علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

گن لاغری چیست ؟

همه چیز درباره گن های

شاید شما هم مثل بیشتر خانم ها از دیدن چربی های اضافه بدنتان کلافه و عصبی هستید به خصوص وقتی قرار است به یک مهمانی بروید. در این شرایط عصبی تر می شوید و حاضرید هر کاری بکنید تا اندامتان جمع و جور شود.  حالا اگر در این شرایط، به شما پیشنهاد شود، تمام فکر و ذکرتان مشغول آن می شود تا با یک تیر دو نشان بزنید. هم اندامتان شکل بهتری پیدا کند هم به مرور زمان لاغر شوید؛ اما آیا واقعاً استفاده از این گن، توصیه می شود و مهم تر اینکه آیا گن فورمیسی در لاغری تأثیرگذار است ؟

  1. گن به چه درد می خورد؟
    گن ها سال های زیادی است که وارد زندگی آدم ها شده اند. اولین دلیل شهرت گن به مسایل پزشکی برمی گردد چون در ترمیم، تأثیر عجیب و شگفت انگیزی دارد. مثلاً بعد از بعضی جراحی ها به کار می رود تا در ترمیم و بهبود زخم محل عمل کمک کند. گن ها از پارچه های کشی مثل لیکرا و اسپاندکس تهیه می شوند. وقتی گن می پوشید، پارچه کشی و محکم آن، ناحیه مربوط در بدن را تحت فشار قرار می دهد و اگر در محل مربوطه تجمع چربی یا بدشکلی خاصی وجود داشته باشد تا حدی ظاهر آن را بهتر نشان می دهد.
  2. گن لاغر می کند؟ بعضی تولیدکننده های گن، مدعی هستند گن های مخصوص لاغری تولید کرده اند. آن ها بر این باورند که به دلیل تعریق زیاد هنگام پوشیدن گن، کاهش وزن (کاهش توده چربی محل مورد نظر) اتفاق می افتد. این ادعا هم درست است و هم غلط. گن مثل تمام لباس ها و پوشش های سفت و محکم باعث می شود میزان تعریق در ناحیه مربوطه بیشتر و در نتیجه حجم آب بدن به سرعت کم شود و همین کاهش حجم آب به طور موقت ایجاد می کند. نکته اینجاست که این وضعیت بلافاصله برمی گردد یعنی به محض کاهش حجم آب بدن، فرایند تشنگی باعث می شود سطح آب بدن دوباره به حالت قبلی برگردد و وزن به شرایط قبلی برسد. در کشور ما و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اثربخشی گن های لاغری مورد تأیید نیست.
  3. گن باعث تسریع لاغری می شود؟ این ادعا نیز از طرف متخصصان تأیید نشده و فقط فشار زیاد گن باعث جمع و جور شدن بافت چربی می شود و این موضوع باعث می شود فرد ظاهراً لاغرتر به نظر برسد. نکته جالب توجه این است که این حمایت مصنوعی از بافت های بدن با گن حتی ممکن است روند کاهش وزن را کُند کُنَد، چون باعث تحلیل (آتروفی) عضلات حمایت کننده بدن می شود. متخصصان فقط در یک مورد تأثیر گن را در لاغری تأیید کرده اند و آن هم در ورزشکاران است. گن های مخصوص ورزشکاران برعکس گن های زیبایی، باعث بهبود ظاهر ورزشکاران می شوند. این گن ها گردش خون را بهبود می بخشند و حمایتی مضاعف برای عضلات تأمین می کنند. وقتی ظاهر یک ورزشکار بهتر شود، انگیزه او برای ورزش بیشتر می شود و علاوه بر کاهش وزن، اندامی متناسب پیدا می کند.
  4. گن بعد از عمل جراحی مفید است؟ گن هایی که پزشکان بعد از عمل جراحی یا در مواردی خاص تجویز می کنند حتماً باید طبق دستور استفاده شوند زیرا با توجه به بیماری یا جراحی مربوطه، آثار سودمندی دارند. معمولاً این گن ها، روزی 24 ساعت به مدت 2 هفته تجویز و باعث بهبود جریان خون ناحیه و ترمیم محل عمل می شوند ضمناً حمایتی خوب از محل مورد نظر به وجود می آورند. در مواردی که فرد به مبتلاست یا زیاد سرپا می ایستد یا خیلی به مسافرت می رود، استفاده از گن های مخصوص پا توصیه می شود تا جریان خون را بهبود دهد و جلوی لخته شدن آن را بگیرد. در این موارد گن مخصوص باید حتماً با مشورت پزشک تهیه شود. گن هایی که ناحیه شکم و کمر را می پوشانند تا حدی فشار روی ستون فقرات را کاهش و را تسکین می دهند.
  5. گن عارضه دارد؟ گاهی بعد از پوشیدن گن، خارش و قرمزی پوست دیده می شود. جنس این گن ها به شکلی است که گرما و تعریق اضافی را در خود نگه می دارد و در بیشتر مواقع چند لایه مختلف پارچه و الیاف در آن ها به کار می رود. بنابراین امکان دارد فرد به یکی از این مواد، حساسیت نشان دهد و اتفاقاً چون در محل گن، دما بالا می رود و تعریق اتفاق می افتد، محیط مرطوب می شود و واکنش حساسیت بیشتر می شود. گاهی آن قدر حساسیت شدید است که خارش و ضایعات اگزمایی هم به وجود می آید. در بعضی موارد نادر، به خصوص اگر گن تنگ تر از سایز واقعی باشد، امکان کبودی های زیرپوستی هم وجود دارد.
  6. گن کوچک خطر دارد؟ اگر گن کوچک تر از سایز باشد، احتمال دارد چین های ریزی روی پوست به وجود بیاید. در ضمن گن می تواند حرکات بدن و خاصیت الاستیکی (کشسانی) پوست را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است زیاد از آن استفاده امروزه گن لاغری آناماری چنان محبوب شده است که در کمد لباس اکثر افراد دیده می‌شود. به دلیل محبوب شدن آن، برای افراد بسیاری این سوال پیش می‌آید گن لاغری چه فوایدی دارد؟ به چه دلیل این لباس را باید خریداری کرد؟ جواب‌های متفاوتی درباره این موضوع مطرح شده است. با ما همراه باشید تا شما را در این مقاله بیشتر با این محصول و کاربردهای آن آشنا کنیم و سوالات مطرح شده را بررسی کنیم.

