عمومی

فروشگاه خرید لوازم آرایشی مو

فروشگاهی برای خرید لوازم آرایش مو

موها تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و آراستگی و همچنین روابط اجتماعی ما دارند. موهایی زیبا و حالت پذیر علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب و شیک باعث می شوند جوان تر و شاداب تر به نظر برسید. به همین دلیل بیشتر مردم برای رسیدگی به موها و آرایش مو در منزل از انواع حالت دهنده ها، رنگ مو و پودر دکلره استفاده میکنند. در این مقاله قصد داریم هر آن چه که برای آرایش مو در منزل نیاز است را به شما معرفی کنیم.

تاثیر مو در در جذابیت و آراستگی
موی زیبا شما را جوان تر نشان میدهد.

حالت دهنده ی مو:

انواع حالت دهنده های مو
حالت دهنده ها انواع مختلفی دارند اما باعث تثبیت مو می شوند.

یکی از روش های زیبا جلوه دادن مو، حالت دادن آنهاست. به همین دلیل عده ی زیادی از مردم از انواع حالت دهنده های مو استفاده میکنند. اگر بخواهیم تاریخچه ی استفاده از حالت دهنده ی مو را بررسی کنیم، قدمت آن به دوران باستان برمیگردد.

نخستین حالت دهنده های مو روغن ها بودند‌‌. گیاه کتیرا نیز یکی از نخستین حالت دهنده های مو میباشد. کتیرا حالت ژلاتینی دارد و باعث ترمیم مو نیز می شود. اما این روزها حالت دهنده ها انواع گوناگونی دارند. رایج ترین حالت دهنده های مو بصورت ژل، اسپری و واکس مو وجود دارند.

ژل مو:

یکی از ساده ترین مواد برای آرایش مو در منزل ژل موها هستند. ژل موها ساختمانی پلیمری با وزن مولکولی بالا دارند که تارهای مو را به هم متصل میکنند. علاوه بر اتصال تار موها موجب حجیم تر دیده شدن موها نیز می شود. پس از اینکه ژل را روی مو میمالید، حلال آن تبخیر می شود و لایه ی نازکی از ژل روی سطح مو باقی میماند‌. ژل ها باعث حالت گرفتن و غیر انعطاف پذیری موها می شوند. عوارض استفاده از ژل مو:  استفاده ی مداوم و طولانی مدت ژل مو ممکن است باعث صدمه دیدن مو شود. ژل مو ممکن است موجب و ریزش، شکنندگی، شوره و یا موخوره شود. برخی افراد ممکن است به مواد موجود در ژل مو حساسیت داشته باشند. به همین دلیل بهتر است ژل مو را فقط به ساقه ی موها بمالید.

موس مو:

موس مو یک حالت دهنده ی مو است که معمولا از آن برای آرایش مو در منزل استفاده می شود. ساختمان شیمیایی و ترکیبات موس کمی مشابه ژل مو است، اما قوام زیادی ندارد و بیشتر حالت کفی دارد.  از مزایای موس مو این است که باعث حالت پذیری مو می شود و جلوه ای طبیعی ایجاد میکند. اما دوام و ماندگاری موس مو نسبت به ژل کمتر است. موس مو انواع مختلفی دارد و باید بسته به جنس موی خود نوع مناسب آن را تهیه کنید.

اسپری حالت دهنده مو
این اسپری ها نقش ثابت کننده دارند.

اسپری حالت دهنده ی مو:

این اسپری ها نقش ثابت کننده دارند و استفاده از آنها آسان است و می توانید برای آرایش مو در منزل نیز از آن استفاده کنید. پس از اسپری کردن مقداری از این حالت دهنده ی مو، الکل آن تبخیر می شود و لایه ی نازکی از حالت دهنده روی مو باقی می ماند و موها حالت می گیرند و ثابت میمانند.

واکس مو:

یکی دیگر از انواع حالت دهنده های مو واکس مو است. واکس نو بافتی موم مانند دارد از این رو گاهی به آن موم مو نیز گفته میشود. استفاده از واکس مو موجب براقیت موها می شود. همچنین استفاده از واکس مو به هیچ عنوان باعث ایجاد موخوره نمی شود.

