عمومیکسب و کار ایرانی

آشنایی با الگوریتم کبوتر Pigeon algorithm

الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

کشتی نوح را یادتان هست؟ حضرت نوح بعد از اینکه کشتی بزرگ چوبی خود را ساخت، دستور داد که از هر گونه حیوان، نر و ماده آن را وارد کشتی کنند. آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که شاید گوگل هم این قصد را داشته باشد؟

کشتی الگوریتم‌های گوگل پر است از حیواناتی همچون پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره. اما گوگل همه این حیوانات را بی‌دلیل گرد هم نیاورده، در واقع گوگل می‌خواهد کاری کند که کاربران اینترنتی تجربه خوبی را از جستجوی خود به دست آورند. یکی دیگر از این حیوانات یا بهتر بگوییم پرندگان کشتی الگوریتم گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل یا Pigeon است. مطالعه دقیق این مقاله به شما کمک می‌کند که درک درستی از الگوریتم کبوتر و تاثیر آن بر سئو محلی داشته باشید.

به نقل از پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو، شما بارها و بارها از این الگوریتم استفاده کرده اید، اما شاید نمی دانستید که در حال استفاده از این الگوریتم هستید! برای این که بهتر با ساز و کار این الگوریتم آشنا شوید بهتر است که به برخی از جستجوهای خود بهتر دقت کنید! شاید برای شما هم پیش آمده باشید که به دنبال بهترین رستوران ها بوده اید، اما با سرچ این کلیدواژه متوجه شدید که لیست رستوران های نزدیک نمایش داده می شوند!

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، همین الان از در گوگل عبارت “رستورا نزدیک ولیعصر” را جستجو کنید با این کار متوجه می شوید که گوگل نزدیک ترین رستوران ها را برای شما آماده کرده است:

گوگل به راحتی با این کار به شما مکان هایی را معرفی می کند که نزدیک شماست و در خیلی از موارد می تواند راهگشای شما باشد، اما چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟ الگوریتم کبوتر گوگل همان الگوریتمی است که این کار را انجام می‌دهد و کمک می‌کند که خیلی راحت تر چیزهایی که می خواهید را پیدا کنید. برای خرید رپورتاژ لطفا کلیک کنید.

موقعیت مکانی یا لوکیشن، معیاری جدید برای رتبه بندی سایت‌ها در موتور جستجوی گوگل

در کنار دیگر  دیگر , شاهد این هستیم که الگوریتم کبوتر در کنار آن‌ها به موقعیت مکانی و لوکیشنی که کسب و کار شما هم در آن فعالیت می‌کند، دقت می‌کند! برای کبوتر گوگل مهم است که کاربر بهترین و مرتبط ترین چیزها را مشاهده کند! دلیل این موضوع هم می‌تواند این باشد که اگر کاربر به دنبال یک رستوران باشد و در شهر تهران ساکن باشد، دیدن رستوران‌های همدان کمکی به آن نمی‌کند!

به این موضوع که شما در شهری که کسب و کار شما در آن فعال است، دارای رتبه‌های خوب باشید، سئوی محلی یا سئو لوکال (SEO Local) گفته می‌شود. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما از چه نوع باشد، مهم این است که می‌توایند با استفاده از صدر نشین کسب و کارهای حوزه خودتان در محل زندگی تان باشید.

سئو محلی یا سئو لوکال (SEO Local) چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور در خانه‌ی تمامی ما مجله‌هایی پخش می‌شدند که در آن تمامی کسب و کارهای محدوده زندگی‌تان به شما معرفی می‌شد! در واقع این مجله‌ها به عنوان گوگل فیزیکی مشغول به کار بودند، با این تفاوت که خودشان به زور می‌خواستند که کسب و کارها را به شما معرفی کنند!

این روزها دیگر این موضوع فرق کرده است! شما می‌توانید از سئو محلی یا سئو لوکال استفاده کنید. شما می‌توانید به مخاطبانی که دنبال حوزه کاری شما هستند، خودتان را معرفی کنید. در واقع شما تنها به مشتریان هدفی که در محدوده کسب و کار شما هستند، خودتان را معرفی می‌کند! این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که در نظر داشته باشید، چه تعداد نفر به دنبال خدمات شما هستند و چگونه باید برای بدست آوردن آن‌ها از موتور جستجو گوگل اقدام کنید!

به صورت خلاصه اگر بخواهیم سئو محلی را تعریف کنیم، باید بگوییم که سئو لوکال به معنای فرصت جذب مشتریان نزدیک به شما و فرصت معرفی بهتر و دادن اطلاعات دقیق تر از کسب و کار شما است! در این زمینه اگر نیاز به دارید، می‌توانید با من از اینجا تماس بگیرید.

