ها و ویلاهای مدرن بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد به همین خاطر است که امروزه هنگام استفاده از نمای آجری یا سایر نماهای دیگر به کیفیت و ظاهر آن‌ها توجه می‌شود. همین امر هم باعث شده تا نماها و متریال دیگر تولید شوند تا بتوانند برای هرچه زیباتر کردن منظره ساختمان‌ها و جلوه کلی شهرها مورداستفاده قرار بگیرند.

نماهای آجری از گذشته تا امروز جزو پرطرفدارترین نماهای ساختمان بوده‌اند که با گذشت سالیان سال هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و به خاطر ویژگی‌هایی مانند زیبایی، دوام و کیفیت بالا، همچنان مورداستفاده قرار می‌گیرند. ما هم در تصمیم گرفتیم با معرفی ایده‌های زیبا و انواع نمای آجری ساختمان، شما را با نماهای آجری جدید آشنا کنیم.

انواع نمای آجری ساختمان

انواع نمای آجری ساختمان شامل نمونه‌های سنتی، کلاسیک و مدرن می‌شود که امروزه کاربرد بسیاری پیداکرده‌اند. نماهای سنتی که با آجرهای قدیمی و خشت‌های گلی ساخته‌شده‌اند، هنوز هم جذابیت ویژه‌ای دارند. ولی حالا با پیشرفت تکنولوژی و امکان ساخت نمای اجری زیبا، آجر نماهای جدیدی ساخته شده‌اند که دارای رنگ‌های مختلف و طرح‌های جدیدی هستند تا بتوانند ظاهر ساختمان‌های ما را در شهرها هرچه زیباتر کنند.

نمای آجری سنتی

  1. نمای آجری سنتی

نمای آجری سنتی یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های آجر نما است که با گذشت زمان هم طرفداران خاص خود را دارد. یکی از نمونه‌های آجر نما سنتی، است که به خاطر دارا بودن مقاومت بالا در مناطقی که دارای شرایط آب و هوایی بدی هستند هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. این آجرها که در رنگ‌های زرد، گلبهی، ابلق و قرمز تولید می‌شوند. آجر قزاقی دارای ابعاد مختلفی بوده و پلاک‌های آن‌ها قیمت‌های گوناگونی دارند. آجرهای قزاقی علاوه بر استفاده در نمای ساختمان، برای تزیین دیوارهای داخلی مانند دیوار پشت تلویزیون، دیوارهای داخلی هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. حتی از این آجرها برای کف‌پوش هم استفاده می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان گفت که آجرهای قزاقی مختص نمای ساختمان هستند. چراکه کیفیت بالا و ظاهر خاصی که دارند باعث شده تا در تمام بخش‌های ساختمان بتوان از آن‌ها استفاده کرد. آجر سنتی نما قزاقی به شکل‌های مختلف مانند دور ستونی، ساده، مناسب کف و نیمه در بازار موجود هستند. شکل ظاهری متنوع این نوع از آجر نما، نشان از این دارد که در تمام قسمت‌های ساختمان قابل‌استفاده هستند.

پینترست نام وب‌سایت شبکه اجتماعی شناخته شده برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که به کاربران اجازه می‌دهد بر اساس علاقهٔ خود به اصطلاح «پین» کنند و سایر اعضا این تصاویر را لایک زده یا در صورت لزوم «ریپین» کنن

  1. نمای آجری مدرن

نمای آجری مدرن هم یکی دیگر از نمونه‌های آجر نما است که بسیار ساده است و ویژگی‌های قابل‌توجهی دارد. این آجر نماها هنگام استفاده نظم خاصی در دکوراسیون ایجاد می‌کنند و دیگر خطوط منحنی ندارند. به همین خاطر با استفاده از خطوط عمودی و افقی آن‌ها امکان چیدنشان با تکنیک‌های خاص وجود دارد.

