عمومیکسب و کار ایرانی

طرز تهیه رنگینک خرما

رنگینک خرما جنوبی ساده

به نقل از فروشگاه انلاین خرما این طور که تحقیقات ما نشان می‌دهد، اصالت رنگینک به شهر جهرم بر می‌گردد. اما به طور کلی این دسر در استان‌های جنوب کشور از خوزستان گرفته تا هرمزگان، بوشهر و حتی فارس تهیه و سرو می‌شود. مواد اولیه رنگینک را آرد، خرما و گردو تشکیل می‌دهند که به همراه برخی چاشنی‌ها عطر و طعم لذت بخشی پیدا می‌کند. جالب است بدانید که این دسر خوشمزه به دلیل انرژی بالای خود برای افراد دارای افت فشار گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

مواد اولیه رنگینک

مواد اولیه‌ای که برای تهیه رنگینک خرما نیاز دارید، به شرح زیر هستند:

مراحل پخت شیرینی رنگینک، به شرح زیر است:

در پایان این مطلب، اگر به خوراکی‌های تهیه شده از خرما علاقه‌مند هستید، از شما دعوت می‌کنیم که  را مطالعه کنید.

رنگینک رولتی

خرما کبکاب با کیفیت: دسرهای ایرانی اگر چه ساده به نظر می‌رسند، اما با چاشنی کردن خلاقیت در طبخ این دسرها، می‌توان آن‌ها را به اشکال گوناگونی تهیه کرد. برای مثال می‌توانید رنگینک را به اشکال مختلف ساده، تارت، توپی، قالبی و حتی رولتی درآورید. کافی است مواد اولیه قبلی را آماده کنید و این دسر خوشمزه را با فرمی اشتها برانگیزتر از قبل سرو کنید.

طرز تهیه رنگینک خرما رولی

در طرز تهیه رنگینک بوشهری رولی، این مراحل را در نظر داشته باشید:

طرز تهیه رنگینک با ارده

اضافه کردن ارده به این شیرینی خوشمزه جنوبی، ایده فوق العاده‌ای به نظر می‌رسد. ارده دارای خواص زیادی بوده و در ضمن ترکیب شدن آن با طعم شیرین خرما، چیزی بسیار خوشمزه خواهد شد. برای این منظور کافی است که در مراحل بالا، پس از تفت دادن آرد، ارده را به اندازه نصف پیمانه، به مواد خود اضافه کنید. البته بعضی مواقع نیز با اضافه کردن مقادیر بیشتر ارده، می‌توان طرز تهیه رنگینک بدون خرما را دنبال کرد که آن قدرها هم جالب نیست.

طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی

به طور سنتی در تهیه رنگینک، از آرد سفید استفاده می‌شود، اما در صورتی که مایل باشید؛ امکان جایگزین کردن آرد نخودچی به جای آرد سفید وجود دارد. در این صورت دقت داشته باشید که حجم آرد مورد نیاز، در ترکیب مواد اولیه این شیرینی جنوبی، ثابت می‌ماند.

طرز تهیه رنگینک شیرازی

در تهیه رنگینک شیرازی، با همان مراحل آماده سازی روبرو هستیم؛ با این تفاوت که به جای آرد سفید از آرد گندم استفاده می‌شود. همین طور شیرازی‌ها برای آماده کردن این شیرینی، از خرمای سیاه‌تری استفاده کرده و حتما خاک قند نیز اضافه می‌کنند. از این روی رنگینک شیرازی‌ها، طعم شیرین‌تری دارد.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما را در مجله اسنپ فود دنبال کنید.

نکات مهم در طرز تهیه رنگینک مجلسی

برای آن که بتوانید این شیرینی خوشمزه را به مراتب خوشمزه‌تر تهیه کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

خواص رنگینک

پس از آموزش رنگینک بد نیست به سراغ خواص این شیرینی سنتی برویم. این دسر علاوه بر خواص سیر کنندگی که دارد، به دلیل محتوای خرما و گردو برای تقویت جسمی و جنسی افراد هم بسیار مناسب است. خواص این خوراکی به قدری است که حتی در برخی از مواقع از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده می‌شود. از سایر فواید این شیرینی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

رنگینک خرما، برای لحظه های شیرین شما

در این راهنما به آموزش طرز تهیه رنگینک پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید می‌توان با کمی خلاقیت، رنگینک را به اشکال دیگری هم تهیه کرد. با این کار می‌توانیم شاهد تلفیق سنت و مدرنیته باشیم و در عین حال از خوردن یک دسر محلی مغذی با ظاهری زیبا لذت ببریم. راستی، اگر خواستید علاوه بر این شیرینی خوشمزه انواع دیگری از شیرنی‌ها و دسرها را تهیه کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، لازم است وارد صفحه  شده و موارد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید

طرز تهیه رنگینک ساده

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۲۰ دقیقه

میزان کالری رنگینک در یک بشقاب متوسط: ۴۲۳ کالری

مواد لازم برای تهیه رنگینک خانگی (یک بشقاب متوسط)

مراحل طرز تهیه رنگینک خانگی ساده

یکی از اصیل‌ترین دسرهای جنوبی است که به دلیل داشتن خرما، مغز گردو و ادویه‌های متنوع و گرم بسیار قوی و پرانرژی است. در ادامه می‌توانید با آشنا شوید.

