اقتصادیکسب و کار ایرانی

راهنمای جامع خرید بهترین جاروبرقی صنعتی دنیا + معرفی برندها

راهنمای جامع خرید بهترین جاروبرقی صنعتی دنیا

به گزارش خبرگزاری این سایت، انتخاب و خرید بهترین جاروبرقی صنعتی (Industrial Vacuum cleaner)، همیشه با چالش های مختلفی برای خریداران عزیز این نوع از دستگاه ها یا تجهیزات مکانیزه نظافتی همراه بوده است. در این مطلب، درباره این موضوع مهم یعنی “راهنمای خرید بهترین مارک جاروبرقی صنعتی”  صحبت شده است. طی سالیان متمادی، طیف متنوعی از دستگاه های جارو برقی صنعتی (مکنده صنعتی) توسط کمپانی تولیدکننده طراحی و ساخته شده‌اند تا به روشی مؤثر و ساده، تمامی نیازهای مشتریان را هنگام تمیز کردن عمیق پوشش دهند.

باید در نظر داشت که در زمان های مختلف نظافت سطح بالایی در شرکت یا کسب و کار شما ضروری است که دستگاه های جاروی صنعتی باید از آن مراقبت کند. این مطلب اختصاصی درباره مشخصات دستگاه جاروی حرفه ای مدل پریمیوم کارچر WD 6 را به تفصیل شرح می دهد. علاوه بر این، مارک های دیگر به تفضیل برای شما عزیزان شرح داده شده است.

جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی (Industrial Vacuum Cleaner)، یک دستگاه نظافتی پرمصرف با قدرت بالا بوده که به منظور انجام فرآیندهای تمیزکاری بزرگ و دشوار طراحی شده است که دستگاه های خانگی قادر به انجام آن نیستند. این ماشین ها برای محیط های تجاری و کاری مانند کارگاه ها، انبارها، کارخانه ها و سایت های ساختمانی ایده آل هستند. این تجهیزات حرفه ای به دلیل استحکام، قدرت و توانایی در جمع آوری طیف گسترده ای از زباله ها، از گرد و غبار و خاک گرفته تا زباله های بزرگتر و سنگین تر، شناخته شده اند.

بسیاری از مدل‌ها می‌توانند مایعات را نیز جمع آوری کنند و آنها را برای تمیز کردن نشت‌ها مفید می‌سازد. این دستگاه ها در اشکال و اندازه های مختلف، از واحدهای قابل حمل گرفته تا مدل های بزرگ که نیاز به نصب ثابت دارند، تولید می شوند. برخی از جاروبرقی های صنعتی نیز دارای ویژگی های خاصی هستند، مانند فیلترهای HEPA برای بهبود کیفیت هوا یا سیستم های حذف گرد و غبار برای مدیریت زباله های خطرناک. لازم بذکر است که خرید انواع دستگاه جاروبرقی صنعتی هیچگاه راحت نبوده و همیشه مشکلات خاص خودش را داشته است.

100 درصد می دانید که امروزه تجهیزات نظافتی مکانیزه چقدر فرایند نظافت را راحت کرده اند. دستگاه های بسیار زیادی هستند (اسکرابر، کارواش، پولیشر، بخارشوی و …) که کار نظافت با توجه به نوعشان به شکل کاملاً حرفه ای یا مکانیزه انجام می دهند که البته بستگی به مکانی دارد که قرار است استفاده کنید. اما دستگاه جارو برقی صنعتی یکی از آن تجهیزاتی است که 99% درصد مکان ها به آن احتیاج دارند و وجود آن ها بی چون و چرا محسوس است.

در ادامه این مطلب، نکاتی را در مورد هر چیزی که هنگام خرید یک دستگاه جارو برقی صنعتی متناسب با نیاز شما باید بدانید، ارائه خواهیم داد. مکنده های صنعتی دستگاه های قدرتمند، بادوام و مستحکمی هستند که به صورت سفارشی طراحی شده اند تا به شما کمک کنند حتی بزرگترین و سخت ترین نیازهای نظافتی را برطرف کنید. خواه این کار شما را ملزم به بلند کردن بارهای سبک یا سنگین، مواد مرطوب یا خشک، ذرات جامد یا مایعات ریخته شده داشته باشد، این تجهیزات حرفه ای و کاربردی برای آن وجود دارد.

تعریف جارو برقی طبق سایت ویکی پدیا:

جاروبرقی که به سادگی به عنوان جاروبرقی نیز شناخته می شود، وسیله ای است که از مکش برای پاک کردن کثیفی از کف، اثاثه یا لوازم داخلی، پارچه ها و سایر سطوح استفاده می کند. به طور کلی با برق حرکت می کند. کثیفی توسط کیسه گرد و غبار یا طوفان برای دفع بعدی جمع آوری می شود.

