اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

عکس نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سرامیک

نمای مدرن ساختمان

نمای مدرن در نظام بصری و فضای شهری از قوانین و قوائد خود استفاده می کند. استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار و همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید بر جذابیت و پویاییمی افزاید.

نمای کلاسیک ساختمان

خرید سنگ تیشه ای: نمای کلاسیک یا نمای رومی یکی از دوست داشتنی ترین نمای ساختمان در ایران محسوب می شود. تقارن یکی از مهمترین اصول طراحی به حساب می آید.نمای کلاسیک از اصالت زیادی برخوردار است.

نمای نئوکلاسیک ساختمان

قیمت سنگ تیشه ای: نمای نئوکلاسیک از معماری روم باستان و یونان و از سبک معماری رنسانس و همچنین باروک ایده می گیرد. به نوعی سبک مدرنی است که همانند پوسته و لایه ایی بر معماری و نمای کلاسیک کشیده شده .

نمای ساختمان دانشی به روز و همیشه در حال متحول شدن است. در این حوزه‌ی چالش برانگیز و جذاب با ابهامات و سوالات بسیار زیادی در خصوص نما روبرو می‌شویم که جواب آن بسیار سخت و دشوار است. ولی در بین همه این سوالات جواب دادن  به این سوالها از همه دشوارتر است؛ “کدام سبک و مصالح برای من مناسب تر است ؟”در این مقاله قصد داریم با بررسی انواع نما ها در ایران، سبکهای مختلف ،مصالح رایج و همچنین نمونه قبل و بعد پروژه های انجام شده بپردازیم .همچنین ما اقدامی فراهم نموده ایم تا بتوانید با تماس با مشاورین از خدمات مشاوره رایگان استفاده نمایید.

 سرامیک ملات دار و خشک نمای ساختمان

برای زیبا شدن نمای بیرونی ساختمان، می توان از سرامیک استفاده کرد که علاوه بر زیبایی که به نما می بخشد، محاسن دیگری هم دارد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت. تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با طرح ها و مدل های مدرن و زیبای سرامیک نمای ساختمان آشنا شوید.

 جدیدترین و به روز ترین طرح های سرامیک نمای ساختمان

در مطالب قبل به ، و که هر کدام طرح های مدرن و کاربردی داشتند، پرداختیم. در این مطلب به نمای ساختمان سرامیک که دارای زیبایی و ویژگی های خاصی است، می پردازیم. البته برای بهره بردن از مزایای نمای سرامیک، به چگونگی نصب و پیاده سازی آن در نما هم بستگی دارد. به طور کلی به خاطر قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها و همچنین زیبایی و جذابیت خاصی که به نمای بیرونی ساختمان ها می بخشند، بسیار پرطرفدار هستند. گفتنی است سرامیکی که در دکوراسیون داخلی منازل مثل و پذیرایی و… استفاده می شود با سرامیکی که برای نمای ساختمان به کار می رود، متفاوت است.

برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده شود. زیرا سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

روش های نصب سرامیک در نما

برای نصب سرامیک نمای ساختمان البته بسته به نوع سرامیک، از دو روش ملات دار (روش قدیمی است) و خشک  استفاده می شود.

سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز به نما اسکوب گردد. در این روش که وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود.

در روش خشک برای نصب سرامیک نمای ساختمان, ملات وجود ندارد  و از پیچ و قلاب برای نصب سرامیک استفاده می شود. ابتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود و بعد سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. در این روش سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند تا در صورت انقباض و انبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود. در پشت سرامیک ها نیز توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا از در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدنشان جلوگیری شود.

در اجرا و پیاده سازی نمای ساختمان سرامیک, روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است و مزایای بیشتری هم دارد.  زیرا وقت گیر نیست، نصب سرامیک راحت و آسان انجام می شود بدون اینکه نخاله ای از آن باقی بماند. در ادامه انواع طرح های به روز و شیک سرامیک نمای ساختمان را مشاهده می کنید.