عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین زمان خوردن بادام درختی برای لاغری

بهترین زمان مصرف بادام درختی:

درختی یکی از پرطرفدارترین آجیل‌ها در جهان می‌باشد. این آجیل خوشمزه خواص بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد. پیش از این در در مقالات جداگانه‌ای به خواص بی‌نظیر بادام درختی پرداخته‌ایم؛ در این مقاله برای شما درباره بهترین زمان خوردن بادام درختی، بهترین روش مصرف بادام و میزان مصرف بادام درختی در روز نیز صحبت می کنیم.

مقالاتی مانند در این دسته هستند. خواصی که به واسطه مواد مغذی موجود در بادام از قبیل چربی‌های غیر اشباع و ویتامین E در دسترس می‌باشند. بادام انواع مختلفی دارد و یکی از متنوع‌ترین آجیل‌ها می‌باشد. در آجیل فروشی هفت مغز تعدادی از این بادام‌ها در بخش در دسترس است. در این نوشته به بهترین زمان برای مصرف بادام درختی می‌پردازیم.

بهترین زمان خوردن بادام درختی:

برای این‌که دریافت فواید بادام را به حداکثر برسانید، توصیه می‌شود صبح‌ها این آجیل خوشمزه را مصرف کنید. مصرف آجیل به همراه صبحانه به تنظیم قند خون کمک می‌کند. همچنین بادام سبب احساس سیری شده و از طرفی سوخت و ساز بدن را تقویت می‌نماید. البته این تنها یک پیشنهاد است. نباید برای مصرف این قبیل خوراکی‌های خوشزه و البته مفید برای بدن خود را به زحمت بیاندازید. مصرف آجیل‌ها در هر زمانی از روز امکان‌پذیر می‌باشد. تا انتهای مقاله بهترین زمان خوردن بادام درختی با ما همراه باشیذ.

توجه: مصرف آجیل به همراه صبحانه به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

بهترین زمان خوردن بادام درختی برای لاغری:

امروزه بسیاری از مردم بیش از پیش به کنترل وزن خود اهمیت می‌دهند. اضافه وزن عامل بیماری‌ها نظیر فشار خون، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین مشکلات ارتوپدی است. چربی‌های خوب و فیبرهای رژیمی موجود در بادام به کاهش وزن کمک می‌کنند. این چربی‌ها و فیبرها سبب ایجاد سیری شده و از مصرف غذا و میان وعده‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند.

بهترین زمان خوردن بادام درختی: آجیل‌ها دارای چربی و کالری فراوانی هستند، ولی برای مدت بیشتری پس از مصرف به ما احساس سیری می‌دهند. به‌طورکلی آجبل‌ها میزان قند خون را نسبت به خوراکی‌های کم‌چرب پایدارتر می‌کنند. آجبل‌ها می‌توانند سبب افت و خیز کمتری در میزان انرژی ما شده و بنابراین میل کمتری به مصرف غذا ایجاد خواهند کرد. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بادام سبب پشتیبانی از سلامت متابولیسم می‌شود.

خرید نهال بادام از پرفروش ترین انواع نهال بادام که در مناطق کم آب و گرمسیر، می تواند بسیار سودهی مناسب از خود به جای بگذارد.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم بادام درختی:

کالری: ۵۷۶کالری
چربی: ۴۹گرم
پروتئین: ۲۱گرم
کربوهیدرات: ۲۲گرم
فیبر: ۱۲گرم

میزان مصرف بادام درختی در روز:

آن دسته از افرادی که بادام و سایر آجیل‌ها را به‌طور پیوسته مصرف می‌کنند، وزن متعادل‌تر و نرخ چاقی کمتری نسبت به افرادی که آجیل مصرف نمی‌کنند دارند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از بادام استفاده می‌کنند، احتمالاً کربوهیدرات کمتری مصرف کرده و وزن مناسب‌تری نیز دارند. ما در مقاله بهترین زمان خوردن بادام درختی، برای شما درباره میزان مصرف بادام درختی در روز نیز مطالبی قرار می دهیم؛ همچنین شما می توانید به مقاله زیر هم مراجعه نماید.

یکی از مقالات ارائه‌شده در مجله بین‌المللی چاقی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد، آن دسته از زنانی که بیش از شش ماه از بادام استفاده کرده بودند، در مقایسه با آن‌هایی که بادام استفاده نکرده بودند کاهش بیشتری در وزن، سایز دور کمر، حجم چربی و فشار سیستولیک خود تجربه کرده بودند. برای آشنایی با تاثیر آجیل‌ها بر کاهش وزن مقاله   را بخوانید.

