عمومیکسب و کار ایرانی

قهوه گانودرما برای واریس

واریس(به انگلیسی: Varicose veins) که از ریشه واژه لاتین واریکس Varix به معنای پیچ‌خورده گرفته شده، به گشاد شدن سیاهرگ‌ها یا تورّم ورید گفته می‌شود.واریس، شایعترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰–۱۰٪ جمعیت را مبتلا می‌کند. سیاهرگ‌های واریسی به صورت رگ‌های دراز، گشادشده و پرپیچ و خم و غالباً در سطوح درونی اندام تحتانی دیده می‌شوند. بیشترین میزان شیوع واریس در زنان بین سن ۴۹–۴۰ سالگی برآورد شده‌است. رگ‌های واریسی بزرگ، کاملاً برجسته و گاهی قابل لمس و متسع و طویل می‌باشند و گاهی قطر بالاتر از ۴ میلی‌متر پیدا می‌کنند.

شکل‌گیری سیاهرگ‌های واریسی تا حدی علت به شیوه کار سیاهرگ‌ها برمی‌گردد که مانند نردبان عمل می‌کنند. سیاهرگ‌ها داری دریچه‌هایی هستند که به بازگشت تدریجی خون به سمت قلب بدون نشت خون کمک می‌کنند. هنگامی‌که این دریچه‌ها ضعیف می‌شوند یا افتادگی پیدا می‌کنند، خون و مایعات در بخش‌های پایینی پا جمع می‌شوند و با فشار آوردن روی دیواره سیاهرگ‌ها باعث ایجاد سیاهرگ‌های واریسی بزرگ‌تر و کلفت‌تر می‌شوند. این فرایند با افزایش سن، فشار وزن ناشی از ایستادن یا بی‌حرکتی طولانی، عوامل ژنتیکی، بیماری‌های رگ‌های خونی، تجمع مایعات در بدن و بارداری بدتر می‌شود.

Ganoderma coffee for varicose veins

گاهی این اختلال کار سیاهرگ‌ها به ورم کردن پاها، احساس درد، خستگی عضلانی، تغییر رنگ پوست یا حتی زخم‌های پوستی می‌انجامدبه افرادی که وریدهای واریسی دارند و دچار عارضه جدی نیستند، می‌توان با اقدامات ساده‌ای کمک کرد، ازجمله ورزش مرتب، محدود کردن مصرف نمک، بالا بردن پا به‌طور منظم و پوشیدن جوراب‌های واریس که بخش پایینی پا را به شیوه‌ای تدریجی می‌فشارند و به بازگشت خون به بالا به سمت قلب کمک می‌کنند.

کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

قهوه گانودرما همچنین حاوی ویتامین ‏C‏ است و از طرفی عملکرد کبد و ‏کلیه را بهبود می بخشد.به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی ، مدتی هست که نام قارچی با عنوان گانودرما به گوش می خورد و در پی آن قهوه گانودرما که همگان از خواص آن تعریف می کنند و بعضا به یکدیگر پیشنهاد می کنند که حتما از آن استفاده کنند. اما سوالی که در این میان بوجود می آید و امروز قصد دارد به آن پاسخ دهد این است که؛ کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!.کدام بیماران می‌توانند از قهوه گانودرما و خواص آن بهره ببرند؟!

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوشیدنی با عصاره قارچ قرمز و دانه‌های قهوه بو داده است که ‏Ganoderma lucidum، عنصر اصلی آن بوده و جالب است بدانید این ماده در چین باستان به ‏عنوان”قارچ جاودانگی نامیده می‌شود و از جمله قلیایی‌ترین مواد روی زمین محسوب می ‏شود.

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی به صورت پودر فوری است و حاوی پودر قهوه و عصاره قارچی به نام «گانودرما» است. قارچ گانودرما خواص درمانی دارد و به نام‌های «قارچ جان‌افزا»، «رِیشی» یا «لینگژی» هم شناخته می‌شود.قهوه گانودرما که ترکیبی از قهوه معمولی و عصاره‌ی قارچ گانودرما است را در این نوشته خواهید خواند. این قارچ سابقه‌ای طولانی در طب سنتی چین دارد. مصرف کنندگان قهوه گانودرما ادعا می‌کنند از خواص دارویی آن نیز بهره می‌برند.از سال ۱۹۷۰ پرورش این قارچ در محیط‌های کنترل شده رواج پیدا کرد و محصولات متنوعی با استفاده از آن تولید می‌شوند.

