عمومیکسب و کار ایرانی

لایت باکس چیست؟ معرفی و انواع آن

لایت باکس در واقع یک تابلوی تبلیغاتی می باشد که اصولا در خیابان ها مشاهده کرده اید. لایت باکس ها، جز یکی از ابزار های روشنایی و ارتباط بصیری می باشد که با نورپردازی که دارد توجه بسیاری از بینندگان را جلب می کند. برای روشن نمودن گرافپک های ال ای دی لایت باکس ها می توانید، از فناوری های پانل های سفت و سخت و یا پارچه ای بهره بردارید.

با توجه به گزارشات و آمار ها، اثبات شده که لایت باکس یکی از روش های منحصر به فردی برای افزایش جلب مخاطبان شناخته شده است؛ که گرافیک های روشن آن می توانند تقریبا حدود 30 درصد پیام های تبلیغاتی را به مخطبان انتقال بدهد.

در حالت کلی، این ابزار ها به صورت جعبه های نورپردازی می باشند، که اکثرا در بازار های تبلیغاتی بسیار پرکاربرد هستند. لایت باکس ها از اشکال متنوعی نظیر: ایستایی، آویزی، دیواری و زمینی برخوردارند، که شما با توجه به سلیقه خود می توانید مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

جنس بدنه لایت باکس ها از آلوینیوم می باشد که به صورت آنالیز شده طراحی شده اند. تصاویری که روی لایت باکس ها ثبت می شوند، به صورت چاپ های یو وی هستند. این ابزار تبلیغاتی با روش خاصی تهیه می شود که در ادامه مطلب به صورت جزئی با آن آشنا خواهید شد.

روش ساختن ابزار لایت باکس

در ابتدا باید گفت ، شما می توانید علاوه بر تهیه لایت باکس آماده از مغازه ها، خودتان به راحتی با هزینه کمتر آن را بسازید. در ادامه بیشتر با روش ساخت آماده و خانگی آن آشنا می شوید.

اکثر شرکت ها، برای ساخت لایت باکس از قاب هایی در ابعادهای گوناگون استفاده می کنند. سپس لامپ های ال ای دی را در داخل آن قرار می دهند و تصاویر های مورد نظر را روی آن طراحی و چاپ می کنند. البته یکی از مهم ترین بخش ها در این قسمت که باید به آن توجه کنید، جنس تصویر است. در کل باید جنس تصویر شما طوری باشد که بتواند نور را به راحتی از خود عبور دهد.

در نهایت برای محافظت کردن از تصویر مورد نظر، از یک شیشه برای حفاظت از آن استفاده می کنند؛ تا تصویر پاره و یا خراب نشود. البته بدانید که کاغذ هایی که برای لایت باکس ها استفاده می کنند از جنس پی وی سی می باشد و از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

اما برای ساخت لایت باکس خانگی باید از ابزار هایی نظیر: جعبه مقوایی، چسب نواری پهن، دستمل کاغذی، تابلوی پوستر سفید رنگ استفاده کنید. در این روش از ساخت، ابتدا جعبه مقوایی خود را به صورت تمیز برش می دهید. سپس، دستمال کاغذی که آماده کرده اید را به ابعاد جعبه برش می دهیدو آن را به جعبه می چسبانید. در سومین مرحله، تخته پوستر را هم به ابعاد جعبه برش داده و پس زمینه را با آن بپوشانید.

مزیت استفاده از لایت باکس

امروزه لایت باکس از کاربرد ومزیت های گوناگونی برخوردار است که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت خواهیم کرد. همانطور که در قسمت فوق گفته شد، این محصول در تمامی مراکز های سوپر مارکتی، نمایشگاهی و فروشگاهی و موارد های دیگر وجود دارد .

این دسته از تابلو های تبلیغاتی یکی از بهترین روش هایی می باشد که افراد به راحتی با کمک آن می توانند برند ها و تبلیغات خود را در اختیار مردم قرار دهند؛ که امروزه اکثر شرت ها برای تبلیغ محصولات خود از این تابلو استفاده می کنند.

