عمومی

قیمت مه پاش صنعتی

سیستم اسپری صنعتی بدون ایجاد قطرات یا خیس کردن محیط در فرآیند تبخیر خنک می شود و باعث ایجاد رطوبت می شود. در این سیستم همزمان پس از پاشش ذرات ریز آب با نازل های مه پاش، گرمای محیط ذرات آب را جذب کرده و باعث تبخیر مداوم آنها می شود.

بسته به ابعاد اتاق یا محیطی که می خواهیم مخلوط کنیم، تعداد و نوع نازل ها، قدرت پمپ و اندازه لوله در سیستم مه پاش صنعتی محاسبه می شود. هایپر صنعت فامکو بزرگترین انگشت صنعتی را در مدل های زیر ارائه می دهد:

مه شکن صنعتی با 80 نازل و پمپ 110 بار

نبولایزر صنعتی 160 نازل و 200 بار پمپ 15 لیتری

سمپاش صنعتی 210 نازل لان 200 بار پمپ 20 لیتری

جزئیات فنی صنعت ابر

یکی از مهمترین کاربردهای سیستم های مه شکن در صنایع بزرگ و مناطق با آب و هوای خشک و رطوبت کم است. سیستم های مه پاش یا دستگاه های تبخیر درجه صنعتی برای ایجاد رطوبت هوا در گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و یا در فضاهای باز مانند باغ ها، پارک ها، معادن، رستوران ها و غیره استفاده می شود.

مه های صنعتی چگونه کار می کنند؟

مه‌پاش صنعتی یک سیستم مه‌پاشی معمولی برای کاربردهای صنعتی و مقیاس بزرگ است. در سیستم مه‌پاشی صنعتی، شروع چرخه مه‌پاشی از مخزن آب در مسیر شروع می‌شود تا قبل از پمپ از صافی عبور کرده و آب تصفیه‌شده وارد پمپ فشار قوی سیستم مه‌پاش شود. پمپ مه پاش توسط یک تابلو برق کنترل و برنامه ریزی می شود که متصل است و در زمان های تعیین شده روشن و خاموش می شود. سپس آب از طریق شیلنگ مه پاش که اغلب از پلی آمید، پلی اتیلن و فولاد ساخته شده است، در طول لوله مه پاش وارد می شود، نازل ها در فواصل ثابت نصب می شوند، نازل ها در دو نوع موجود است، یک نازل یک طرفه متصل می شود) و دو- راه (دو نازل به وصل شده است) طبق معمول برای سیستم های مه پاش صنعتی است. نازل های مه پاش صنعتی که به آنها نازل اسپری نیز می گویند دارای دهانه بسیار کوچک 20-50 میکرون هستند و بیشتر مدل های 20 و 30 میکرونی به دلیل پودری بودن و خیس نشدن بستر استفاده می شوند. ذرات ریز آب در هوا شناور می شوند و گرما و گرمای محیط را جذب می کنند و باعث ایجاد رطوبت می شوند. گاهی برای ایجاد محیطی تازه و مرطوب از مه پاش صنعتی استفاده می شود که از نازلی با دهانه بزرگتر استفاده می کند.

قطعات سیستم مه پاش صنعتی

منبع آب

آبکش یا آبکش

پمپ فشار قوی

صفحه کنترل

شلنگ فشار پلی آمید

پایه دوشاخه برق (یک طرفه، دو طرفه)

اسپری یا مه پاش

نامه را ببند

تی شرت و زانو

در فضای صنعتی، اندازه مخزن؛ قدرت و تعداد پمپ ها و نازل ها بر اساس میزان رطوبت یا کاهش دما محاسبه می شود. اگرچه اثربخشی سیستم به تهویه مناسب بستگی دارد، وجود سایه و هوای خشک؛ زیرا اگر محیطی که دود صنعتی در نظر گرفته می شود مرطوب باشد، قالب گیری بی اثر است و گرما به سرعت تبخیر نمی شود.

مخزن آب: در سیستم پمپاژ صنعتی به دلیل حجم و مقیاس زیاد عملیات بخار، از مخازن پلی اتیلن با ظرفیت 500 تا 1500 لیتر با دو یا سه لایه عمودی استفاده می شود.

پمپ های فشار قوی: پمپ های صنعتی را پمپ های پیستونی می نامند زیرا قادر به ارسال آب با سرعت های بسیار بالا هستند. موتورهای پیستونی برای سیستم های نظافت صنعتی آب را با فشاری بین 70 تا 170 از طریق لوله ها یا شیلنگ های پلی آمیدی تحویل می دهند. در اکثر مواقع پمپ کارخانه به الکتروموتور موتوژن متصل و بر روی شاسی نصب می شود و گاهی از موتور الکتریکی از نوع اروپایی استفاده می شود.

فیلتر یا خنک‌کننده: در گلخانه‌ها یا سایر مناطق صنعتی، آب مورد استفاده برای فرآیند مه‌پاشی معمولاً حاوی نمک‌های بی کیفیت و محلول است. برای جلوگیری از رسوب در پمپ و پمپ و همچنین جلوگیری از انتشار بیماری قارچی در مخزن، قبل و بعد از ورود پیستون به پمپ از فیلتر یا سخت کننده استفاده می شود. فیلتر مناسب برای سیستم آبپاش دارای ورودی و خروجی منظم یا منحنی است. سنسور داخل فیلتر قابلیت فیلتر و جداسازی ذرات تا 20 میکرون را دارد.