در خصوص بهترین زمان خوردن بادام درختی برای لاغری پیشنهاد می‌شود پیش از مصرف غذا مقداری از این آجیل مصرف شود. این‌کار سبب احساس سیری بیشتر شده و میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

بهترین روش مصرف بادام:

درخصوص محتواهای قرار گرفته در توجه به این نکته ضروری است که همه آن‌ها دارای مراجع مستندی می‌باشند ما در این مقاله برای شما درباره بهترین زمان مصرف بادام درختی؛ بهترین روش مصرف بادام و میزان مصرف بادام درختی در روز مطالبی قرار داده ایم . در مورد بهترین زمان خوردن درختی توجه به این نکته ضروری است که درخواست چنین محتوایی از طرف مصرف کنندگان ما را بر این داشت تا آن را تهیه کنیم و مرجع معتبری در این مورد در دسترس نبود. برخی از مطالب این مقاله با تکیه بر منابع بدون اسم و رسم تهیه شده‌اند. هرچند خواص آجیل برای کاهش وزن که در قسمتی از این نوشته به آن اشاره کردیم دارای مراجع معتبری هستند.

سوالات متداول:

  • فیبر موجود در بادام درختی به چه چیزی در سلامت کمک می کند؟

چربی‌های خوب و فیبرهای رژیمی موجود در بادام به کاهش وزن کمک می‌کنند.

  • چرا با خودن بادام ما احساس سیری بیشتری می کنیم؟

آجیل‌ها دارای چربی و کالری فراوانی هستند، ولی برای مدت بیشتری پس از مصرف به ما احساس سیری می‌دهند.

منبع:بادام از جمله آجیل های است که خواص بسیاری دارد. بادام دارای طبع گرم و خشک است. کسترول بد را کاهش می دهد و از ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند. تب را کاهش داده و در درمان کم خونی موثر است. بادام از ریزش مو و رویش موهای سفید جلوگیری می کند.در ادامه با خواص بادام بیشتر آشنا شده و بهترین زمان مصرف بادام را بررسی می کنیم.

خواص بادام

  1. کاهش کلسترول
  2. پیشگیری از ابتلا به سرطان
  3. موثر در درمان دیابت
  4. تقویت کننده انرژی
  5. بالا بردن قدرت مغز
  6. پیشگیری از نقص های زایمان
  7. تقویت استخوان ها
  8. کنترل وزن، مناسب برای کاهش وزن و لاغری
  9. کاهش تب
  10. بی حس کننده
  11. کاهش سیاهی و پف چشم
  12. ضدپیری
  13. درمان آکنه و جوش

و …

1.کاهش کلسترول

بادام از منابع خوب برای چربی های غیر اشباع و مفید بوده و کاهش دهنده  کلسترول بد  (LDL) می باشد. مصرف بادام در رژیم های غذایی می تواند میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد.

دیوید جنکینز تحقیقی در زمینه کاهش کلسترول بد با مصرف بادام انجام داده است. این مطالعات نشان می دهد فردی که روزانه مقدار اندکی بادام میل می کند، سطح کلسترول بد (LDL) او  به 4/4 % کاهش می یابد.

بهترین زمان برای مصرف بادام جهت کاهش کلسترول در هنگام صبحانه می باشد.

  1. پیشگیری از ابتلا به سرطان

گفته می شود مصرف بادام از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند. در واقع وجود فیبر در بادام سبب می شود فرآیند سم زدایی بدن و همچنین پاکسازی سیستم گوارشی بهتر انجام شود.

مطالعاتی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد مصرف فیبر در رژیم های غذایی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می دهد.

همچنین بادام حاوی ویتامین ها، فلاونوئید و فیتوکمیکال است که خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می دهند.

  1. درمان دیابت با بادام

بادام حاوی کلسیم قوی (GI) می باشد.

بر اساس مطالعات انجام شده بادام به تثبیت سطح قند خون کمک کرده و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. در نتیجه توصیه می شود افراد مبتلا به دیابت، بادام مصرف کنند.

  1. تقویت کننده انرژی

بادام سرشار از منگنز، مس و ریبوفلاوین است. منگنز، مس و ریبوفلاوین در تولید انرژی بسیار موثر بوده و میزان انرژی فرد را بالاتر می برند. توصیه می شود مقداری بادام همراه خود داشته باشید و زمانی که احساس ضعف یا خستگی داشتید، بادام میل کنید.

  1. پیشگیری از نقص های زایمان

وجود اسید فولیک در بادام باعث مقاوم شدن بدن در مقابل نقص های زایمانی می شود. بادام نقش موثری در رشد سلول های بافتی داشته و به رشد جنین کمک می کند.

  1. تقویت استخوان ها

بادام دارای کلسیم و فسفر می باشد و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند. گفته می شود بادام تقویت کننده استخوان ها و دندان ها است.