مرحله اول؛ آب کردن کره در ماهیتابه

در اولین مرحله از ساده باید کره را داخل یک ماهیتابه بریزید. اجازه دهید کره با حرارت ملایم آب شود. مقدار کره مورد نیاز برای درست کردن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم است. در صورتی که دوست دارید از کره کمتری استفاده کنید می‌توانید ۲۰۰ گرم کره به کار ببرید.

به یاد داشته باشید در باید به اندازه نصف مقدار آرد، کره یا روغن به آن اضافه کنید. می‌توانید ، و مورد نیاز در را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ تفت دادن آرد رنگینک

در مرحله دوم از باید آرد را یک بار الک کنید تا اگر گلوله‌ای در آن وجود دارد جدا شود. سپس آرد یکدست شده را به کره آب شده اضافه کنید. با کمک یک قاشق چوبی کره و آرد را روی حرارت ملایم هم بزنید.

این کار را آن قدر ادامه دهید تا خامی آرد گرفته شود و خوب تفت بخورد. آرد و کره را مدام هم بزنید تا ته نگیرد و کمی رنگ بگیرد و طلایی شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. برای توجه داشته باشید که ترکیب آرد و کره نباید مثل حلوا تیره و سفت شود و باید آن را کمی رقیق‌تر از روی گاز بردارید.

مرحله سوم؛ آماده کردن خرمای رنگینک

در سومین مرحله از باید پوست و هسته خرماها را جدا کنید. برای اینکه هسته خرماها را راحت‌تر خارج کنید می‌توانید از یک نی محکم یا لوله خودکار تمیز استفاده کنید. سپس به جای هسته خرما یک چهارم یک گردو را داخل خرما قرار دهید.

این کار را برای همه خرماها تکرار کنید. مقدار خرمای شما باید به اندازه‌ای باشد که یک ظرف متوسط را پر کند. اگر دوست دارید گردویی که برای درست کردن رنگینک استفاده می‌شود، ترد باشد، می‌توانید مقداری آن را در تابه تفت دهید و بعد داخل خرما قرار دهید.

برای تهیه به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد رنگینک

بعد از اینکه ترکیب آرد و کره کمی خنک شد، پودر دارچین و پودر هل را به آن اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم ترکیب کنید. حالا مقداری از این ترکیب را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. خرماهایی را که داخل آن را با گردو پر کرده اید، روی این مواد و داخل ظرف بچینید.

لازم نیست خرماها را کاملاً نزدیک به هم و متراکم کنار هم قرار دهید. کافی است ظرف را پر کنید و هر جا که لازم است خرما بگذارید. این کار موجب می‌شود تا دسر شما بیش از اندازه طعم خرما به خود نگیرد و لذیذتر شود. سپس دوباره روی خرماها از ترکیب آرد و کره بریزید تا کاملاً سطح آن پوشیده شود.

می‌توانید، و مورد نیاز در را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

 مرحله پنجم؛ سرو کردن رنگینک

در آخرین مرحله از باید آن را برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود و خودش را بگیرد. سپس قبل از سرو کردن آن را از یخچال خارج کنید و مقداری پودر نارگیل و پودر پسته روی آن بریزید.

می‌توانید این دسر خوشمزه را همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگری که دوست دارید میل کنید. در و بعد از اینکه همه مواد را داخل ظرف ریختید، می‌توانید مقداری پودر قند و دارچین روی آن الک کنید.

سپس دسر را در یخچال قرار دهید تا سفت شود. اگر هم دوست دارید رنگینک را گرم سرو و میل کنید و از طعم گرم و لطیف آن لذت ببرید. می‌توانید ، ، انواع و مورد نیاز خود را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

طرز تهیه رنگینک توپی

مواد لازم برای تهیه رنگینک توپی

مراحل طرز تهیه رنگینک توپی

مرحله اول؛ آماده کردن خرما برای رنگینک

در اولین مرحله از باید پوست و هسته خرماها را جدا کنید. سپس در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن حیوانی یا کره بریزید و خرماها را با دست یا چنگال له کنید و داخل روغن بریزید.

برای ۲ تا ۳ دقیقه خرماها را در روغن تفت دهید و سپس شعله گاز را خاموش کنید. برای تهیه به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می‌توانید همین حالا خرید خود را از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش انجام دهید.

مرحله دوم؛ تفت دادن آرد رنگینک

در مرحله دوم از طرز تهیه باید آرد را داخل تابه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و مدام آرد را هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. این کار را برای ۱۰ دقیقه ادامه دهید و زمانی که رنگ آرد کمی عوض شد و بوی خامی آن گرفته شد، کره آب شده را به آن اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد رنگینک

در سومین مرحله از طرز تهیه باید خرمای تفت داده شده را به آرد اضافه کنید و مواد را خوب ترکیب کنید. سپس مغز گردو، مغز پسته و بادام را خرد کنید و به همراه کنجد به سایر مواد اضافه کنید. مایه رنگینک را خوب هم بزنید و اجازه دهید کمی خنک شوند. می‌توانید را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ شکل دادن رنگینک توپی

در آخرین مرحله از باید مایه رنگینک را کمی ورز دهید تا بافت یکدستی پیدا کند. سپس مقداری از مایه رنگینگ را بردارید و با دست گرد کنید. پودر پسته، پودر بادام و پودر نارگیل را در کنار دست‌تان قرار دهید.

هر بار که مواد رنگینک را به صورت توپی درست کردید، در یکی از مغزها بغلتانید و داخل ظرف بچینید. سپس رنگینک های توپی را برای حدود ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت و آماده شوند. می‌توانید این رنگینک خوشمزه را همراه با چای سرو و میل کنید.