بررسی الگوریتم گوگل E_A_T و تأثیر آن بر روی سئو
الگوریتم گوگل E-A-T که با نام الگوریتم EAT نیز شناخته میشود یکی از الگوریتمهای قدیمی گول است که در سالهای اخیر بروز رسانیهای مهمی را دریافت کرده است.
تعریف کلمه E-A-T
عبارت E-A-T مخفف Expertise،Authoritativeness و Trustworthiness است. این مفهوم برگرفته از دستورالعملهای رتبهبندی کیفیت جستجوی Google است و پس از بهروزرسانی در آگوست 2018 به خوبی شناخته شد. الگوریتم. E-A-T یکی از عواملی است که Google برای ارزیابی کیفیت کلی یک صفحه وب از آن استفاده میکند.
الگوریتم گوگل E-A-T چیست؟
الگوریتم EAT گوگل یکی از دستورالعملهایی است که گوگل برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است یا خیر و آیا باید رتبه خوبی داشته باشد یا خیر استفاده میکند. اولین اشاره E-A-T در سال 2014 زمانی رخ داد که گوگل این مفهوم را به راهنمای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد. بهطور خلاصه، الگوریتم گوگل E-A-T مشخصهای است که نشان میدهد یک صفحه با کیفیت است و آن را برای کاربران مفید میکند.
آیا الگوریتم گوگل E-A-T یک عامل رتبهبندی است؟
نه الگوریتم گوگل E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبهبندی نیست، اما میتواند بر رتبه محتوای شما تأثیر بگذارد. درواقع الگوریتم E-A-T دستورالعملی است که گوگل از آن برای تعیین اینکه چه محتوایی با کیفیت بالا استفاده میکند و باید در رتبهبندی بالاتر و بخشی از چندین جنبه مختلف الگوریتم آن قرار گیرد؛ بنابراین اگرچه این الگوریتم یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست، اما میتواند بهطور غیرمستقیم بر رتبهبندی کلی جستجوی شما تأثیر بگذارد.
منظور از دستورالعمل گوگل برای تشخیص یک محتوای با عالی چیست؟
همانطور که حدس میزنید، کیفیت صفحه نقش مهمی در رتبهبندی صفحه در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل دارد. در دستورالعملها، گوگل بیان میکند که مهمترین عواملی که برای تعیین کیفیت کلی یک صفحه وب استفاده میشود عبارتاند از:
طبق دستورالعمل گوگل، محتوای عالی باید شامل موارد زیر باشد:
- هدف صفحه (آیا هدف مفیدی وجود دارد؟)
- کیفیت و مقدار محتوای اصلی
- به کاربران کمک کند.
- توسط یک متخصص ایجاد شود.
- در یک سایت معتبر قرار داده شود.
بنابراین، اگر همهچیز یکسان باشد، هرچه یک صفحه تخصص، اقتدار و قابلاعتماد بودن را بیشتر نشان دهد، باید رتبه بالاتری داشته باشد.
آیا الگوریتم گوگل EAT فقط به موضوعات تخصصی و نویسندههای تخصصی اشاره میکند؟
اساساً الگوریتم گوگل E-A-T راهی است که گوگل سعی میکند اطمینان حاصل کند که اطلاعات دقیق، واقعی و مفید را به جستجوگران برمیگرداند. هرکسی میتواند یک وبسایت ایجاد کند و هر آنچه را که میخواهد در آن منتشر کند. برای راهاندازی یک وبسایت اطلاعات پزشکی یا داشتن مدرک مالی برای نوشتن در مورد سرمایهگذاری، لازم نیست پزشک باشید.
در برخی از سایتها برخی موضوعات به تخصص رسمی کمتری نیاز دارند. درواقع بسیاری از مردم نظرات بسیار دقیق و مفیدی درباره محصولات یا رستورانها مینویسند. بسیاری از مردم نکات و تجربیات شخصی خود را در انجمنها، وبلاگها و غیره به اشتراک میگذارند.