بنابراین اگر به اصول مهندسی پایبند هستید و ترجیح می‌دهید چینش آجرها دارای خطوط منظمی باشد، می‌توانید از آجرهای مدرن استفاده کنید. یکی از نمونه‌های معروف نمای آجری مدرن، آجر هلندی است که می‌توان آن را با سایر نماهای دیگر مانند آجرهای دکوراتیو، کامپوزیت، چوب و حتی سنگ ترکیب کرد.

تصور کنید برای اجرای نمای آجری مدرن ویلا نیاز به یک آجر مناسب دارید، آجر هلندی که جزو نمونه‌های مصنوعی محسوب می‌شود، می‌تواند در عین مقاومت و استحکام بالا به شما این امکان را بدهد تا از انواع رنگ‌های کرم، سفید، گلبهی، طوسی و … استفاده کنید و علاوه بر نمای ظاهری ساختمان در دیوارهای داخلی نیز از آن استفاده کنید اگر محل کار شما دارای یک دیوار خاص باشد می‌توانید با استفاده از آجرهای دکوراتیو مدرن آن را پوشش دهید.

حتی دیوارهای داخلی ساختمان که منتهی به راه‌پله می‌شوند یا پشت میز آرایش و تلویزیون قرار می‌گیرند، محل مناسبی برای استفاده از این آجرها هستند. در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها نیز از نمای آجری مدرن استفاده می‌شود که می‌تواند ترکیب بسیار جذابی با سایر المان‌های تزیینی باشد.

نمای آجری تجملاتی و کلاسیک

  1. نمای آجری تجملاتی و کلاسیک

نمای آجری ساختمان ویلایی را در نظر بگیرید که از آجرهای کلاسیک برای ساخت آن استفاده شده، به‌عنوان‌مثال نماهای رومی که بسیار پرزرق‌وبرق و تجملاتی هستند، از ترکیب آجر نما با سنگ تشکیل می‌شوند. همین هم باعث می‌شود تا نمای آجری ساختمان ویلایی بسیار چشمگیر و جذاب باشد. آجرهای کلاسیک که جزو آجرهای نسوز هستند، دارای طیف‌های رنگی متنوعی مانند قرمز، خاکستری و نخودی رنگ هستند. البته نمونه‌های قرمزرنگ آن‌ها طرفداران بیشتری دارند. این آجرها دارای پلاک‌های ال، پلاک ساده انگلیسی، پلاک مناسب کف و … هستند که هر یک قیمت‌های گوناگونی دارند.

یکی از نمونه‌های معروف آجر کلاسیک، آجر انگلیسی است که از خاک قرمز نسوز تولید می‌شود و به خاطر دارا بودن آلومینیوم، اکسید آهن و سیلیس به‌هیچ‌وجه شوره نمی‌زند. همین هم باعث می‌شود تا در نمای ساختمان‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

هزینه نگهداری از این نوع آجر نما بسیار پایین است؛ زیرا همیشه براق و تمیز هستند. در بسیاری از ساختمان‌های ویلایی برای ساخت شومینه، باربکیو یا دیوارهای ویلا از آن استفاده می‌شود. این آجرها برای کف و نمای ساختمان هم مناسب هستند و قابلیت ترکیب با نماهای دیگر مانند سنگ را هم دارند.

  1. نمای آجری خشک

نمای آجری خشک نام یک نوع آجر نمای ویژه نیست. درواقع این نوع از نما برگرفته از روش نصب انواع آجر نما می‌باشد؛ یعنی بعضی از آجر نماهایی که تا حالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانند با استفاده از روش خشک اجرا شوند. اجرای این نوع از نماها بسیار سریع و ساده است. چراکه نیاز به تهیه ملات و چیدن آجرها روی ملات ندارد.