جاروبرقی ها که در خانه ها و همچنین در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، در اندازه ها و مدل های مختلفی وجود دارند – دستگاه های دستی کوچک با باتری، مدل های قوطی چرخ دار برای مصارف خانگی، جاروبرقی های مرکزی خانگی، لوازم صنعتی ثابت و عظیم که می توانند چند صد لیتر کثیفی را قبل از تخلیه کنترل کنید و کامیون‌های وکیوم خودکششی را برای بازیابی نشت‌های بزرگ یا حذف خاک‌های آلوده انجام دهید. از جاروبرقی های تخصصی می توان برای مکیدن مواد جامد و مایعات استفاده کرد. منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_cleaner

بهترین جاروبرقی صنعتی موجود در بازار کدام است؟

برندهای مختلفی برای تولید دستگاه های جاروبرقی صنعتی باکیفیت شناخته شده اند. برخی از بهترین برندهای جاروبرقی صنعتی عبارتند از:

دستگاه جارو حرفه ای کارچر مدل WD 6 پریمیوم

این جاروبرقی یکی از بهترین جاروهای صنعتی در جهان است که به دلیل قدرت زیاد خود نسبت به رقبا، متمایز است. دارای فناوری نمونه برداری فیلتر است که به آن اجازه می دهد در هنگام استفاده از آن به حداکثر کارایی برسد. همچنین دارای یک نازل کف به راحتی قابل تطبیق و کاربردی و یک شلنگ است که کاملاً با نیازهای شما سازگار است. دارای دسته قابل جابجایی است که به شما در هنگام حمل و نقل راحت و قابل حمل است. دارای خروجی تخلیه است که باعث می شود ظرفیت مکش بسیار خوبی داشته باشد و عملکرد دمیدن داشته باشد. این شامل یک سیستم عامل روشن/خاموش است که آن را هنگام استفاده با ابزارهای برقی کاربردی می کند. مخزن آن از جنس استنلس استیل است، بازده انرژی بالایی دارد و ظرفیت 30 لیتری دارد.

نظرات در مورد Karcher WD 6 premium

این مدل جاروبرقی نظرات مثبت بی شماری دارد. بسیاری از افرادی که آن را خریداری کرده اند می توانند مطمئن باشند که یکی از بهترین ها است، بدون شک به دلیل کیفیت و کارایی آن. همچنین به دلیل قدرت مکش آن قابل توجه است، زیرا می توان از آن بسیار متنوع استفاده کرد. این یک گزینه عالی برای یک دستگاه جاروبرقی صنعتی است، زیرا نه تنها می تواند با هر کاربری که می خواهید از آن استفاده کنید، بلکه می تواند مایعات و جامدات را هم جارو برقی کند.

جاروبرقی صنعتی Truper ASP-5X

این دستگاه دارای عملکردهای متعددی است، زیرا به شما امکان می دهد کف، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی و همچنین باغ را تمیز کنید، زیرا دمنده است. دارای شیلنگ 2.4 متری، وزن 5 کیلو، سطح فشار 88 دسی‌بل و قدرت موتور 2980 وات است.

جاروبرقی قوطی صنعتی Koblenz WD-2.5 MA

این جاروبرقی و بخارشوی به شما این امکان را می دهد که کف، فرش، اثاثه یا لوازم داخلی را تمیز کنید، اما امکان باد کردن برگ ها، ماسه و زباله ها نیز وجود دارد. جاروبرقی قوطی بدون کیسه شامل فیلترهای قابل استفاده مجدد و لوازم جانبی مانند نازل گوشه ای و نازل چند منظوره است.

جارو برقی قوطی صنعتی Karcher NT 20/1 Me Classic

این جارو برقی با یک کیسه کاغذی یکبار مصرف کار می کند. توان آن 1500 وات است. دارای کابل 6.5 متری و شیلنگ 2.5 متری. با سطح فشار صوتی 78 dBA، به شما امکان مکیدن مایعات را می دهد، زیرا ظرف 20 لیتر ظرفیت دارد. برای کسانی که یک کسب و کار، دفاتر، انبار، اتاق مهمانی، فضاهای بهداشتی یا آموزشی یا هر سطح بزرگی برای تمیز کردن دارند، داشتن یک جاروبرقی صنعتی یک متحد عالی است، زیرا کار را ساده می کند. از تجهیزات با قدرت بالا و موتورهای بی نظیر گرفته تا مدل هایی که قابلیت تمیز کردن مایعات را دارند و چند کاره هستند، جاروبرقی برای هر نیازی وجود دارد.