حال مزیت هایی که این محصول از آن برخوردار است اعم از:

  • کیفیت منحصر به فرد تابلو
  • ضخامت کم
  • مصرف بسیار پایین برق
  • مقاومت تابلو در برابر هر گونه ضربه
  • طول عمر بالای محصول
  • سازگاری با انواع محیط زیست
  • چند کاره بودن تابلو
  • تغییرات گرافیکی مختلف

انواع تابلوهای لایت باکس و کاربرد آن ها

این نوع از تابلو های تبلیغاتی با توجه به متریال هایی که دارند در چند نوع تولید می شوند. این متریال ها نظیر: آلومینیوم، پلکسی گلاس و چوبی طراحی می شوند. اصولا اکثر خریداران نوع آلمینومی آن را خریداری می کنند، که همراه با ال ای دی و یا اس ام دی هستند.

تابلو تبلیغاتی آلومینیومی لایت باکس

این نوع از تابلو تبلیغاتی، جز پرکاربرد ترین نوع تابلو ها محسوب می شود. همانطور که می دانید، آلومینیوم  از دسته عنصر های شیمیایی می باشد که با توجه به جدوا مندلیوف در دسته های فلرهای انعطاف پذیر و نرم قرار گرفته است. از این عنصر اکثرا برای حروف های برجسته تابلو استفاده می کنند.

یکی از کاربرد های مهمی که آلومینیوم در صنعت تابلو سازی دارد این است که، برای فریم و یا دور تا دور تابلو با اشکال متنوع طراحی می شود. تابلو لایت باکس آلومینومی، جز اولین مدل های این لایت باکس محسوب می شود، که از ضخامتی بین 7 تا 10  سانتی متر هم برخوردار است؛ البته این ضخامت ها با توجه به ابعاد لایت باکس انتخاب می شود.

البته بهتر است بدانید که، ساخت این مدل از لایت باکس، تا ابعاد 120 در 180 از هیچ محدودیتی برخوردار نیست؛ و در مواقع ساختن ابعاد بزرگ تر باید تابلو خود را به دو بخش و یا چند بخش مساوی تقسیم کنید.

 این نوع از تابلو ها در دسته، معمولی و ضد آب طراحی شده اند که هر دو دسته از دوام بالایی برخوردار می باشند. مهم ترین مزیتی که این تابلو از آن برخوردار است، کاربرد دورنی و بیرونی آن است؛ که شما می توانید هم در محیط بیرون و هم در محیط داخلی از آن استفاده کنید.

تابلو تبلیغاتی اسنپ فریم لایت باکس

این نوع تابلو هم، یکی دیگر از انواع لایت باکس می باشد که کمی با نمونه قبلی متفاوت است. این تابلو از دسته مدرن ترین و بروز ترین تابلو های تبلیغاتی می باشد که توسط قالب آلومینیومی طراحی شده است.

اصولا از تابلو تبلیغاتی اسنپ فریم لایت باکس، در مترو ها، سالن های فروشگاهی، نمایشگاهی و همینطور پاساژ ها استفاده می کنند. تابلو اسنپ فریم، همانند نوع قبلی از ضخامت کمتری برخوردار است، به همین خاطر کاربران زیادی را مجذوب خود می کند. ضخامت تعین شده این تابلو از اندازه 30 در 40 سانتی متر تا 120 در 180 سانتی متر می باشد. علاوه بر ابعاد کوچک آن از وزن بسیار کمی هم برخوردار است و شما به راحتی می توانید آن را جا به جا کنید.

در این نوع لایت باکس، تصاویر را می توانید به راحتی تعویض و نصب کنید. تنها کافیست برای عوض کردن تصاویر تبلیغاتی، لبه های فنری را در بیاورید و هر چهار گوشه تابلو را باز نگه دارید وتصویر خود را عوض کنید.

تابلو تبلیغاتی مگنتی لایت باکس

لایت باکس مگنتی جز یکی از نازک ترین لایت باکس ها می باشد، که از ضخامت 2 سانتی متر یبرخوردار استو فریم این نوع تابلو تبلیغاتی به صورت آلومینیومی نقره ای رنگ است. برای تعویض کردن تصاویر در این تابلو تنها باید صفحه پلکسی گلاس آن را  که در قسمت بالا به صورت آهنربا  قرار دارد را بردارید، و به راحتی تصویر خود را تعویض کنید.

این تابلو هم در اندازه 30 در 40 سانتی متری و تا 80 در 180 سانتی متری در بازار ها وجود دارد و شما نسبت به ابعاد تصویر خود می توانید تابلو خود را در ابعاد مورد نظر یافت کنید.

چاپ لایت باکس در همچاپ

در صورت نیاز به چاپ انواع لایت باکس می توانید به سایت مجتمع چاپ و بسته بندی همچاپ مراجعه نمایید .