در این روش گیره‌ها، اتصالات و یراق آلات مخصوصی استفاده می‌شود که نقش اصلی را ایفا می کنند. در این نوع از نماکاری از آجرهای سبک استفاده می‌شود که توسط پیچ و مهره، فریم‌های نگهدارنده و … نصب می‌شوند. این نوع از نماهای آجری در برابر زلزله مقاومت خوبی دارند و اجرای آن‌ها نیاز به نیروهای متخصص ندارد. فرقی نمی‌کند برای نمای اجری ساختمان یک طبقه قصد استفاده از آجرهای خشک را داشته باشید یا برای اجرای نمای ساختمان‌های تجاری و اداری از آن استفاده کنید، این روش دارای مزایای زیادی مانند عدم ضایعات ساختمانی، اجرای ساده و عدم نیاز به نیروی ماهر است. البته به خاطر پتانسیل بالای نمای خشک می‌توان آن را با سایر نماها ترکیب کرد و از ایده‌های جذاب و جدید برای طراحی نمای ساختمان با این نوع آجرها استفاده نمود.

نمای آجری ساختمان ویلایی

  1. نمای آجری ساختمان ویلایی

نمای آجری ساختمان ویلایی یکی دیگر از نمونه‌های آجرنما است که برای ساختمان‌های ویلایی بسیار پرطرفدار است. این آجر نماها در مناطق پربارش و مرطوب بیشتر استفاده می‌شوند. یکی از معروف‌ترین آجرنماهای ویلایی، آجر شاموتی است. این آجر نسوز کاملاً ضد شوره است و استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و شوره دارد.

انواع آجر شاموتی با قیمت‌های گوناگون برای اجرای پروژه‌های مدرن، کلاسیک و ویلایی قابل‌استفاده هستند. برخی از این پلاک‌ها کامل و برخی دیگر به‌صورت نیمه هستند. پلاک‌های شاموتی مناسب کف و نما با رنگ‌های متنوع، دست شما را برای اجرای نماهای ویلایی باز می‌گذارند. رنگ‌های پرتقالی، زرد و خردلی جزو نمونه‌های پرطرفدار هستند که به‌صورت نسوز تولید می‌شوند. این آجرها از جنس بنتونیت، خاک رس نسوز، خاک رس معمولی و کائولن تولید می‌شوند. آجر شاموتی مخصوص نماهای ساختمان با انواع آجرها یا نماهای دیگر هم ترکیب می‌شود.

مزایای استفاده از نمای آجری

مزایای استفاده از نمای آجری

شاید تصور کنید در زندگی مدرن امروزی المان‌های سنتی جایی ندارند، اما هنوز هم افرادی هستند که بخواهند خاطرات گذشته خود را با استفاده از نماهای سنتی ساختمان به یاد بیاورند. اگرچه صنعت تولید آجر نما پیشرفت زیادی داشته و توانسته با استفاده از تجهیزات مدرن و متریال باکیفیت انواع آجر نماهای جدید و باکیفیتی را تولید کند که دوام و ماندگاری بالایی دارند، اما درعین‌حال ویژگی‌های ظاهری آجرهای سنتی را داشته باشند.

آجر نماهای سنتی به خاطر دارا بودن قیمت مناسب و راحتی دسترسی به آن‌ها بسیار موردتوجه معماران و فعالان حوزه ساخت‌وساز قرار می‌گیرند. البته بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند به خاطر اجرای آسان و مقاومت بالایی که آجر نما در برابر تغییرات دمایی دارد، هنگام ساختمان‌سازی از این نوع نما استفاده کنند.

کلام پایانی

  • نمای آجری ساختمان دارای انواع مختلف سنتی، مدرن، کلاسیک یا نمونه‌های ویلایی هستند. البته آجرنمای خشک هم یک نمونه نمای آجری جدید است که به خاطر داشتن روش اجرای متفاوت موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مجموعه آجر وندا برای اینکه مشتریان بتوانند تصور درستی از ایده‌های نماکاری مطالبی پیرامون ویژگی های مثبت آجر قزاقی

یکی از انواع مصالح ساختمانی که با توجه به کیفیت بسیار بالا و همچنین زیبایی چشم نواز تبدیل به پرفروش ترین مصالح برای نما ساختمان شده، است. برای شناخت بیشتر آجر نسوز و همچنین کسب اطلاعات از برترین مرکز فروش آجر نما قزاقی تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع آجر نسوز مناسب نما ساختمان

در گذشته تنها آجری که تولید و در ساخت بنا ها استفاده می شد، آجر نسوز بود. این آجر بدون طراحی خاص و رنگ بندی متنوع در استحکام سازه و همچنین دیوار چینی کاربرد داشته است.