اهمیت الگوریتم Google E-A-T در سئوی سایتها
بر اساس الگوریتم گوگل E-A-T، گوگل میداند که یک فرد ممکن است بر اساس آنچه که آنلاین میخواند، تصمیمی برای تغییر زندگی بگیرد؛ بنابراین، منبع بد اطلاعات در نتایج جستجوی گوگل میتواند عواقب واقعی داشته باشد. به همین دلیل اگر صفحات وب یا محتوای شما در هر یک از این دستهبندیهای YMYL قرار میگیرند، باید با دقت قدم بردارید.
پنج روش بهبود سئو بر اساس الگوریتم Google E-A-T
- روش اول – بک لینکهای مناسب با سئوی خارج از صفحه بسازید
در الگوریتم گوگل E-A-T بک لینکها از دامنههای مرتبط و با اعتبار بالا، ستون فقرات یک استراتژی مؤثر سئو بوده و یکی از بهترین راهها برای نشان دادن اینکه شما یک مرجع قابلاعتماد در صنعت خود هستید، هستند.
- روش دوم – از منابع مورد اعتماد بیشتر اشاره کنید.
علاوه بر بک لینکها، دریافت منشن از منابع قابلاعتماد میتواند اعتبار الگوریتم E-A-T را تقویت کند. هرچه نام تجاری/نام شما در منابع معتبر در سراسر اینترنت بیشتر نشان داده شود، گوگل شما را به عنوان یک مرجع قابلاعتماد بیشتر میبیند.
- روش سوم – محتوا را دقیق و بهروز نگهدارید.
یکی از نکات مهم در الگوریتم Google E-A-T این است که محتوای شما در یک بازه زمانی بروز رسانی شود. محتواهای قدیمی و منسوخشده ارزشی برای گوگل ندارند. مگر اینکه محتوای شما اصلاً تغییر نکند و ثابت باشد. تا حد امکان، تمام مطالب خود را با دقیقترین اطلاعات بهروز نگهدارید. این مورد مخصوصاً اگر صفحاتی با اطلاعات حساس به زمان، مانند اخبار دارید، صادق است.
- روش چهارم – نظرات بیشتری دریافت کنید و به آنها پاسخ دهید
همیشه یک استراتژی تجاری خوب برای کسبوکار دریافت نظرات آنلاین برای محصولات یا خدمات است. همین بررسیها و نظراتی که کاربران ارائه میدهند به الگوریتم گوگل E-A-T کمک میکند تا سایت شما بیشتر مدنظر قرار دهد. حتی نظراتی که در سایتهای دیگر بر اساس کسبوکار شما داده میشود نیز میتواند در این فرایند تأثیرگذار باشد. سایتهایی مانند فیسبوک و توییتر، Yelp و غیره میتوانند در این زمینه کمک زیادی به شما کنند.
- روش پنجم – برای تولید محتوا از کارشناسان تخصصی استفاده کنید
بر اساس الگوریتم Google E-A-T که به تخصصی بودن محتوا اشاره میکند، گوگل محتوای تخصصی را دوست دارد. به نظر میرسد که گوگل به محتوایی که توسط شخصی با اعتبار بالا ایجاد شده است، پاداش میدهند.
الگوریتم گوگل E-A-T و آینده سئو
در آینده احتمالاً کاربرد گستردهتر، عمیقتر و قویتری از الگوریتم E-A-T برای شناسایی سخنرانان، نویسندگان، وبسایتها و برندها ارائه خواهد شد. به عنوان مثال، در سال 2020 گوگل حق اختراعی به نام “شناسایی بلندگو ” را دریافت کرد که به شناسایی سخنرانان خاص از طریق فناوری تشخیص گفتار کمک میکند. میتوانید تصور کنید که در آینده با ویدیوهای YouTube، ضبط وبینار و مصاحبه با رسانهها از این سرویس به راحتی استفاده شود.
الگوریتم جستجو از طریق بهروزرسانیهای هسته گسترده و تنظیمات خرد به تکامل خود ادامه خواهد داد. بااینحال، هدف گوگل یکسان است. برای این منظور، الگوریتم گوگل در تعیین اینکه افراد دقیقاً چه چیزی را جستجو میکنند و مرتبطترین نتایج را به آنها میدهد، بهتر میشود. نکته قابل توجه این است که الگوریتم E-A-T گوگل کاملاً با این مأموریت هماهنگ است.
منابع: وب آینده
https://webayandeh.com/seo-tutorial/articles/google-eat-algorithm/