Nilfisk

 با بیش از یک قرن سابقه، Nilfisk یکی از پیشتازان جهان در تولید تجهیزات نظافت حرفه ای است. آنها طیف گسترده ای از جاروبرقی های صنعتی را برای نیازها و کاربردهای مختلف ارائه می دهند.

Kärcher

این شرکت آلمانی به دلیل طیف وسیعی از محصولات تمیز کننده با کیفیت بالا از جمله جاروبرقی های صنعتی شناخته شده است. جاروبرقی صنعتی Kärcher به دلیل قدرت، دوام و کارایی خود شناخته شده است.

Numatic

 این برند بریتانیایی به خاطر جاروبرقی نمادین هنری خود مشهور است، اما آنها همچنین طیف وسیعی از جاروبرقی های صنعتی قوی و کارآمد را تولید می کنند.

ماکیتا

ماکیتا یک برند ژاپنی است که به دلیل ابزارهای برقی خود شناخته شده است و همچنین طیف وسیعی از جاروبرقی های صنعتی را ارائه می دهد. محصولات آنها به دلیل دوام و قابلیت اطمینان شناخته شده است.

بوش

بوش یکی دیگر از برندهای آلمانی است که طیف وسیعی از جاروبرقی های صنعتی را تولید می کند. آنها به دلیل نوآوری و کیفیت خود شناخته شده اند.

دیوالت

دیوالت یک برند آمریکایی است که به دلیل ابزار و تجهیزات ساخت و ساز معروف است. جاروبرقی های صنعتی آنها قوی، قدرتمند و بادوام هستند.

Hoover Commercial

 هوور یک برند شناخته شده در دنیای جاروبرقی است و خط تجاری آن جاروبرقی های صنعتی با قدرت و کیفیت بالا را عرضه می کند.

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب یک جاروبرقی صنعتی، “بهترین” برند به نیازهای خاص شما بستگی دارد، مانند اندازه منطقه ای که باید تمیز شود، نوع زباله هایی که جمع آوری می شود و بودجه شما.

در انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی به چه نکاتی بایستی توجه کرد؟

قبل از انتخاب یک جاروبرقی صنعتی، باید چند پیشنهاد کاربردی را در نظر بگیرید که به شما در انتخاب صحیح کمک می کند. از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته به استفاده ای که می خواهید از مکنده خود داشته باشید، می توانید اندازه جارو برقی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. جاروبرقی های خاصی برای برخی از وظایف خاص وجود دارد، اما مدل های دیگری نیز وجود دارند که برای کاربردهای دیگر مناسب هستند.

ظرفیت مخزن

با در نظر گرفتن اینکه اگر جاروبرقی انتخابی شما دارای ظرفیت قابل توجهی در مخزن خود باشد، این تضمین می کند که بتوانید به طور مداوم کار کنید و از تخلیه هر از چند گاهی مخزن خودداری کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید از آن برای تمیز کردن فرش یا فضاهای کوچکتر در ادارات یا مشاغل استفاده کنید، بهتر است طرحی جمع و جورتر انتخاب کنید. اندازه مخزن مربوط به اندازه جاروبرقی است، در این مورد باید در نظر بگیرید که بسته به استفاده چه چیزی قابل کنترل است.

قدرت یا توان مکش

در نظر گرفتن قدرت موتور جاروبرقی بسیار مهم است. این به طور مستقیم با ظرفیت آسپیراسیون آن مرتبط است. این دستگاه های صنعتی معمولاً بسیار قدرتمند هستند و انواع کثیفی ها را به خود جذب می کنند. شما می توانید برخی از مدل ها را با گزینه تنظیم قدرت یا با موتورهای مختلف پیدا کنید که تنظیم آنها را بسیار آسان می کند. در هر صورت باید در نظر داشته باشید که با این دستگاه ها مصرف انرژی بالاست که روی قبض برق تاثیر می گذارد.

اجزای دیگری که باید در نظر گرفته شوند

تعدادی از این نوع ابزارها دارای گزینه های داخلی هستند و با آنها دستگاه های مختلفی ارائه می شود که به جذب آلودگی های خشک و مرطوب کمک می کند. تمیز کردن شرکت، کسب و کار یا دفتر خود را بسیار آسان کنید و به انواع سطوح و گوشه ها دسترسی پیدا کنید.برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی دارای خروجی دیگری هستند که به شما امکان می دهد ابزارها یا وسایل دیگر را به برق وصل کنید. این یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها است، به‌ویژه اگر مجبور باشید با یک ابزار DIY وصل کنید.