امروز و با پیشرفت صنعت ساختمان سازی، بسیاری از تولیدکنندگان آجر نسوز اقدام به تولید آجر های متنوع و زیبا نموده اند.

آجر ها با استفاده از خاک نسوز یا چینی تولید می شوند. برای تولید آجر نسوز ابتدا خاک چینی را با مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی خاص ترکیب می کنند و پس از قالب زدن در کوره ها بزرگ و مخصوصی پخته و خشک می شوند.

جنس کوره و همچنین نوع سوخت استفاده شده در کوره تاثیر بالایی بر کیفیت و حتی رنگ آجر ها دارد.

شناخت انواع آجر باعث می شود تا تصمیم گیری برای خرید و استفاده از آجر ها بسیار آسان تر شود.

انواع آجر نما عبارتند از:

هر کدام از مدل های انواع آجر نما، کیفیت و ساختاری متفاوت دارند و برای فضاهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین آجر تولید شده آجر نما قزاقی است. این آجر علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد و خاص، قیمت بالاتری نیز نسبت به دیگر تولیدات دارد.

آجر قزاقی چیست؟

در ساخت آجر نما قزاقی از خاک رس همراه با مواد معدنی خاص استفاده می شود.

ساخت آجر قزاقی با روش کاملا سنتی صورت میگیرد و در این روش و با ترکیب درصد متفاوت مواد معدنی و فلزات و همچنین حرارت های متفاوت، آجر قزاقی در رنگ های زرد، صورتی، قرمز و قهوه ای تولید و روانه بازار می شود.

آجر قزاقی در سایز ها متنوع برای کاربرد های گوناگون تولید می شود که معمول ترین سایز آجر نما قزاقی عبارتست از:

  • 20*2.5*10
  • 20*2.5*5.5
  • 20*5.5*3.5
  • 20*20*4.5

علاوه بر این سایز ها، آجر قزاقی در مدل های نیمه، ال لب گرد، ال لب تیز و پلاک نیز تولید می شود که این تنوع، اجرا و طراحی را بسیار آسان و زیبا تر می کند.

انتخاب آجر نسوز در نمای ساختمان ها علاوه بر اینکه با محیط زیست هماهنگ است می تواند معماری سنتی و اصیل ایرانی را نیز یادآوری نماید. نباید از یاد برد که ترکیب آجر قزاقی با دیگر اجزا مانند چوب و سنگ می توان ظاهری مدرن و در عین خال خیره کننده را ایجاد نماید.

ویژگی های آجر نما مرغوب 

در استفاده از آجر قزاقی برای نمای داخلی یا بیرونی ساختمان، شناخت ویژگی های آن می تواند کمک بزرگی به ما باشد تا زیبا ترین بنا را با بالاترین استحکام داشته باشیم.

از ویژگی های آجر نما قزاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آجر نسوز عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما است و این مهم باعث می شود تا اتلاف انرژی در ساختمان به حداقل برسد.
  • آجر نسوز عایق بسیار خوبی برای صداست و استفاده از این آجر در نمای ساختمان باعث می شود تا صدای محیط بیرون به داخل خانه نیاید و آرامش خوبی را در خانه ایجاد می کند.
  • نگهداری از آجر نسوز بسیار ساده و بوده و نیازی به تمیز کردن یا رنگ زدن های دوره ای ندارد.
  • وزن سبک و استحکام بالای آجر نما از دیگر ویژگی های این مصالح می باشد.
  • آجر نما در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی دارد و به آسانی آسیب نمی بیند.
  • سهولت نصب و اجرای آجر نسوز از دیگر عوامل استقبال از آن در ساخت و ساز های جدید است.
  • آجر نسوز مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و فشار دارد.
  • مقاومت بسیار بالای آجر های قزاقی در برابر تغییرات آب و هوایی و تحمل دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین باعث شده تا از این مصالح در تمام نواحی کشور استفاده شود.
  • آجر نسوز در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی مقاومت بالایی دارد.
  • قیمت مناسب آجر قزاقی در برابر دیگر مصالح باعث استقبال بالا از این مصالح کاربردی شده است.

