عمومیکسب و کار ایرانی

آیا زبان انگلیسی از کنکور حذف خواهد شد؟

بله، زبان انگلیسی نیز مانند سایر دروس عمومی امسال از آزمون حذف شده است. بنابراین ریاضی؛ تمامی رشته ها از جمله مقیاس انسانی، هنر و زبان های خارجی از پاسخگویی به سوالات زبان عمومی معاف هستند. در حالی که زمزمه هایی مبنی بر بازگشت سوالات عمومی به دفترچه آزمون شنیده می شود، اما هنوز صحت این خبر از سوی مراجع رسمی تکذیب یا تایید نشده است.

دلیل حذف زبان انگلیسی از دفتر امتحان

با فعالیت این نهاد سنجش، عناوین تحصیلی تعداد زیادی از داوطلبان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. سایر داوطلبان ممکن است زمان بیشتری برای یادگیری مقدماتی و عمیق زبان انگلیسی به جای شروع تست های طوطی نویسی در حال حاضر داشته باشند.

نکته: بدیهی است داوطلبان شرکت کننده در آزمون زبان های خارجی باید به سوالات ویژه زبان پاسخ دهند.

مزایای حذف زبان انگلیسی از امتحان

حذف زبان انگلیسی از کنکور موافقان و مخالفانی وجود دارد که هر کدام دلایل خود را برای نظر خود ارائه می کنند. در زیر به پیامدهای مثبت و منفی حذف زبان انگلیسی از امتحان می پردازیم.

کاهش حجم دروس

به نظر می رسد حامیان از کاهش حجم متن راضی هستند. زیرا با صرفه جویی در زمان می توانند زمان بیشتری را صرف مطالعه دروس خاص کنند.

یادگیری واقعی و عمیق زبان انگلیسی

پس از چنین تصمیمی، داوطلب فرصت بیشتری برای مطالعه عمیق تر زبان انگلیسی به جای حفظ نکات و تکنیک های آزمون دارد. همچنین داوطلبان به جای تمرکز بر دو موضوع مورد نظر در آزمون، یعنی گرامر و واژگان، می توانند با تقویت مهارت های زبانی خود، جنبه های مختلف زبان را بیاموزند. انجام کارهای عملی مانند صحبت کردن و شنیدن.

کاهش هزینه های آمادگی برای کنکور

حذف زبان انگلیسی از آزمون علاوه بر صرفه جویی در زمان، هزینه شرکت در کلاس های آزمون و مواد آموزشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به این ترتیب اگر داوطلبان بخواهند زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند، به جای اینکه دانش خود را در قالب چند آزمون خلاصه کنند، به دانش عملی و نحوه ارتباط با این زبان دست خواهند یافت.

وقت و انرژی بیشتری برای امتحان نهایی داشته باشید

اگرچه به نظر می رسد زبان انگلیسی از درس عمومی حذف شده است، اما نمی توان تأثیر نمره زبان نهایی را در نتیجه نهایی نادیده گرفت. مزیت این کار این است که با شرکت در آزمون زبان، دانش آموزان زمان و تمرکز بیشتری برای پاسخگویی به سوالات این درس خواهند داشت و دیگر نیازی به صرف بخشی از وقت خود برای پاسخگویی به سوالات زبان در پایان درس نخواهند داشت. جزوه

نمره عالی در امتحان نهایی مزایای خود را دارد که در مقاله چگونه در آزمون زبان بیستم شرکت کنیم در مورد آن صحبت خواهیم کرد؟ این موضوع را به تفصیل مورد بحث قرار داده ایم.

برای حذف زبان انگلیسی از کنکور تماس بگیرید

در طرف مقابل، مخالفان حذف این رشته از کنکور هستند و دغدغه اصلی آنها کاهش اهمیت این درس برای داوطلبان است.

به گفته آنها در دروس عمومی راحت تر از دروس تخصصی می توان به درصد خوبی دست یافت. از طرفی به گفته آنها کسب درصد خوب در دروس عمومی مانند زبان انگلیسی کمک زیادی به جبران درصد پایین در سایر دروس می کند. این نکته مخصوصا برای کسانی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند و دیگر نمی توانند در کنکور روی این قدرت حساب کنند صدق می کند.

برخی از متقاضیان نیز گلایه دارند که پاسخگویی به سوالات زبان انگلیسی در کنکور فرصتی برای جبران نتایج کم سال های گذشته بوده است. با حذف زبان انگلیسی از کنکور این فرصت به آنها داده نمی شود و تاثیر سوابق تحصیلی بیشتر از قبل خواهد شد.

عامل دیگر این است که حذف دروس رایج کنکور مانند زبان انگلیسی باعث افزایش رقابت برای درصدهای بالاتر در دروس تخصصی می شود. از آنجایی که این دوره ها بسیار سخت هستند، داوطلبان باید تلاش بیشتری برای کسب رتبه بالا انجام دهند.

به نظر می رسد با حذف زبان انگلیسی از کنکور، حجم کلاس های کنکور و هزینه های هنگفت و همچنین تدریس خصوصی زبان حذف شود; اما با کمی دقت می توان دریافت که این موضوع با گسترش رده های کمک بلاعوض همچنان پابرجاست. از طرفی این نکته می تواند برای دانش آموزانی که به امکانات مشابه دسترسی ندارند مشکلاتی ایجاد کند.