تابلوی کنترل: فرآیند روشن و خاموش شدن سیستم مه پاش و میزان آب خروجی را می توان با یک کنترل پنل متصل به پمپ تنظیم و برنامه ریزی کرد. با استفاده از کنترل پنل، اپراتور نیازی به حضور دائمی برای تنظیم و حفظ فرآیند مه پاش ندارد. کلید سیستم مه در گلخانه های هوشمند به سیستم اتوماسیون هوشمند یا سیستم کنترل آب و هوای گلخانه متصل است و با توجه به حساسیت سنسورهای دما و رطوبت کار می کند.

شیلنگ فشار قوی پلی آمید: شیلنگ های سیستم رطوبت گیر صنعتی به صورت خطوط موازی در محل نصب می شوند. این می تواند فشار تا 250 بار را تحمل کند، خم شود و برش دهد. به طور کلی سیستم مه پاش صنعتی هیدرولیک دارای یک شیلنگ سیم فشار قوی است که از سیم یا سیم ساخته شده است که پایه و نازل توسط یک اتصال مخروطی به آن متصل شده و ابتدا تیغه های آن فشرده می شود.

پایه نازل: در سیستم پاشش صنعتی، پایه نازل از برنج و فولاد، محافظ ضد خوردگی و پوسیدگی ساخته می شود که اغلب در مدل های دو طرفه استفاده می شود، زیرا نازل ها یا نازل های بیشتری را می توان در یک خط نصب کرد. هنگام انتخاب پایه نازل مناسب برای یک سیستم اسپری صنعتی، زاویه مه پاش مهم است. پایه نازل برای پاشش در زوایای 90، 120 و 180 درجه موجود است. از دیگر خواص پایه نازل نشتی و ضد چکه می باشد. پایه نازل های اتصال که با پرس دستی به راحتی بر روی خط نصب می شود برای لاستیک پلی آمید مناسب است و پایه مراحل متوالی نازل های مارپیچ اغلب برای شلنگ های سیمی یا هیدرولیک مناسب است.

نازل مه: از مواد فلزی، فلزی یا سرامیکی طراحی و تولید می شود و اندازه آن 20 تا 50 میکرون است. نازل ها در سیستم های تهویه صنعتی معمولاً 20 یا 30 میکرون اندازه دارند و از فولاد و گاهی مس ساخته می شوند. وظیفه اصلی نازل مه شکن صنعتی توزیع اقتصادی تا حد امکان آب است و عملکرد هوا به فشار آب پشت آن بستگی دارد و آب را تمیز می کند و عامل اصلی جریان آب را تعیین می کند. لوله سوراخ مه پاش دارای یک سوپاپ و یک فنر است که با ورود آب زیاد، آب حرکت می کند و پیستون خروجی نازل را باز می کند و سپس با توجه به اندازه سوراخ آب پاشیده می شود. نصب و تعداد نازل ها در دستگاه مه پاش با توجه به نوع نیاز، تعداد و ظرفیت نازل ها چیده می شود و محل قرارگیری نازل ها باید به گونه ای باشد که به یکدیگر متصل شوند. امکان ذخیره سازی خشک وجود ندارد.

کورکن در انتهای خط: کورکن یکی از کامل ترین خطوط ابرهای صنعتی با قابلیت نصب نازل و در دو نوع تجهیزات یا ماشین آلات موجود می باشد.

سه راهی و زانویی: سه راهی و زانویی برای انتقال لوله های اصلی به لوله های فرعی در خطوط صنعتی استفاده می شود. اتصالات سه راهی و زانویی در دو نوع اتصالات یا مهر و موم موجود است.

مزایای مه پاش صنعتی

در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کنید

کاهش قابل توجه تهویه و دما

افزایش عملکرد و باروری محصولات کشاورزی

خشکی را کنترل می کند و رطوبت را افزایش می دهد

کاهش بوی نامطبوع و گرد و غبار

افزایش پایداری زیست محیطی

هنگام استفاده از سیستم مه پاش صنعتی، نکات زیر باید در نظر گرفته شود:

مخزن آب در سیستم آبپاش صنعتی باید از مواد درجه یک و دست اول ساخته شود. از آنجایی که در محیط های کشاورزی احتمال جلبک یا بیماری و بو زیاد است، مخزن اسپری باید ضد باکتری و مقاوم باشد.

در سیستم مه پاش صنعتی احتمال گرفتگی نازل ها در اثر مواد معلق و ذرات ریز بسیار زیاد است، به همین دلیل استفاده از فیلتر دیسکی یا فیلتر نمدی ضروری است.

در مورد سیستم های مه پاش صنعتی، قدرت و قدرت پمپ پیستونی باید با توجه به تعداد نازل ها و تعداد و طول کابل ها انتخاب شود و اتصالات، نازل ها و شیلنگ ها به صورت دوره ای بررسی و بررسی شوند.

اگر از اجزای سیستم مه پاش صنعتی برای سمپاشی یا ضدعفونی فضایی در صنعت استفاده می شود، در صورتی که خاصیت اسیدی، قلیایی یا خورندگی داشته باشد، از نازل های سرامیکی استفاده می شود که عموماً توصیه نمی شود.

اتصالات و شیلنگ های فشار نسبت به اتصالات مقاومت بالاتری دارند و در برابر فشار بالای جریان آب در سیستم های مه پاش صنعتی قوی تر هستند.

استفاده از شیر فشار شکن یا شیر تنظیم فشار پس از خروجی پمپ در سیستم مه پاش صنعتی توصیه می شود. از آنجایی که پمپ های پیستونی فشار بالایی دارند، فشار بیش از حد می تواند به شلنگ، نازل و اجزای سیستم آسیب برساند.