سئو لوکال و الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم Pigeon در واقع همان الگوریتمی است که با استفاده از آن قادر هستید که کسب و کار خود را به اطرافیانتان معرفی کنید! سئو ملی در واقع زیرمجموعه این الگوریتم گسترده قرار گرفته است. اگر بخواهیم بهتر این مفهوم را توضیح دهیم، بهتر است که به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که شما به دنبال رستوران‌های نزدیک خود برای صرف ناهار یا شام می ‌گردید و دوست ندارید که مانند گذشتگان و افراد سنتی با جستجو در مجله‌های تبلیغاتی آن را پیدا کنید! شما خیلی راحت قادر هستید که موبایل خود را بردارید و عبارت “رستوران‌‍ های نزدیک من” را جستجئ کنید! با انجام همین کار ساده می‌توانید تمامی رستوران‌های اطراف خود را مشاهده کنید!

گوگل آدرس، شماره تلفن، عکس، ساعت کار و … را در اختیار شما قرار می‌‍دهد! این که بتوانید این رستوران‌ها را مشاهده کنید در واقع استافده از الگوریتم کبوتر گوگل است و این موضوع که آن‌ها چگونه در رتبه بندی قرار می‌گیرند مربوطه به بهینه سازی سایتشان با استفاده از سئو محلی است!

جستجوگر محلی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مفهوم دیگری که باید در این مقاله برای درک بهتر الگوریتم Pigeon به شما بگوییم، این است که جستجوگر محلی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ کاربرانی که به دنبال کسب و کارهای محلی یا اطراف خود می‌گردند، جستجوگر محلی گفته می‌شود. به عبارت ساده تر جستجوگر محلی همان کسی است که یک کسب و کار یا خدمات را با موقعیت مکانی جستجو می‌کند و به دنبال مکان خاصی برای گرفتن خدمات است!

جرا باید به Local SEO اهمیت ویژه‌ای بدهیم؟

یکی از سوالات اساسی که پاسخ به آن‌ می‌تواند راهگشای شما باشد، این است که اصلا چرا باید به سئو محلی اهمیت بدهیم؟ مگر در این سئو محلی چه مزیت‌هایی نهفته است که آن را ارزشمند می‌کند؟ طبق آمارهایی که سایت معتبر و جهانی MOZ اعلام کرده است، جستجوگرهای محلی همان کسانی که به دنبال خدمات در یک محیط خاص هستند، روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع باعث می‌شود که گوگل الگوریتم کبوتر یا همان الگوریتم Pigeon خود را روز به روز بروزرسانی کند!

اگر کسب و کاری دارید که در حیطه خاصی مشغول ارائه خدمات، محصولات و … است، بهتر است که حتما به سئو محلی توجه داشته باشید. سئو محلی به شما کمک می‌کند که خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید، مشتریان به سمت شما سرازیر شوند در این زمینه اگر تجربه‌ای دارید، می‌توانید در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

الگوریتم کبوتر چه تفاوت‌هایی ایجاد کرده است؟

بعد از اینکه گوگل الگوریتم کبوتر را وارد موتور جست و جوی خودش کرد، تغییراتی در صفحه نتایج جست و جو (یا همان SERP) ایجاد شد که در رتبه بندی بسیاری از وبسایت ها تاثیر گذاشت. مثلا فرض کنید که یک کافه (می‌بینید چقدر به کافه علاقه دارم!) در منطقه گیشا وجود دارد. اگر قبل از اینکه الگوریتم کبوتر اعمال شود، شما عبارت “کافه‌های خوب تهران” را جست و جو می‌کردید، ممکن بود که اسم این کافه را هم در فهرست گوگل ببینید. اما بعد از اینکه این الگوریتم اعمال شد، اسم این کافه از این فهرست پاک شد! این تا حدی به ضرر کافه است، نه؟ اما همیشه هم اینطور نیست. چرا؟ چون از طرف دیگر اگر شما عبارت “کافه‌های خوب در گیشا” را سرچ کنید، احتمال زیاد اسم این کافه را خواهید دید.

این مثال به ما نشان می‌دهد که الگوریتم کبوتر با اینکه ممکن است بعضی موارد را در نتایج جست و جو به ما نشان ندهد، اما همین مورد را در یک عبارت جست و جو (یا همان query) دیگر برای شما می‌آورد. در کل، الگوریتم کبوتر سعی می‌کند نتایج جست و جو را هرچه بیشتر جزئی و شخصی سازی بکند و معیارش هم برای این کار، موقعیت مکانی شما و نیز فاصله فیزیکی شما با عبارت مورد نظرتان است.