چه ارتباطی میان نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می‌دهد زیرا می‌تواند باعث افزایش حالت اسیدی معده شود و آن را تحریک کند. در مطالعه ای که در سپتامبر ۲۰۲۰ صورت گرفت، مشخص شد شرکت کنندگانی که نوشیدن آب را جایگزین مصرف روزانه قهوه کردند، خطر رفلاکس اسید معده در آنها کاهش یافت.اگرچه آنزیم های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه که مصرف می‌کنید ترشح می‌شوند، اما غذا یا نوشیدنی که دارای طبیعت اسیدی است (مانند قهوه) می‌تواند محرک معده باشد و منجر به افزایش اسیدیته آن شود. در نتیجه، نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می‌شود و می‌تواند با رفلاکس همراه باشد.

چه زمانی از روز برای نوشیدن قهوه مناسب‌تر است؟

ترجیحاً قهوه صبحگاهی خود را کمی بعد از صرف صبحانه بخورید. اگر با معده خالی قهوه بنوشید، خودتان را در معرض خطراتی چون افزایش قند خون، سوزش سر دل و رفلاکس اسید و اضطراب قرار می‌دهیدمیزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن، حدود ساعت هفت صبح به اوج خود می‌رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می‌بخشد؛ بنابراین اگر دچار کم‌خوابی نباشید، باید صبح‌ها احساس نشاط داشته باشید. به همین دلیل اگر چند ساعت بعد از بیدار شدن صبر کنید و زمانی که میزان کورتیزول خون کاهش یافت، به سراغ نوشیدن قهوه بروید، بهتر است.

سه دلیل اصلی مشکلات معده ناشی از مصرف قهوه

به‌طور عمده سه دلیل وجود دارد که قهوه باعث می‌شود در معده احساس ناراحتی کنید. هر یک از آنها برای حل این مسئله به روش مخصوص خود نیاز دارند، بنابراین بیایید بررسی کنیم که کدام‌یک از آنها برای شما مناسب است.

بدون شک می‌دانید که کافئین سیستم گوارش شمارا تحریک می‌کند که … به فرایند دفع کمک می‌کند. کافئین یک ملین طبیعی است و سیستم گوارش شمارا وادار می‌کند خیلی سخت سریع مشغول به‌کار شود. اما افزایش آمادگی برای اجابت مزاج اغلب با کمی ناراحتی همراه است.از سایر مضرات کافئین می‌توان به تشدید تولید اسید در بدن شما اشاره کرد. مصرف بیش‌ازحد کافئین، می‌تواند منجر با تولید اسید خیلی زیادی شود که دچار شکم‌درد شوید. برای بدن خطرناک نیست اما خیلی خوشایند هم نیست.

۵ دلیلی که قهوه شما را شادتر و سالم تر نگه می دارد

این مسئله دلیل اصلی رنجش اکثر مردم از ناراحتی معده مربوط به قهوه است. میزان بالای کافئین منجر به دو مشکل می‌شود، نه‌فقط یک مشکل. خوشبختانه راهی برای مقابله با هردو وجود دارد (که دیرتر به آن اشاره خواهیم کرد).مشکلی کوچک: بدن شما نسبت به اسیدها حساس استقهوه یک نوشیدنی اسیدی است، اما خیلی اسیدی نیست. در اینجا، ما با مشاهده سطح pH سایر نوشیدنی‌های رایج آن را ثابت خواهیم کرد:

  • pH خنثی: ۷
  • آب‌معدنی مارک دسانی: ۶
  • قهوه سیاه: ۵٫۷
  • کوکاکولا: ۲٫۵
  • لیموترش: ۲٫۲

درواقع می‌توان نتیجه گرفت که اسیدهای موجود در قهوه خیلی قوی نیستند مگر اینکه حساسیت خاصی به اسید داشته باشید، مشکل از اسید قهوه نیست.ممکن است کافئین بدن شمارا به تولید بیش‌ازحد اسید تحریک کند – اما این با حساسیت به اسید کمی متفاوت است.

با معده خالی قهوه نخورید

قهوه نوشیدنی ملایمی نیست. این نوشیدنی قوی است، مملو از کافئین، اسید ، چربی، و رایحه است ( و اگر معده شما خالی باشد، تحمل آن برای معده بسیار دشوار خواهد بود و به آن فشار خواهد آورد).اگر با معده خالی قهوه می‌نوشید، مطمئناً دچار مشکل معده خواهید شد. اثرات این ملین طبیعی احساس خوشایندی نخواهد داشت. معده شما احتمالاً بیش‌ازحد اسید تولید خواهد کرد که فقط باعث اذیت شدن بیشتر شما خواهد شد.ولی این می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. حتی اگر به نظر می‌رسد که کافئین قهوه هرگز شمارا اذیت نکرده است. حتی اگر حساسیت اسید نداشته باشید. قهوه با شکم خالی فقط منجر به بدحالی می‌شود.

