عمومیکسب و کار ایرانی

طرز تهیه برنج تایلندی بصورت آسان

برنج تایلندی در واقع یک برنج سرخ شده‌ای است که توانسته با طعم فوق العاده‌ای که دارد نه تنها در بین تایلندی‌ها بلکه در بیشتر کشورهای جهان به عنوان یک وعده‌ی غذایی به یاد ماندنی در نظر گرفته شود. در ادامه به طرز تهیه برنج تایلندی و خیساندن برنج تایلندی پرداخته‌ایم.

تا چه حدی علاقه‌مند هستید که غذاهای بین‌المللی و متعلق به کشورهای دیگر را تهیه کرده و تنوع جدیدی در عادت غذایی خود به وجود آورید؟ اگر تاکنون به این فکر نیفتاده‌اید که طعم و غذاهای متعلق به دیگر کشورها را تجربه کنید، با بهره‌مندی از آموزش های ویژه‌ی آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو می توانید نخستین گام در این مسیر را بردارید.
برنج تایلندی معمولا با انواع مختلفی از گوشت‌ها و مرغ قابل خوردن است و به همراه آن‌ها به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل در نظر گرفته می‌شود. در اولین مرحله ممکن است طرز تهیه برنج تایلندی مطابق میل همه‌ی افراد نباشد جالب است بدانید چندین بار که آن را میل کردید می توان طعم واقعی آن را احساس کنید.

تایلندی‌ها به تهیه‌ی غذاهای محبوب و خوشمزه در سراسر دنیا شهرت دارند. اگر از این کشور بازدید کنید علاوه بر رستوران‌های شیک، غذاهای خیابانی بسیاری در انتظار شما است. در بسیاری از خیابان‌های تایلندی غذاهای تازه و خوشمزه تهیه و سرو می‌شود . از آن جا که قیمت بسیار پایینی برای غذاهای خیابانی درنظرگرفته می‌شود طرفداران بسیاری دارد. در این میان نیز برنج تایلندی همواره در اولویت قرار گرفته است.

مشخصات برنج تایلندی

به نقل از اخبار تایمز ویژگی بی نظیری که در برنج تایلندی در انواع فروشگاه وجود دارد اندازه یکدست آن می باشد که باعث شده تا پس از پخته شدن برنج ها درون دیس و بشقاب از جلوه خاص و فوق العاده های برخوردار باشند.

این محصول پختی عالی داشته و بعد از مدت زمانی مشخص که درون آب جوش قرار می گیرد به طور کامل پخته و نرم می شود که این مورد برای مصرف کننده ها بسیار مهم و حیاتی تلقی می گردد.

خرید برنج تایلندی

اگر تصمیم به خرید برنج تایلندی در فروشگاه دارید بهترین کار این است که حتما نزدیک ترین مرکز را انتخاب کنید تا در وقت خود صرفه جویی کرده و خریدی لذت بخش را انجام بدهید.

نکته ای کاربردی در هنگام خرید برنج تایلندی توجه به یکدست بودن آن می باشد و می بایست هیچ برنج خرد شده ای در آن مشاهده نگردد تا بتوان گفت نمونه کیفیتی عالی دارد.

قیمت برنج تایلندی + خرید و فروش

در آخر موضوعی که وجود دارد قیمت برنج تایلندی در فروشگاه است که با در نظر داشتن المان هایی متعدد مثل تغییرات به وجود آمده در روند فروش به طور منصفانه معین می شود.

قیمت نهایی که به تازگی برای این برنج مشخص شده شامل کیلویی ۴۷ هزار تومان می باشد که کاملا عادلانه بوده و در مقایسه با برنج های ایرانی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرکزاری تعادل برای پخت برنج تایلندی بهتر است از برنج جیسمین استفاده کنید؛ زیرا این نوع برنج دارای دانه‌هایی کوچک و استوار است که بعد از پختن به شکلی لطیف و عطرده تبدیل می‌شود.

قبل از پخت برنج، بهتر است آن را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب خیسانده و سپس آبکشی کنید.

برای پخت برنج تایلندی، از نسبت آب به برنج ۲:۱ استفاده کنید. به عنوان مثال، برای هر پیمانه برنج، دو پیمانه آب استفاده کنید.