 رنگ مو:

رنگ مو یکی از مواد پرمصرف برای زیباتر نشان دادن موهاست. قدمت استفاده از رنگ مو به هزاران سال قبل برمیگردد. در آن زمان از پوست گردو، حنا و سرکه برای رنگ کردن مو استفاده میشد‌.
نخستین رنگ موی تجاری در سال ۱۹۰۹ در فرانسه ساخته شد. این روزها رنگ کردن مو بسیار پرطرفدار است  و حتی آقایان نیز گاهی اقدام به رنگ کردن موهای خود میکنند. رنگ مو فراورده ی تعدادی واکنش شیمیایی  است و غالبا در ساختار خود  آمونیاک و آب اکسیژنه دارد. رنگ موها  انواع مختلفی دارند و شامل طیف رنگی گسترده ای هستند. بنابراین اهمیت انتخاب یک رنگ موی مناسب با رنگ پوست و چهره شما اهمیت زیادی  دارد. در حالت کلی رنگ موها ده پایه دارند: پرکلاغی، قهوه ای سوخته، قهوه ای متوسط، قهوه ای روشن، قهوه ای خیلی روشن، بلوند تیره، بلوند متوسط، بلوند روشن، بلوند خیلی روشن و پلاتینه.

هنگام خرید رنگ مو باید با یکسری  اصطلاحات آشنا باشید تا بتوانید یک رنگ موی مناسبی بخرید.

RFE: قرمز مسی

S: ماسه ای

PL: روشن با تن آفتابی

PS: روشن با تن ماسه ای

PG: روشن با تن طلایی

PB: روشن با تن بژ

تن رنگ مو:

رنگ هایی که در کاتالوگ مشاهده میکنید روی موهای دکلره شده اعمال شده اند. اگر میخواهید رنگ موی شما دقیقا مثل کاتالوگ ‌باشد ابتدا باید طی چند مرحله با دکلره پایه ی موهایتان را بالاتر ببرید. همچنین هنگام رنگ کردن مو از یک اکسیدان مناسب استفاده کنید و دقت کنید مقدار آن نیز مناسب باشد. همچنین در کنار شماره ی رنگ مو یک سری حروف لاتین نوشته شده است که هر کدام معنی خاصی دارند.

N: طبیعی

Ash: خاکستری

C: دودی

G: طلایی

M: زیتونی

V: بنفش

R: قرمز

پودر دکلره:

 

نکات استفاده از پودر دکلره
پودر دکلره باعث خارج شدن رنگدانه های مو می شود.

اگر می خواهید موهایتان را به پایه ی خاصی برسانید و سپس از رنگ مو استفاده کنید باید از پودر دکلره استفاده کنید. پودر دکلره ماده ایست شیمیایی که پس از ترکیب شدن با اکسیدان قابلیت این را دارد که رنگدانه های طبیعی مو را بیرون کند. پودرهای دکلره ی موجود در بازار در دو رنگ آبی و سفید وجود دارند. اگر موهای ضخیم تری دارید باید از پودر دکلره  ی آبی استفاده کنید. پودر دکلره ی سفید برای موهای ضعیف بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.  دکلره حتما باید با اکسیدان استفاده شود.  توجه کنید پودر دکلره را با آب ترکیب نکنید زیرا خاصیت خود را از دست میدهد. هنگام خرید پودر دکلره دقت کنید فاقد گاز باشد و بعد از مخلوط شدن با اکسیدان کف نکند.

نکات مراقبت از مو:

درست است که زیبایی مو اهمیت بسیار دارد اما ضمن آرایش مو در منزل باید به سلامت آن نیز توجه زیادی داشت. برای مراقبت از موها باید رژیم غذایی سالمی داشت و از مکمل های غذایی که بر روی موها تاثیر مثبتی دارند استفاده کرد. همچنین بهتر است بیشتر از دوبار در هفته موها را نشویید. زمانی که موهایتان خیس است هرگز آنها را شانه نزنید و با حوله موها را ماساژ ندهید. می توانید برای نرم تر شدن موها از انواع ماسک موهای داخل حمام و تونیک های موی حاوی کافئین استفاده کنید. برای حفظ سلامت موها از پودرهای دکلره و اکسیدان بیش از حد استفاده نکنید.

فروشگاهی برای خرید لوازم آرایش مو:

اگر شما هم علاقه ی زیادی به آرایش مو در منزل دارید و قصد خرید انواع حالت دهنده ی مو، رنگ مو یا پودر دکلره را دارید ما به شما فروشگاه شیک فام را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین انواع رنگ مو و حالت دهنده های مو را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه شیک فام تهیه کنید و از آرایش کردن موهایتان نهایت لذت را ببرید.

shikfam.com/Search-products/category-Hairdressing-supplies