قهوه بدون کافئین امتحان کنید

در اینجا روشی (نه چندان خوشایند) برای بررسی اینکه آیا کافئین شمارا آزار می‌دهد وجود دارد: کافئین مصرف قهوه را به مدت دو هفته ترک کنید. میدانیم افتضاح است! سپس به مدت دو هفته قهوه بدون کافئین مصرف کنید. کمبود کافئین (مقدار ناچیزی از آن همچنان در نوشیدنی شما خواهد بود) باید احساس بهتری در شما ایجاد کند.البته، در این حالت کافئین دریافت نمی‌کنید – به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا “روش خوردن غذا” را امتحان کنید. در فروشگاه قهوه به آسانی میتوانید اقدام به خرید قهوه در مدل های مختلف با کافئین بالا یا متوسط و یا فاقد هر نوع کافئین نمایید

نوشیدن قهوه با معده خالی را متوقف کنید

موز میوه‌ای قلیایی است و می‌تواند برخی از اسیدهای قهوه را از بین ببرد. شیر هم همین‌طور است. برشتوک ‌های صبحانه حاوی شکر واقعاً تأثیر مثبت زیادی برای شما نخواهد داشت، بنابراین اگر می‌توانید آنها را با مواد مغذی‌تری مانند جو دوسر یا تخم‌مرغ جایگزین کنید، بهتر است.هدف این است که کافئین مصرفی را در میان غذاهای دیگر پخش‌کنید تا به‌سرعت همه آن را هضم نکنید.

قهوه ‌سرد دم را امتحان کنید

قهوه دم‌سرد اکسیری جادویی با ۶۶٪ اسید و کافئین کمتر است. آب سرد به‌اندازه آب گرم نمی‌تواند به خوبی فرایند استخراج را انجام دهد- بنابراین نتیجه نهایی کاملاً متفاوت است.طعم آن ملایم، شیرین و معطر است. برخی افراد طرفدار اسید و تلخی نسبی این نوع قهوه نیستند، اما کاملاً ارزش آن را دارد که امتحانش کنید.

قهوه ترک ساز کاراجا

شما می توانید در مهمانی های خود با استفاده از  قهوه ترک و فوم ساز برقی کاراجا نوشیدنی های داغ و خوشمزه گوناگونی از قبیل قهوه ترک و شیر قهوه آماده و با آن از مهمانان خود پذیرایی نمایید.

کاراجا مدل Hatir Hups به گونه ای طراحی و ساخته شده تا شما بتوانید به راحتی و سریع یک نوشیدنی گرم برای خود آماده نمایید که این یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی می باشد که صبح های علاقه به این دارند که روز خود را با یک نوشیدنی گرم آغاز کنند ولی به دلیل نداشتن زمان کافی، قادر به انجام این کار نیستند.

برای تهیه قهوه می توانید از آب و یا شیر استفاده نمایید. کافیست برای تهیه قهوه ترک به ازای یک فنجان قهوه، یک پیمانه قهوه (در صورتی که می خواهید قهوه خود را به همراه شیر تهیه نمایید، یک پیمانه قهوه و نصف فنجان شیر و نصف فنجان آب) را درون مخزن قهوه ترک ساز برقی بریزید و هم بزنید و سپس مخزن را بسته و با رعایت نکات ایمنی، دستگاه را روشن نمایید تا قهوه شما آماده شود.

قهوه ساز کاراجا Karaca

برند مشهور کاراجا از یک کسب و کار خانوادگی کوچک آغاز شد و هدف ارائه محصولاتی با کیفیت عالی و نوآورانه با در نظر گرفتن قیمت های منصفانه همواره در تلاش بوده تا بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه نماید. در طراحی محصولات کاراجا همواره سعی شده تا به جای استفاده از طرح های معمولی، از طرحی های خاص و شیک استفاده شود تا علاوه بر تولید محصولی با کیفیت، خانه شما را هم زیباتر نماید.

توضیحات در مورد کاراجا

یک قهوه عالی را با دستگاه قهوه ساز کاراجا با شیر HATIR HÜPS تجربه کنید! کاراجا ترکیه در سال ۱۹۷۳ فعالیت خود را آغاز نمود ، و در حوزه لوازم خانه و آشپزخانه سهم عمده ایی از بازار را تصاحب کرده و به روند رو به رشد خود ادامه داد تا امروزه با بیش از هزار فروشگاه در سطح ترکیه و کشورهای اروپایی به مشتریان خود خدمات ارایه می دهد.

منبع:

karaca