قبل از روشن کردن حرارت، برنج را درون قابلمه بگذارید و آن را به همراه آب برای حداقل ۳۰ دقیقه به خورد بیاورید.

پس از اینکه آب جوشید، حرارت را کم کنید و قابلمه را با درپوش بپوشانید. برنج را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در حرارت کم پخته کنید.

پس از پخت برنج، آن را به مدت ۵-۱۰ دقیقه در قابلمه بمانید تا برنج بهتر و بوی بهتری بگیرد.

قبل از سرو کردن برنج، آن را با چند قاشق چای‌خوری روغن سرخ کرده مخلوط کنید تا برنج جدا شود و با هم ترکیب شود.

طرز تهیه برنج تایلندی

برای تهیه پلو تایلندی، ابتدا در یک قابلمه مناسب، مقداری کره را روی حرارت گاز قرار داده و منتظر شوید تا کره داغ شود. سپس پیاز خرد شده را به کره اضافه کرده و تفت دهید. سیر کوبیده شده و نمک را هم به پیازها اضافه کنید و مخلوط مواد را تفت دهید و حرارت گاز را خاموش کنید.

در مرحله بعد، میگوها را تمیز کرده و رگ پشت آن‌ها را خارج کنید. سپس میگوها را به همراه تخم مرغ‌ها در یک ظرف مناسب با هم ترکیب کرده و مخلوط این دو ماده را درون یخچال قرار دهید. همچنین، گوجه‌فرنگی‌ها را درون آب جوش بریزید و بعد از ۱۰ ثانیه، آن‌ها را از آب بیرون آورده و پوست آن‌ها را بگیرید. گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و با رب و ادویه به مخلوط پیاز داغ اضافه کنید و زیر حرارت شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا گوجه‌فرنگی‌ها به خوبی پخته شوند.

نکات کلیدی در مورد برنج تایلندی

برای تهیه برنج تایلندی باید توجه داشت که این نوع برنج با برنج سرخ شده و تهیه شده توسط چینی‌ها متفاوت است. این برنج با مواد اولیه‌ی مقوی بالا تهیه می‌شود و به دلیل این ویژگی‌ها به تنهایی به عنوان یک وعده‌ی غذایی محسوب می‌شود.

بهتر است برای تهیه‌ی برنج تایلندی آن را به همراه گوشت یا مرغ تهیه کنید. برای این کار، ابتدا برنج را بشویید و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در آب خیس بگذارید. سپس برنج را درون قابلمه‌ای مناسب بریزید و آن را با آبی که به مقدار دوبرابر برنج آماده کرده‌اید، پوشانید. قابلمه را روی حرارت گاز قرار داده و آب را به دمای جوش برسانید.

سپس حرارت را کم کرده و برنج را با حرارت کم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخته کنید. در این مرحله، باید به این نکته توجه کنید که برنج به طور کامل پخته نشود و به اندازه‌ی کافی نرم شود. برای جلوگیری از پخته شدن کامل برنج، می‌توانید زیر شعله‌ی قرار داده شده را ببندید و قابلمه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت باقیمانده نگه دارید.

در ضمن، برای افزایش عطر و طعم برنج تایلندی می‌توانید از فلفل سیاه، فلفل سفید، زنجبیل، فلفل قرمز، کرفس، پیاز، سیر و نعناع استفاده کنید. همچنین برای افزایش مزه‌ی غذا می‌توانید از سس سویا، سس هویج، سس انبه استفاده کنید.

با توجه به اصول و دستورالعمل تهیه آن، به راحتی و در مدت زمان کم می‌توانید برنج تایلندی را تهیه کنید. در این غذا از ادویه‌جات بومی تایلندی استفاده نمی‌شود، بنابراین تهیه مواد اولیه‌ی آن بسیار آسان است. اگر تاکنون تجربه‌ای از برنج تایلندی نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکبار آن را تجربه کنید و به ارزش و خوشمزگی آن پی خواهید برد. لازم به ذکر است که هر چند که تهیه آن آسان به نظر می‌رسد، با رعایت دقیق دستورالعمل و اصول تهیه آن می‌توانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

منبع : خبرگزاری ایلنا