علمی و پزشکی

عرضه مواد اولیه آرایشی بهداشتی در پیشگامان شیمی

این فرآوردهها هم عمدتاً از سه کشور آلمان، فرانسه و ترکیه وارد شدهاند. مدیرکل اداره فراوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قاچاق و تقلب یکی از مباحث جدی و مهم حوزه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی محسوب میشود، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رقم تولید این فرآورده ۷۲۲ میلیون دلار، مصرف آن ۲ میلیارد و ۷۱۷ هزار دلار و واردات ۳۹۰ میلیون دلار است که بر این اساس مشخص میشود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار از این بازار زیر نظر رگولاتوری نیست که میتواند قاچاق یا تقلبی باشد که البته با توجه به افزایش نرخ ارز بحث قاچاق چندان مطرح نیست و بیشتر متوجه حوزه تقلب است. این فرآوردهها معمولاً از سه کشور آلمان، فرانسه و ترکیه وارد میشوند که ارزش ریالی آن حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. اما امروزه سرب از سر زبان ها افتاده و به جای آن پوست و ضایعات مرغ خبرساز شده است. تاثیرات نوسانات دلار جای خودش را دارد اما کانالی هم نیست که بتوانی پول را حواله کنی و مبادلات صورت بگیرد. اگر در گذشته کیفیت کالا مهم بود و تنها به نیازها و ضرورتهای آن در زندگی توجه میشد، اکنون رقابت اجتماعی و دستکاری در تقلید اجتماعی اهمیت دارد.

خرید مواد اولیه

همچنین محصولات زیبایی و طراحی ناخن نیز از محبوبترین لوازم آرایشی واردشده به ایران است اما با توجه به مصرف بسیار لوازم آرایش این کشور، ایران در حوزه تولید این محصولات بسیار ضعیف عمل کرده و تنها دو درصد از مصرف بازارش را تولید میکند. همچنین لوازم آرایشگاه و آرایشی رنگارنگ و متنوع نیز نمیتواند فقط با استفاده از رنگهای طبیعی تولید شده باشد. برند لوازم آرایش گیاهی Alaffia، تولید کننده محصولاتی مقرون به صرفه و کاملا طبیعی است. شاید پارسال یک برند معروف عطر را میتوانستید با قیمت ۳۸۰ هزار تومان تهیه کنید اما در حال حاضر میتوان همان برند را با قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تهیه کرد. از طرفی در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۴۶ تن از فرآوردهها برای آرایش ناخن دست و پا به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کشور وارد شده است. مواد شیمیایی سمی در کرمها، رژلبها و لاکهای ناخن میتواند بسیار برای زنان باردار خطرناک باشد. لوازم جانبی: انواع لوازم جانبی آرایشی شامل بیوتی باکس، شانه مژه، اپلیکاتور مژه، کاغذ کنترل چربی، برس حرفهای کانتورینگ، برس لب مخصوص بیوتی باکس، براش اسانسیل، پد سیلیکونی، برس کرمپودر، پد پاککننده آرایش، کیت سایه، فرمژه، برس زاویهدار، سکرت براش، موچین انبری، نیپر مانیکور، کیف آرایشی، تراش، دستکش سلولزی و کتانی، سوهان ناخن و دهها محصول دیگه از برندهای معتبر و با بهترین کیفیت رو میتونید از سایت روژا تهیه کنید.

خرید از پیشگامان شیمی (https://irchem.ir/)

فرد پس از طی آموزشهای لازم، کالا و سیستم شرکت را به اطرافیان و افراد مختلف معرفی میکند تا سرانجام دو نفر محصول را از شرکت خریداری کنند و وارد سیستم شوند. همچنین به گفته عبدالعظیم بهفر مدیرکل امور فراوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اداره کل آرایشی و بهداشتی در سازمان غذا و دارو پس از سالها راهاندازی شده است و تشکیل این اداره کل یکی از ضروریات است که گردش مالی این حوزه بر اهمیت آن دلالت دارد. گرچه قیمتها بالاتر رفته است اما جایگزینهایی برای آن آمده که اگر بهتر از عطرها با قیمتهای قبلی نباشند، بدترهم نیستند. اگر آن جنس را بفروشد میتواند با همان قیمت جدید که نمیداند چند است، جایگزین کند یا نه؟ در هنگام خرید لوازم آرایشی به ویژه لوازم آرایشی که برای پوست صورت و به ویژه در اطراف لب هستند یا ممکن است به لب نزدیک شوند، باید بیشتر به ترکیبات موجود در آن دقت کنید.

در برههای یک دختر تا زمانی که ازدواج نمیکرد نمیتوانست به ابروهایش دست بزند و برخی از مسائل در جامعهی ما تابو بود اما در حال حاضر این مسائل وجود ندارد. در فرآیند تولید لوازم آرایش، بیش از هشت هزار ماده و ترکیب مختلف مورد استفاده قرار میگیرد که یک سوم آنها شیمیایی هستند. ازطرف دیگر، کسب سود در این سیستمها بهطور مداوم در گرو شرط و شروط قرار میگیرد. نه به این دلیل که یک کالا را احتکار کنند بلکه به این دلیل که تکلیف کار خودشان را بدانند. به بیان جامعهشناختی، عاملیت افراد را بهشدت دستکاری و نقش آن را در موفقیتهای زندگی بسیار پررنگ تصویر میکنند؛ بهگونهای که آنها را بهلحاظ ذهنی از یک انسان عادی به ابرانسانی تبدیل میکنند که قدرت تغییر همۀ ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را دارد. او درباره کاهش سن مشتریهایش در سالهای گذشته اظهار میکند: «هر چه جامعه نسبت به مصرف لوازم آرایشی بهروز میشود، سن مصرف آن هم پایین میآید. سن مشتریهای ما هم نسبت به قبل پایینتر آمده است. چرا هیچ مرکزی از فرهنگهای اصیل ایرانی پاسداری نمیکند که ما دچار از خودبیگانگی نشویم؟ امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

ادامه مقاله را از https://irchem.ir/cosmetic/ بخوانید.