  1. کنترل وزن، مناسب برای کاهش وزن و لاغری

با اینکه بادام دارای چربی می باشد اما چربی بادام اشباع نشده است و باعث چاقی نمی شود. بادام به کاهش وزن و لاغری نیز کمک کرده و وجود فیبر در بادام سبب می شود فرد مدت بیشتری احساس سیری کند. در این صورت به سراغ غذاهای پرکالری نمی رود. در ادامه به بهترین زمان مصرف بادام جهت لاغری نیز اشاره می شود.

  1. کاهش تب

برای پایین آوردن تب می توان از روغن تلخ درخت بادام استفاده کرد. روغن تلخ درخت بادام را بر روی بدن بمالید تا درجه حرارت بدن کاهش یابد. علت کاهش درجه حرارت با روغن تلخ درخت بادام، وجود عناصر قلیایی حاوی سم است. عناصر قلیایی از بدن در مقابل قارچ ها، ویرووس و باکتری ها محافظت می کند.

  1. بی حس کننده

می توان از روغن بادام تلخ به عنوان یک بی حس کننده استفاده کرد و در مواردی که نیاز به بی حسی است( به عنوان مثال زمان کشیدن بخیه)می توان از روغن بادام تلخ استفاده کرد. توجه داشته باشید که مصرف آن در داخل بدن خطرناک بوده و تنها بعنوان بی حس کننده موضعی خارجی استفاده می شود.

  1. کاهش سیاهی و پف چشم

مصرف بادام برای کاهش سیاهی و پف چشم نیز مفید است. بادام را خیس کرده تا نرم شود. و از روغن بادام یا له شده آن استفاده کنید تا تیرگی زیر چشم و پف چشم کمتر شود.

  1. ضد پیری

ماساژ صورت با روغن بادام، علائم پیری را برطرف می کند. در بسیاری از ماسک های صورت از روغن بادام  برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

می توان در خانه هم ماسک ضد پیری تهیه کرد. از ترکیب عسل، آبلیمو و روغن بادام ماسک تهیه کرده و دو بار در هفته استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن چین و چروک ها باشید.

  1. درمان آکنه و جوش

مشکلات پوستی نظیر: آکنه و جوش ها اغلب به علت خاک و چربی است. وجود اسیدهای چرب در بادام باعث کنترل چربی ترشح شده توسط غدد های پوستی می شود. روغن بادام التهاب را کاهش داده و خارش را از بین می برد.

بادام از جمله آجیل های مفید با خواص فراوان درمانی است. مصرف بادام در تمام ساعات روز مفید بود و مانعی ندارد. اما برای دریافت تمام فواید و خاصیت های بادام بهتر است صبح ها استفاده شود. مصرف بادام در صبحانه به کنترل قند خون و کاهش آن کمک می کنند.

بهترین زمان مصرف بادام صبح ها می باشد. در واقع با مصرف 10 گرم بادام (12 تا 15 عدد) در صبحانه، کلسترول بد (LDL)، کاهش می یابد.

مصرف 34 گرم بادام به عنوان میان وعده، بعد صبحانه، بعد از ناهار و بعد از شام سبب کاهش قندخون شده و برای بدن مفید است.

محققان دریک تحقیق به بررسی تاثیر بادام در لاغری پرداختند، افردای که اضافه وزن داشتند به مدت شش ماه بادام مصرف کردند و پس از انجام بررسی ها به این نتیجه رسیدند که افرادی که در رژیم غذایی آنها بادام وجود داشته نسبت به افرادی که بادام  مصرف نکردند کاهش وزن بیشتری داشتند.

در نتیجه بادام در کاهش وزن بسیار موثر است. بهترین زمان مصرف بادام برای لاغری قبل از صبحانه( ناشتا) است. بهتر است تعدای بادام را خیس کرده و ناشتا میل کنید تا به وزن ایده آل خود برسید

سوالات متداول

چه زمانی بادام بخوریم تا حداکثر خواص آن را دریافت کنیم؟

مصرف بادام در تمام ساعات شبانه روز مفید بوده و مانعی ندارد. اما توصیه می شود برای دریافت حداکثر خواص بادام صبح ها مصرف شود. مصرف بادام در صبحانه کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. برای افراد دیابتی نیز بسیار مفید است.

روزانه چه مقدار بادام بخوریم؟

بادام خواص بسیاری دارد و مصرف آن برای سلامتی مفید است. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. مصرف بیش از حد بادام عوارضی مانند یبوست به دنبال دارد. مصرف 12 تا 15 عدد بادام در صبحانه مفید است. و بیشتر از 30 بادام در روز توصیه نمی شود.

آیا بادام در درمان آکنه و جوش ها موثر است؟

وجود اسیدهای چرب در بادام باعث کنترل چربی ترشح شده توسط غدد های پوستی می شود و به مرور زمان آکنه ها را کاهش می دهد.