گن لاغری چیست؟

گن لاغری ساختاری کششی دارد که موجب جمع شدن چربی‌ها می‌شود. این محصول از جنس لاتکس بوده و انواع مختلفی دارد.  بیشتر افراد، این محصول را زیر لباس‌ها، به خصوص لباس‌های مهمانی، می‌پوشند. پوشیدن گن لاغری زیر لباس مجلسی، موجب می‌شود تا بدن فرم زیبایی گرفته و لباس در بدن فرم گرفته‌ی فرد، زیبایی دو چندان پیدا کند. علاوه بر گن لاغری زنانه، گن لاغری مردانه نیز وجود دارد. گن طبی مردانه موجب جمع شدن چربی‌های دور شکم می‌شود؛ علاوه بر آن، با فرم بخشیدن به بدن، اندام را در پیراهن، جلیقه و کت، خوش فرم نشان می‌دهد.

آیا گن به لاغری افراد کمک می‌کند؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد، به خصوص بازیگران و مدل‌ها برای حضور در مراسم‌های مختلف، به پوشیدن این محصول روی آوردند. به خصوص گن لاغری ساعت شنی که موجب باریک شدن بیش از حد کمر می‌شود. با ورود گن طبی لاغری به بازار، صحبت و حواشی بسیاری درباره تاثیر آن در لاغری کمر و فرم بخشیدن به بدن به صورت دائمی پیش آمد. به همین دلیل، تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام شد. افراد بسیاری ادعا می‌کنند که  موجب تعرق بیشتر و سوزانده شدن چربی‌های دور شکم می‌شود، اما کارشناسان و پزشکان متخصص، با تحقیق اثبات کرده‌اند که این محصول فقط موجب تعرق و کاهش آب بدن شده و تاثیری در چربی‌سوزی شکم ندارد.