باید ها و نباید در انتخاب آجر قزاقی

در هنگام خرید آجر قزاقی دقت به برخی نکات باعث می شود تا محصولی مرغوب و درجه یک را خریداری کنید و در نتیجه ساختمانی زیبا و مستحکم بسازید.

در هنگام خرید آجر نما دقت داشته باشید که همه آجر ها هم اندازه، بدون شکستگی، با زوایای قائم و بدون خراش یا سوراخ باشند.

استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید آجر نما باعث می شود تا محصول نهایی کیفیتی بسیار بالا داشته باشد و این مهم زمانی میسر می شود که از مرکزی معتبر خرید خود را انجام دهد.

آجر قزاقی در مدل های متنوع و برای کاربرد های متفاوتی تولید و عرضه می شود که عبارتند از:

  • آجر قزاقی به عنوان پوشش دور ستون

دقت داشته باشید که آجر نسوز مرغوب باید در برابر جذب آب بسیار مقاوم باشد زیرا در صورت جذب رطوبت، می شکند یا شوره میزند. آجر نما مرغوب باید کمتر از 10 درصد جذب آب داشته باشد.

از آجر قزاقی در نمای ساختمان ها بسیار استفاده می شود و به همین دلیل ثبات رنگ آجر اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا آجر نامرغوب در مقابل نور خورشید تغییر رنگ خواهد داد.

لازم به ذکر است که استفاده از آجر قزاقی در نمای داخلی یا بیرونی ساختمان می تواند تاثیر بالایی در ارزش مادی بنا بگذارد، به گونه ای که ساختمان هایی که در طراحی و زیبایی ظاهری آن ها از آجر نما استفاده شده است، قیمت بالاتری نسبت به دیگر بنا ها خواهند داشت.

بهتر است بدانید که انتخاب بندکشی زیبا و مناسب می تواند نمای ساختمان را بسیار زیباتر جلوه دهد.

از آجر قزاقی علاوه بر نمای بیرونی ساختمان، می توانید در ساخت دیوار کانونی در خانه ها نیز استفاده نمایید. استحکام بالا و همچنین زیبایی چشم نواز باعث می شود تا آجر قزاقی گزینه بسیار خوبی برای دیوار پشت تلویزیون یا بین کابینت ها باشد.

بهترین مرکز فروش آجر مرغوب 

در خرید مصالح، انتخاب مرکزی معتبر برای خرید محصولی با کیفیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

با خرید از تولید کنندگان برتر شما خیالی آسوده از بابت کیفیت مواد اولیه و همچنین ساخت خواهید داشت.

یکی از شرکت های مطرح و بزرگ در زمینه فروش آجر قزاقی، شرکت امیران نما می باشد. شما با این شرکت بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت در کوتاه ترین زمان تحویل میگیرید.  قیمت آجر قزاقی سنتی در سایت ما مشخص شد

حال که بحث از قیمت آجر نما شد بهتر است عوامل موثر بر را بشناسید.

  • کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آجر قزاقی
  • ترکیب درصد مواد معدنی و فلزات
  • جنس کوره و نوع سوخت مورد استفاده در کوره

 

قزاقی، یکی از بهترین انواع آجر سنتی

آجر یکی از مصالح قدیمی که از دیرباز تا کنون موردتوجه است؛ آجر از استحکام بیشتری نسبت به مصالح دیگر برخوردار بوده و دارای دوام بسیار طولانی است. به‌نحوی‌که تا صدها سال نیز دوام خواهد آورد. بدون اینکه دچار ذره‌ای از تغییرات منفی گردد. اما یکی از انواع آجرهای سنتی که امروزه موردتوجه بسیار قرار گرفته، است. این محصول دارای طرح قدیمی بوده و به‌عنوان آجر نما سنتی شناخته شده است. ظاهر این آجر به‌قدری زیباست که نمی‌توانید نسبت به آن بی‌تفاوت باشید. در این مورد مقاله دیگری با نام است که خواندن آن هم خالی از لطف نیست.

آجر قزاقی زیباترین آجر ایرانی

همچنین در خصوص تولید این محصول باید بگوییم فرایند پخت و آماده‌سازی آجر قزاقی، داخل کوره و تحت حرارت زیاد صورت می‌گیرد. به همین دلیل بیشترین استحکام را از این آجر شاهد خواهیم بود. همچنین این آجر با ظاهر زیبا و سنتی خود، یک نمای خاص و جذاب را شکل داده و نتیجه‌ای کاملاً متفاوت را به دنبال دارد.

آجر قزاقی بادوام، زیبا و ماندگار

با ویژگی‌های مثبت آجر قزاقی، بیشتر آشنا شوید

آجر قزاقی در آجرکاری‌های سنتی و البته مدرن، موردتوجه و استفاده قرار گرفته است. این آجر، نمای بی‌نظیری از ساختمان را رقم زده و نگاه‌های بسیاری را به خود خیره نموده است. در ادامه به ویژگی‌های مثبت و قابل‌توجه این آجر اشاره خواهیم کرد:

  • این آجر از مدل‌های متنوع مثل آجر گرد قزاقی و آجر طرح‌دار برخوردار است.
  • با رنگ‌های زیبایی مثل آجر حنایی، آجر آتشی، آجر قرمز اخرایی، زرد، گلبهی، ابلق و پوست پیازی همراه است. هرکدام از این رنگ‌ها، تغییرات دل‌انگیزی را در فضای داخلی به دنبال خواهند داشت.
  • این آجر دچار واکنش‌های منفی مثل هوازدگی نخواهد شد.
  • بر خلاف سایر آجرهای سنتی، اثری از شوره در آن پیدا نشده و لذا ازاین‌حیث دارای مزیت است.
  • به‌عنوان یک عایق قوی در برابر سرما و گرما عمل می‌کند. به همین دلیل منجر به جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی خواهد شد.
  • دارای ثبات رنگ بالایی است. یعنی حتی باگذشت مدت‌زمان زیاد هم این آجر، کم‌رنگ نشده و ظاهر زیبایش را از دست نخواهد داد.
  • در ضمن این آجر، هم نماهای جدید ساختمانی را با زیبایی هر چه بیشتر شکل خواهد داد. هم‌جهت انجام امور دیگر مثل مرمت و بازسازی، به‌ویژه مرمت ابنیه مذهبی و تاریخی نیز استفاده می‌گردد.

ویژگی های آجر قزاقی

فروشگاه آجر وندا، برترین فروشگاه فروش آجر

اگر به دنبال بهترین مرکز فروش آجر هستید، اگر محصولاتی با نهایت کیفیت و زیبایی را انتظار دارید؛ به فروشگاه آجر وندا مراجعه نمایید. این فروشگاه، تنوع بالایی از آجر را در اختیار داشته و آجر قزاقی درجه یک، متنوع و قیمت مناسب را آماده ارائه به شما هموطنان گرامی نموده است.

ساختمان مسکونی یا ویلا داشته باشند، مقالاتی را آماده کرده تا اطلاعات کافی در اختیار آن‌ها قرار بدهد و بتوانند قبل از خرید آجر نما، اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورند.

مطالب برتر: آپارات