علمی و پزشکی

اُمیکرون تا چه مدت روی پوست ماندگار است؟

نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد: Omicron پایداری محیطی بیشتری در بین انواع مختلف سویه‌های کروناویروس دارد.

به گزارش گیلونا، کارشناسان ژاپنی در مطالعه‌ای گزارش دادند که نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام omicron از پایداری محیطی بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی برخوردار است.

در این مطالعه، سویه کروناویروس ووهان و سایر سویه‌های آزاردهنده آلفا، بتا، دلتا و omcron از نظر بقا و عفونت مقایسه شدند. این متخصصان با استفاده از نمونه‌های آزمایشگاهی پوست انسان و بسترهای پلاستیکی، پایداری محیطی انواع مختلف کروناویروس‌ها را ارزیابی کردند.

درک بیماری زایی ویروس کرونا و پایداری آن در محیط زیست برای کاهش شدت اپیدمی که باعث آسیب شدید در سراسر جهان شده است، حیاتی است. از همان روزهای اول، ویروس کرونا قابلیت انتقال بالایی را نشان داده است. با ظهور سویه های مختلف، این ویروس مسری تر شده است، زیرا با وجود واکسیناسیون و قرنطینه، تعداد عفونت ها در سراسر جهان در حال افزایش است.

عوامل متعددی به افزایش عفونت و انتقال ویروس کرونا نسبت داده شده است، از جمله افزایش بار ویروسی دفع شده توسط فرد مبتلا، کاهش حداقل بار ویروسی مورد نیاز برای ایجاد عفونت، تغییر در محل عفونت و افزایش پایداری محیطی

در این مطالعه، کارشناسان ژاپنی پایداری ویروس را روی سطوح پلاستیکی و پوست انسان ارزیابی کردند. پس از قرار دادن ویروس بر روی سطح پلاستیک / پوست، بقای ویروس در شرایط آزمایشگاهی آزمایش شد. آنها پایداری چندین ویروس را بر روی سطح مدل پوست انسان ارزیابی کردند و همچنین به اثربخشی ضدعفونی‌کننده‌های مختلف در برابر ویروس‌های موجود بر روی پوست انسان پی بردند. در این مطالعه از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، اتانول و ایزوپروپانول استفاده شد.

به گفته کارشناسان، بر روی سطح پلاستیک، زمان بقای سویه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون 56، 191.3، 156.6، 59.3، 114 و 193.5 ساعت است.

در حالی که در سطح پوست انسان، زمان بقای سویه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون به ترتیب 8.6، 19.6، 19.1، 11، 16.8 و 21.1 ساعت است که طولانی‌ترین زمان بقا برای تلاش omicron است.

انتهای پیام/