علمی و پزشکی

اصراری برای بازگشایی مدارس در مهرماه نیست

گیلونا / زنجان وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی گفت: ما اصرار بر بازگشایی مدارس در ماه اکتبر نداریم.

بهرام عین اللهی امشب (7 شهریور) در اردوگاه پیشگیری و مدیریت ویروس کرونا در استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان شهر شور و ضمیر حسینی است و هشتمین مراسم و آیین محرم در محافل مذهبی جهان مشهور است ، گفت: مردم این شهر عاشق امام حسین (ع) است و در سالهای دفاع مقدس با تقدیم شهدا به شهر تبدیل شد.

وی گفت: مردم زنجان در روزهایی که کشور با کرونا درگیر است و دست و پنجه نرم می کند ، با رعایت پروتکل های ارتباطی نشان دادند که در کنار مسئولان هستند و بسیار وظیفه شناس هستند. درمان و بخش های مختلف ، تشخیص آنها به خوبی انجام شده اند و موفقیت در این بخش قطعاً نتیجه همکاری افراد است. ما باید بپذیریم که همه چیز مورد حمایت مردم کشور موفق است و نتیجه خوب این همکاری پایین بودن نرخ مرگ و میر در مقایسه با بسیاری از شهرها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تلاش ها برای بهبود وضعیت در حال انجام است و به این ترتیب ما به حمایت مستمر همه مردم و تعهد مضاعف مقامات نیاز داریم ، افزود: امروز در یک نقطه عطف تاریخی ، روزانه شاهد مرگ 600 نفر از هموطنان هستیم. … ” ما باید تلاش های خود را برای خروج از این وضعیت مضاعف کنیم و به این ترتیب وظایف ما دوگانه است.

عین اللهی بر تاکید رئیس جمهور بر کاهش مرگ و میر تاکید کرد و خاطرنشان کرد که اولویت اول دولت جلوگیری از مرگ و میر تاج است. به این ترتیب ، با توجه به اینکه اولین قدم واکسیناسیون عمومی است ، تلاش شده است تا واکسن مورد نیاز از منابع مختلف تهیه شود و در این راستا ، هر هفته شاهد ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور هستیم ، که این امر سرعت روند واکسیناسیون

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت واکسیناسیون به همکاری مردم نیاز داریم و مراکز خدمات دو شیفت با ظرفیت کامل ارائه می دهند. البته در مرحله اول 95 درصد از کادر درمانی واکسینه شدند.

وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی در بخش دیگری با اشاره به اینکه عمده امکانات دانشگاه علوم پزشکی در اختیار کرونا قرار دارد و امیدواریم در هفته های آینده شاهد کاهش بیماران باشیم ، افزود: کرونا مانند زلزله است و قربانیان بعدی باعث بسیاری از مشکلات. در چند هفته آینده ، تعداد بیماران کاهش یافته است و 6 تا 8 هفته دیگر تا موج بعدی ، که زمان طلایی واکسیناسیون است ، باقی مانده و پس از آن قرنطینه هوشمند است.

وی با اشاره به سابقه واکسیناسیون در کشور که دیروز به 1 میلیون و 100 هزار دوز رسید ، افزود: باید بدانیم کسانی که واکسن را تزریق می کنند ، ممکن است بیمار شوند ، اما این منجر به مرگ نمی شود.

این مقام مسئول همچنین به موضوع بازگشایی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: آموزش آسیب دیده است و باید بپذیریم که آموزش مجازی نمی تواند جایگزین وجود همگنی شود و دانشگاه ها باید سریع شروع به کار کنند. اساتید واکسینه شدند و دانشجویان واکسینه شدند. علاوه بر دانش آموزان ، خانواده های آنها نیز باید واکسینه شوند. اعضای خانواده کادر پزشکی نیز باید واکسینه شوند.

عین اللهی ادامه داد: دانشگاه ها قطعاً باید بازگشایی شوند. در آینده نزدیک ، کودکان واکسینه می شوند ، اما تأکید بر بازگشایی مدارس در ماه اکتبر نیست.

انتهای پیام