الگوریتم کبوتر گوگل، الگوریتمی بدون نقص و سریع!

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که الگوریتم Pigeon چگونه به این خوبی کار می‌کند؟ به صورت خلاصه اگر بخواهیم به شما یک جواب بدهیم، باید بگوییم که کبوتر گوگل قادر است که جزئیات را بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی به دقت تمام بررسی کند و نتایج را به شما نشان دهد! این موضوع بسیار فراتر از حد انتظاراتی است که همه از گوگل و این الگوریتم هوشمند داشتند.

تغییراتی که به واسطه الگوریتم کبوتر ایجاد شده است!

هر الگوریتمی که به خانواده الگوریتم های گوگل اضافه شده است، دارای یکسری تغییرات ویژه‌ای بوده است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم. به عنوان مثال همین الگوریتم قادر بوده است که تغییرات متعددی ایجاد کند که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

کمک به کسب و کارهای لوکال یا همان محلی

گوگل توانسته است که با استفاده از این الگوریتم، تغییرات متعددی بوجود بیاورد! تغییراتی که در واقع کمک به کسب و کارهای موقعیت محور است! این اقدام گوگل و منتشر کردن این الگوریتم باعث شد که بسیاری از کسب و کارهای محلی به دنبال لوکال سئو بروند و با هدف بهبود محتوای خود فعالیت کنند.

مرتبط تر شدن نتایج جستجو با خواسته ی کاربران

گوگل همیشه به دنبال این هدف بوده است که کاربران بهترین نتیجه را از جستجوی خود بگیرند به همین دلیل وجود چنین الگوریتمی نیاز بوده است! الگوریتمی که دیگر به شما کسب و کارهای غیر مرتبط، محتوای نامربوط و … را نشان نمی‌دهد! شما می‌توانید با جستجوی عبارت مورد نظر در مورد آن اطلاعات کافی و خوبی بدست آورید.

کسب رتبه‌های محلی خوب با استفاده از الگوریتم کبورتر گوگل

اگر به دنبال این هستید که کسب و کار محلی شما جایگاهای خوبی به واسطه الگوریتم Pigeon بگیرد، لازم است که حتما چند فاکتور و معیار مهم را در نظر بگیرید:

در نقشه گوگل، موقعیت مکانی کسب و کارتان را مشخص کنید

اولین کاری که می‌توایند انجام دهید، این است که موقعیت مکانی کسب و کارتان به همراه آدرس سایت و دیگر اطلاعات مربوطه در نقشه گوگل ثبت کنید. برای این کار لازم است که نقشه گوگل استفاده کنید! پیش نیاز این کار داشتن یک جی-میل است! شما به راحتی قادر هستید که با استفاده از این کار اطلاعات، عکس، ساعت کاری، موقعیت مکانی، شماره تماس، آدرس سایت و … را وارد کنید.

سایت خود را در دیگر سایت‌های محلی ثبت کنید

برخی از سایت‌ها به معرفی کسب و کارهای محلی می‌پردازند، درست همانند همان مجله‌های تبلیغاتی که در خانه شما می‌انداختند! شما می‌توانید سایت، کسب و کار و … خود را در این سایت‌های محلی معرفی کنید و مطمئن باشید که با این شیوه بسیار بهتر و بروزتر از قبل خواهید بود!

نظرات کاربران و امتیازهای آن‌ها را جدی بگیرید

هنگامی که در نقشه گوگل شما به ثبت موقعیت مکانی خود می‌پردازید، در واقع گوش‌های الگوریتم کبوتر گوگل را تیز می‌کنید! برای این که در این زمینه موفق باشید، لازم است که حتما نظرات کاربران را جدی بگیرید و به آن‌ها پاسخ دهید. یکی از شیوه‌های بهره بری بیشتر از الگوریتم Pigeon این است که شما امتیازها و نظرات مثبتی دریافت کنید. همین امتیازها و نظرات مثبت می‌تواند شما را به راحتی به صفحه اول گوگل برساند!

از زبان نشانه گذاری استفاده برای سئو محلی استفاده کنید

آخرین فاکتوری که در این مقاله برای سئو محلی به آن می‌پردازیم، استفاده از زبان است! اگر در این زمینه تخصص ندارید و یا نمی‌دانید که باید چه کاری انجام دهید، کافی است که با من تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنم و به شما بگویم که چطور از موارد مهم این زبان نشانه گذاری برای بهبود سئو محلی خود استفاده کنید.

«توضیحات بیشتر همراه با فیلم آموزشی نحوه کار الگوریتم کبوتر را می توانید در سایت websiteseochecker.com مشاهده نمایید.»

تیترهای مطلب پنهان کردن تیترها