ممکن است پوشیدن این محصول به کاهش اشتها کمک کند که دلیل آن فشرده شدن معده در هنگام پوشیدن آن است. متخصصین، پوشیدن این محصول را به‌صورت تمام وقت توصیه نمی‌کنند، زیرا فشاری که به اعضای داخلی بدن وارد می‌شود، ممکن است موجب آسیب دیدن آن‌ها شود. رفلکس معده یکی از عوارض پوشیدن دائمی این محصول است. همچنین پوشیدن گن لاغری، ممکن است عضلات شکم شما را ضعیف کند و موجب آسیب دیدن کمر شود.

پوشیدن گن لاغری، چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

  • اعضای داخلی بدن مانند کلیه و کبد را تحت فشار قرار ‌دهد.
  • با فشرده شدن اعضای داخلی بدن، عملکرد اعضای داخلی دچار مشکل شود.
  • قدرت عضلات اصلی را کاهش دهد.
  • در موارد نادر، باعث شکستگی دنده شود.
  • موجب کاهش 30 تا 60 درصدی ظرفیت ریه شده و بنابراین اکسیژن کافی به بدن نرسد.
  • سیستم لنفاوی را دچار مشکل کند.
  • موجب انسداد دستگاه گوارش شود.
  • موجب افزایش رفلکس معده شود.

پوشیدن گن لاغری در هنگام خواب نیز ممکن است به اندازه روز، به بدن آسیب برساند:

  • باعث اختلال در خواب می‌شود.
  • خستگی جسمی به همراه دارد.
  • مانع از رسیدن اکسیژن کافی به بدن در طول خواب می‌شود.
  • موجب مشکل در سیستم لنفاوی می‌شود.
  • به دلیل فشرده شدن اعضای داخلی بدن، کارکرد اعضا دچار مشکل می‌شود.

با وجود موارد ذکر شده، پوشیدن کوتاه مدت این محصول، و استفاده از آن در زیر لباس، مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. اما پوشیدن گن لاغری، به دلیل جمع کردن چربی‌ها و فرم دهی به بدن فرد، می‌تواند فرد را به ورزش کردن و رژیم گرفتن تشویق کند. همچنین می‌توان گفت گن لاغری آرتان علاوه بر زیبا نشان دادن فرد، در افزایش اعتماد به نفس وی، نقش موثری دارد.

موارد استفاده از کمربند طبی

کمربند طبی یکی از است که برای افرادی که دارای مشکل درد کمر و ستون فقرات هستند، تجویز می‌شود. این کمربند موجب می‌شود تا درد و فشار بر روی مهره‌ها کم شود. همچنین این کمربند طبی باعث می‌شود تا مهره‌ها، فرصت ترمیم پیدا کنند. افرادی که از استفاده می‌کنند، کاهش درد قابل توجهی را هنگام استفاده از آن، احساس می‌کنند. با این وجود، مدت زمان استفاده از آن باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. شما می‌توانید کمربند طبی و گن لاغری را به صورت آنلاین از سایت‌های فروش لوازم طبی سفارش دهید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم در مورد تاثیر گن در لاغری و تاثیرات پوشیدن آن بر بدن، اطلاعاتی را ارائه کنیم. گن‌ها ممکن است طبی بوده یا کاربرد زیبایی داشته باشند که می‌توانید با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را تهیه کنید، اما توصیه می‌کنیم اگر مشکلاتی از قبیل کمردرد دارید، قبل از استفاده از گن، با پزشک خود مشورت کنید. نشود. در شرایطی که سایز گن مناسب نباشد و بسیار تنگ باشد، ممکن است عروق لنفاوی را ببندد و در ناحیه مورد نظر ورم ایجاد کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.