عمومیکسب و کار ایرانی

مشکلات یخچال الکترواستیل دوقلو

ایرادات یخچال الکترواستیل

با وجود این که یخچال الکترواستیل از کیفیت بالایی برخوردار است، ولی در کنار مزایای زیاد، بعضی از مدل­‌های این یخچال معایبی هم دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها می­‌پردازیم.

یخچال دوقلوی الکترواستیل به صورت یکسره کار می­‌کند و به همین دلیل صدای بلند و بسیار آزار دهنده­ایی دارد. در بعضی مواقع این یخچال با مشکلاتی از جمله نشتی گاز، خرابی کمپرسور یا خرابی موتور و همچنین خرابی برد اصلی مواجه می‌شود. سرد نکردن مواد داخل یخچال و همچنین کار نکردن دستگاه یخساز از عمده­ترین مشکلات یخچال دوقلوی الکترواستیل محسوب می­‌شوند.

دلایل زیادی برای به وجود آمدن این مشکلات برای یخچال دوقلوی الکترواستیل وجود دارد. در بعضی مواقع با بر طرف شدن این مشکلات، معایب یخچال الکترواستیل از بین می­‌رود. کارمین با نیم قرن تجربه در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و ارائه خدماتی شامل نصب، تعمیر … کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت کارمین می باشد

صدای زیاد یخچال

صدای زیاد یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است در بعضی مواقع به سادگی برطرف شود. به طور کلی صدای یخچال به عواملی مانند خراب بودن فن یا موتور یخچال ، تراز نبودن یخچال، ایراد کندانسور و همچنین لرزش موتور یخچال بستگی دارد.

یکسره کار کردن یخچال

در صورتی که ترموستات یخچال خراب باشد یا این که دمای یخچال مناسب نباشد، یخچال به طور یکسره کار می­‌کند و سر و صدا ایجاد می­‌کند. دلایل دیگری هم برای یکسره کار کردن یخچال دوقلوی الکترواستیل وجود دارد که با بررسی مزایا و معایب یخچال الکترواستیل می­توان به آن‌ها اشاره کرد.

اگر لاستیک دور درب یخچال خراب شد، یخچال دچار مشکل می‌­شود و به صورت یکسره کار می­‌کند. عوامل دیگری از جمله خراب بودن کمپرسور، موتور و همچنین زیاد گرم بودن دمای اطراف یخچال باعث می­‌شود یخچال یکسره کار کند.

خرابی موتور یا کمپرسور

دلایل زیادی برای خراب شدن موتور یا کمپرسور یخچال الکترواستیل وجود دارد. با توجه به این که عمر متوسط موتور یخچال در حدود 8 سال است، باید با سرویس کردن یخچال، مانع از وارد شدن فشار بیش از حد به موتور یخچال شد. بهتر است موتور یخچال به صورت سالانه سرویس شود تا از خراب شدن موتور یا کمپرسور جلوگیری شود.

کار نکردن یخساز یخچال دوقلوی الکترواستیل

یکی دیگر از معایب یخچال دوقلوی الکترواستیل، از کار افتادن دستگاه یخساز است. زمانی که یخچال نمی‌­تواند شرایط دمایی مناسبی برای تولید یخ داشته باشد، یخساز قادر به کار کردن نیست و نمی­‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. عوامل مختلفی مانند خراب بودن کمپرسور، کمبود گاز یخچال و همچنین بسته شدن فیلتر یخساز، منجر به ایجاد چنین مشکلاتی می­‌شود.

خنک نشدن یخچال به اندازه کافی

در صورتی که دمای یخچال به درستی تنطیم نشده باشد یا این که دستگاه درجه یخچال از داخل شکسته باشد، یخچال به اندازه کافی خنک نمی­‌شود. یکی دیگر از دلایل خنک نشدن محیط یخچال، خراب بودن لاستیک­‌های درب یخچال است. علاوه بر این خرابی فن کمپرسور یکی از دلایلی است که مانع از خنک شدن یخچال می­‌شود. از آن جایی که کار اصلی فن کمپرسور خنک کردن موتور یخچال است، در صورت خراب شدن این فن کمپرسور بیش از اندازه داغ می­‌شود.

کمپرسور تاثیر مهمی در کارکرد یخچال دارد و در صورت خراب بودن، نمی­‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد. از آن جایی که کمپرسور با تبدیل گاز به مایع، منجر به خنک شدن یخچال می­‌شود، در صورت خراب شدن، فرآیند خنک کردن یخچال با مشکل مواجه می­‌شود. شما عزیزان برای استفاده از گوگل مپ کارمین با ما در ارتباط باشید

نشتی گاز یخچال یکی دیگر از دلایل خنک نشدن یخچال است و در صورتی که حجم گاز یخچال کاهش پیدا کند، نه تنها یخچال به درستی سرد نمی­‌شود، موتور یخچال هم تحت فشار قرار می­گیرد و ممکن است بسوزد. بسته شدن لوله­‌های کندانسور یکی دیگر از دلایلی است که موجب می­‌شود یخچال الکترواستیل به راحتی خنک نشود.