موتور

این عنصر وظیفه تعیین قدرت مکش مکنده را بر عهده دارد. برخی از مدل ها دارای بیش از یک عدد هستند، به همین دلیل ظرفیت مکش بیشتری دارند.

کیسه

هر چیزی که مکیده می شود به اینجا ختم می شود، مدل های مختلفی وجود دارد که حاوی کیسه است، برخی یکبار مصرف هستند و برخی دیگر قابل شستشو هستند، اما برخی دیگر هستند که نیازی به کیسه ندارند.

فیلتراسیون

 این جزء عمدتاً وظیفه حفظ موتور جاروبرقی و حفظ کوچکترین ذرات جذب شده را بر عهده دارد.

 فیلترهای هپا چیست؟ آنها فیلترهای تصفیه ذرات بسیار کارآمد هستند، آنها می توانند تا 99٪ از ذرات را به دام بیندازند. آنها دارای ظرفیت فیلتر ذرات بین 0.12 تا 0.25 میکرون هستند. این نوع فیلتر در اصل برای حذف مواد رادیواکتیو از هوا طراحی شده است. این فیلتر HEPA اغلب در آزمایشگاه های دارویی، غذایی و تحقیقاتی استفاده می شود. آنها فضیلت اضافی را فراهم می کنند که می توانند اجزای عفونی را تجزیه کنند، به این ترتیب آنها می توانند مزایای زیادی را برای تمام افرادی که از مشکلات تنفسی یا آلرژیک رنج می برند، ارائه دهند.

دو شاخه برق

این دوشاخه وظیفه تامین جریان الکتریکی به جاروبرقی شما را بر عهده دارد و باعث می شود آن به درستی کار کند.

شیلنگ مکش

 این شیلنگ است که وظیفه مکیدن تمام کثیفی هایی را که می خواهید تمیز کنید، می باشد. آنها به جاروبرقی متصل می شوند و معمولا طولانی تر از دستگاه های خانگی هستند.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از دستگاه جارو برقی صنعتی

بنابراین می توانید جاروبرقی خود را نگهداری کنید در شرایط بهینه بسیار مهم است که فیلتر شما همیشه تمیز باشد، اگر این اتفاق نیفتد اتفاقی که می تواند بیفتد این است که موتور بیش از حد کار کند و کاملاً آسیب ببیند، اگرچه آنها ابزار قدرتمندی هستند اما ظرفیت تحمل خاصی دارند. جاروهای هایی وجود دارند که می توانند بیش از 3 ساعت در روز از آن استفاده کنند، یعنی فیلتر باید بیشتر تمیز شود تا موتور آن خراب نشود. همچنین برای هر موقعیتی باید آن را با هر لوازم جانبی مربوطه استفاده کنید و کابل های آن را در هیچ زمانی نکشید. هنگام استفاده از شلنگ شما باید همیشه دراز باشد، آن را خم نکنید یا به زور آن را فشار ندهید.

چگونه جاروبرقی صنعتی را تمیز کنیم؟

تمیز نگه داشتن فیلتر جاروبرقی صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. مطمئن شوید که آن را به طور منظم تمیز کنید. مدل‌هایی از مکنده ها وجود دارند که دارای نشانگر هستند که زمان تمیز کردن فیلتر را هشدار می‌دهد، به این ترتیب می‌توانید از داغ شدن بیش از حد این ابزار جلوگیری کنید. توصیه می شود برای تمیز کردن فیلتر، از داخل به بیرون باد بزنید، در غیر این صورت باعث تجمع بیشتر کثیفی می شوید. اگر فیلتر هپا داشته باشد قابل شستشو است فقط باید آن را بردارید و در آب فرو کنید تا تمام آلودگی ها پاک شود. در هر صورت توصیه می کنیم این نوع فیلترها را به این صورت مکرر نشویید، زیرا به راحتی می شکنند. توصیه می شود حداکثر ماهی یک بار شسته شوند تا تمیز بمانند و به دستگاه  شما آسیب نرسانند.

جمع بندی:

در این مطلب درباره راهنمای خرید بهترین جاروبرقی صنعتی در دنیا با شما عزیزان صحبت کردیم. همچنین بهترین دستگاه ها را با برندهای مشهور به طور کامل معرفی کردیم و ویژگی های شان شرح دادیم. در انتها، اگر سوالی دارید در بخش نظرات این مقاله حتماً آن را مطرح فرمایید.